Hobbybrouwen > Tips

0ude jas als isolatiemantel weckketel

<< < (2/3) > >>

Theo 54:

--- Citaat van: Jacques op 05-01-2019  21:20 u ---Theo,

Ook jij bedankt voor deze tip.
Hoe bevestig je deze mantel? Lijmen? En zo ja, met welke lijm?

--- Einde van citaat ---

Ik heb hem er niet op gelijmd hij zit aan de achterkant aan elkaar met aluminium tape.
Ik wil dat nog veranderen met evt. klittenband of iets dergelijks om hem makkelijk te verwijderen bij het schoonmaken van de ketel.
Normaal wordt X-trem gelijmt met Bison tix maar die is maar bestendig tot 70 graden.

Haagse Wouter:

--- Citaat van: Theo 54 op 06-01-2019  09:31 u ---Ik wil dat ng veranderen met evt. klittenband of iets dergelijks

--- Einde van citaat ---

Is ook niet temperatuurbestendig. Niet degene die met plakrand koopt in elk geval.

Theo 54:

--- Citaat van: Haagse Wouter op 06-01-2019  10:19 u ---Is ook niet temperatuurbestendig. Niet degene die met plakrand koopt in elk geval.

--- Einde van citaat ---

Die klittenband lijm ik dan vast met bison tix aan de buitenkant van de isolatie en die wordt niet warm.

jeroenvk:
Tip wat ergens anders op het forum al is gegeven, kofferriem bij de Action. Koop er 2, vastklikken en losmaken in 1 seconde.

Wallie:

--- Citaat van: Theo 54 op 05-01-2019  14:54 u ---

Ik heb mijn ketel ge´soleerd met X-trem een isolatiemateriaal dat onder andere gebruikt wordt in de camperbouw.
Het is makkelijk verwerkbaar en zeer goed isolerend tevens bestand tegen de meeste oplosmiddelen en bestand tegen hoge temperaturen.
En in diverse diktes te verkrijgen bij onder andere de Wit in Schijndel: https://www.dewitschijndel.nl/de-wit-x-trem-isolatiemateriaal-10-mm/

--- Einde van citaat ---

Mooi spul, maar hoe hoog zijn hoge temperaturen? Geen zin in dat hij vast gaat plakken aan de pan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie