Even voorstellen: Vincent-M

Gestart door Vincent-M, 02-01-2019 11:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vincent-M

Beste medebrouwers,

Afgelopen zomer raakte ik aan de praat met een studievriend die al een tijdje bier brouwt. Dat bracht mij op het idee om eens een starterskit te kopen. Dit biertje was aardig gelukt en sindsdien ben ik ook gegrepen door het brouwvirus.

Ik heb hier sindsdien veel gelezen over apparatuur en temperatuur gecontroleerd vergisten. Sinds de zomer ben ik begonnen met het verzamelen van brouwspullen en het maken van een vergistingskast. Daarnaast ook al verschillende boeken gelezen. Als brouwketel heb ik gekozen en gespaard voor de Easybrew 30L. Mijn eerste batch (begin december) was een blond bier van 25 Liter. De tweede batch (eind december) was een winterbier welke ik meteen maar in ga sturen voor de Brand bierbrouwwedstrijd. Nooit geschoten is altijd mis! :D

Volgende stap is het brouwen met een giststarter. Maar heb al gemerkt dat daar veel informatie over te vinden is op dit forum. Ik hoop over een tijdje genoeg kennis te hebben verzameld om ook actief bij te dragen aan dit mooie forum.

Groet, Vincent

tdp

Hoi Vincent,

Welkom op het forum! Mocht je een mooie uiteenzetting willen lezen over het maken van een giststarter, kan ik je het volgende artikel aanbevelen!

Groet,
Teun


wiliam


Vincent-M

Citaat van: tdp op 02-01-2019  12:03 uHoi Vincent,

Eelkom op het forum! Mocht je een mooie uiteenzetting willen lezen over het maken van een giststarter, kan ik je het volgende artikel aanbevelen!

Groet,
Teun

Mooi artikel inderdaad. Dat gaat met zeker helpen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.