Ervaringen met brouwketel: Hopfengott (oneconcept)

Gestart door NaahedetleJ, 01-01-2019 11:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NaahedetleJ

Hoi,

Op onderstaande website kwam ik een brouwsysteem tegen waar nog niet veel over bekend is. Iemand ervaring hiermee? Zo te zien zeer compleet (alleen geen koeler) en tegen aantrekkelijke prijs (229.00 EUR) voor 30 liter systeem.

https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/30-Ltr-e-star.html

Jacques

Citaat van: NaahedetleJ op 01-01-2019  11:51 uHoi,

Op onderstaande website kwam ik een brouwsysteem tegen waar nog niet veel over bekend is. Iemand ervaring hiermee? Zo te zien zeer compleet (alleen geen koeler) en tegen aantrekkelijke prijs (229.00 EUR) voor 30 liter systeem.

https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/30-Ltr-e-star.html

Daar is al heel veel over geschreven...  :)

Citaat van: harrydevos op 30-10-2018  07:47 uHallo,
Gisteren de Klarstein 50 Ltr besteld op electronic star website, leuke korting en mooie prijs. even afwachten en dan dit weekend een BIPA brouwen.

Kijk bij het topic En nog een alles in 1 systeem, nu van Klarstein

Graag in dat topic reageren.

NaahedetleJ

Hoi Jacques,

Ik ben bekend met dat topic. Echter is dat een ander systeem dan de link die ik benoem.
Het is geen Klarstein en deze is ook nog eens veel goedkoper dan genoemde systeem.

Alien on Acid

Zo op het eerste oog lijkt dit wel een (geupgrade) versie van de Bulldog Brewer 25? Of heb ik het mis?

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,32419.0.html

Tejo1979

Dit is praktisch een kloon van de bulldog. Wel een stuk goedkoper en ben benieuwd waar m dat in zit. Bekijk de gebruikershandleiding trouwens eens; Zit gewoon overduidelijk een foto tussen van de bulldog! Beter goed gejat..

Jacques

Citaat van: NaahedetleJ op 01-01-2019  17:56 uHoi Jacques,

Ik ben bekend met dat topic. Echter is dat een ander systeem dan de link die ik benoem.
Het is geen Klarstein en deze is ook nog eens veel goedkoper dan genoemde systeem.

Volgens mij is het wel een Klarstein...


Tejo1979

Klopt Jacques, maar het is tevens een andere ketel dan de mundschenk waar je naar verwijst met je link. Deze heeft duidelijk veel weg van de bulldog. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand deze specifieke ketel in gebruik heeft en wat de ervaringen zijn.

Mbt het pompje.. Bij de bulldog dezelfde en deze heb ik na enkele originele pompjes te hebben versleten maar vervangen door een deugdelijke magneetpomp. Zelf heb ik dus wat minder goede ervaringen opgedaan met deze pompjes.

Gossi

Het is wel degelijk een kloon van de Bulldog Brewer de zogenaamde 4e generatie. De controller is identiek aan de laatst hier bekende Buldogg. v/d Kooy heeft hem nog in het assortiment.
Zie topic hierover. Ook de duurdere met de pomp tegen de zijkant en het anti burn systeem zijn een clown van het nieuwste type Bulldog. Deze lijkt weer op een clown van de Grainfather.
De echte Buldog heeft ook nog een dubbelwandige ketel en een nieuwe brouwcontroller maar die is in Nederland nog niet te koop. Zie YouTube.
De types en de uitvoeringen buitelen over elkaar heen. Er schijnt veel geld mee te kunnen worden verdiend.

Jacques

Citaat van: Tejo1979 op 01-01-2019  21:18 uKlopt Jacques, maar het is tevens een andere ketel dan de mundschenk waar je naar verwijst met je link. Deze heeft duidelijk veel weg van de bulldog. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand deze specifieke ketel in gebruik heeft en wat de ervaringen zijn.

Mbt het pompje.. Bij de bulldog dezelfde en deze heb ik na enkele originele pompjes te hebben versleten maar vervangen door een deugdelijke magneetpomp. Zelf heb ik dus wat minder goede ervaringen opgedaan met deze pompjes.

Ok, een ander type dus. Hij lijkt veel op een brouwketel die eerst ook bij Brouwland in het assortiment zat maar inmiddels het veld heeft moeten ruimen...

Gossi

Hij is exact gelijk. Alleen heeft de binnenketel 2 trappen voor het spoelen

Gossi

De ketel schijnt goed te voldoen, maar het pompje is niet zo best. Dit kun je oplossen door een goeie pomp te kopen. Ben je voor nog geen 300 euro klaar. Dan heb je een vergelijkbare ketel als de Arsegan met iets minder inhoud.

Hay

Inderdaad heeft niks met de mundschenk te maken maar is een soort versie van de bulldog.

bierbert

Helemaal niemand die deze al in zijn bezit heeft?

Peterrr

Citaat van: bierbert op 04-01-2019  10:16 uHelemaal niemand die deze al in zijn bezit heeft?

Ik heb de "bulldog brewer" versie..
Als eerste die pomp even vervangen voor een iets betere (aliexpress).
En wel fijn dat je de pomp dan los kan halen en goed reinigen verder al 2 jaar zeer tevreden met die ketel.

grt Peter :biersmile:

Gossi


NaahedetleJ

Citaat van: Peterrr op 04-01-2019  15:53 uIk heb de "bulldog brewer" versie..
Als eerste die pomp even vervangen voor een iets betere (aliexpress).
En wel fijn dat je de pomp dan los kan halen en goed reinigen verder al 2 jaar zeer tevreden met die ketel.

grt Peter :biersmile:

Hoi,

Heb je een voorbeeld of een link welke pomp dan wel voldoet?
Alvast bedankt!

Jelte


joenedu


NaahedetleJ


Hans007


Pompje heb ik ook vervangen.
Ketel voldoet prima!
Oude pompje gebruik ik voor koelcirculatie

Jacques


Peterrr

Citaat van: joenedu op 07-01-2019  15:46 uBedankt Peter en Jelte, ik heb ook de Bulldog Brewer, normaal eigenlijk geen problemen met de pomp maar afgelopen vrijdag wel. Zat al te kijken naar een nieuwe. Ben wel benieuwd hoe je die pomp aangesloten krijgt, ik heb de V1 van de Bulldog, met aparte voeding voor de pomp.

Hallo ik heb gewoon een 12v  1A adapter met snoerschakelaar ertussen. (Zoals alle versies voor die van jou 😉)
Grt Peter

joenedu

Citaat van: Peterrr op 08-01-2019  22:21 uHallo ik heb gewoon een 12v  1A adapter met snoerschakelaar ertussen. (Zoals alle versies voor die van jou 😉)
Grt Peter

Top, bedankt Peter!


Hans007

Grappige bypass op dit pomp systeem.
Ik heb het nog niet met de brewdog voor elkaar gekregen om de boel aan te laten branden dus was deze oplossing niet direct in mijn gedachte[emoji6]

Scorpionrose

Citaat van: Hay op 09-01-2019  17:25 uhttps://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/Brauheld-maischeketel-30-liter-30-140-C-circulatiepomp-rvs-30-ltr.html?gclid=EAIaIQobChMI-KbQq43h3wIVB4DeCh3l1AhDEAEYASAFEgKwtPD_BwE

Volgens mij kun je 'm ook al met ander pompje krijgen of is deze weer heel anders?

Dit is dezelfde als de nieuwe versie van de bulldog.
De bypass op de pomp zorgt ervoor dat de ketel nooit droog komt te staan onder de korf.
En deze is ook te programmeren.
Een groot voordeel tov de easybrew is dat hij net als de grainfather het vloeistof pompt vanaf de zijkant en niet onder uit de bodem zodat mocht je last hebben van troep op de bodem je dit niet snel in je pomp krijgt.
Brouw nu met een bulldog met display versie 3
Denk dat ik deze week deze brauheld bestel

Gossi

Ik heb dit al aangehaald een paar poost hiervoor. Dit is dezelfde ketel maar dan met een vaste pomp en een Grainfather achtige circulatiebuis.
Dat anti-burn is er alleen maar voor als je filterbed niet goed doorloopt en je hem leeg trekt onder het maischvat. De Grainfather heeft hier een verstelbare overloopbuis voor maar de buldog heeft een veel te hoge overloopbuis die je niet kunt stellen en werkt dus alleen maar goed als je maximaal vult.
Je kunt die overloopbuis niet induwen bij de Buldogg.
Dus is het zaak om je pompje dusdanig te knijpen dat alle wort door het vat loopt. Dan moet je er dus bij blijven staan en als een bok op een haverkist opletten, anders knalt je beveiliging er uit en heb je een aangebrande bodem.

Scorpionrose

Citaat van: Gossi op 09-01-2019  20:53 uIk heb dit al aangehaald een paar poost hiervoor. Dit is dezelfde ketel maar dan met een vaste pomp en een Grainfather achtige circulatiebuis.
Dat anti-burn is er alleen maar voor als je filterbed niet goed doorloopt en je hem leeg trekt onder het maischvat. De Grainfather heeft hier een verstelbare overloopbuis voor maar de buldog heeft een veel te hoge overloopbuis die je niet kunt stellen en werkt dus alleen maar goed als je maximaal vult.
Je kunt die overloopbuis niet induwen bij de Buldogg.
Dus is het zaak om je pompje dusdanig te knijpen dat alle wort door het vat loopt. Dan moet je er dus bij blijven staan en als een bok op een haverkist opletten, anders knalt je beveiliging er uit en heb je een aangebrande bodem.

De eerste versies van de bulldog hebben inderdaad een lange overloopbuis, latere versies een korte.
Maar als jouw filterbed goed is dan heb je geen overloop nodig en je moet altijd de doorstroming van je pomp instellen.

Heb je de gebruiksaanwijzing al goed bekeken? De overlooppijp in de moutkorf plaatje 1/2/3
Ziet eruit of zit nu de plaat niet meer vast aan de pijp zoals bij de oude bulldog maar zijn het nu losse delen zodat je net als bij de grainfather hem kunt verstellen.

Scorpionrose

en maakt mij trouwens ook niet uit hoe het zit.
Heb nu ook een hoge pijp en geen problemen

Peterrr


NaahedetleJ

Is inderdaad hetzelfde idee en net iets geliktere versie. Maar dan betaal je ook opeens 140 extra.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.