Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Vincent-M  (gelezen 319 keer)

Offline Vincent-M

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Vincent-M
« Gepost op: 02-01-2019 11:42 u »
Beste medebrouwers,

Afgelopen zomer raakte ik aan de praat met een studievriend die al een tijdje bier brouwt. Dat bracht mij op het idee om eens een starterskit te kopen. Dit biertje was aardig gelukt en sindsdien ben ik ook gegrepen door het brouwvirus.

Ik heb hier sindsdien veel gelezen over apparatuur en temperatuur gecontroleerd vergisten. Sinds de zomer ben ik begonnen met het verzamelen van brouwspullen en het maken van een vergistingskast. Daarnaast ook al verschillende boeken gelezen. Als brouwketel heb ik gekozen en gespaard voor de Easybrew 30L. Mijn eerste batch (begin december) was een blond bier van 25 Liter. De tweede batch (eind december) was een winterbier welke ik meteen maar in ga sturen voor de Brand bierbrouwwedstrijd. Nooit geschoten is altijd mis! :D

Volgende stap is het brouwen met een giststarter. Maar heb al gemerkt dat daar veel informatie over te vinden is op dit forum. Ik hoop over een tijdje genoeg kennis te hebben verzameld om ook actief bij te dragen aan dit mooie forum.

Groet, Vincent

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen: Vincent-M
« Reactie #1 Gepost op: 02-01-2019 12:03 u »
Hoi Vincent,

Welkom op het forum! Mocht je een mooie uiteenzetting willen lezen over het maken van een giststarter, kan ik je het volgende artikel aanbevelen!

Groet,
Teun

Offline wiliam

• Vol lid
  • Land: be
  • Bio waar mogelijk.
« Reactie #2 Gepost op: 02-01-2019 18:22 u »
Welkom Vincent,

Offline Vincent-M

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 03-01-2019 09:13 u »
Hoi Vincent,

Eelkom op het forum! Mocht je een mooie uiteenzetting willen lezen over het maken van een giststarter, kan ik je het volgende artikel aanbevelen!

Groet,
Teun

Mooi artikel inderdaad. Dat gaat met zeker helpen.

Tags: