Even voorstellen: DRRB

Gestart door DRRB, 29-12-2018 16:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DRRB

Hallo allen,
Wij zijn 2 zwagers, 1 uit Hoofddorp en 1 uit De Haspel (GR) en hebben een goed voornemen voor het nieuwe jaar bedacht: speciaal bier brouwen.
Al een lange tijd zaten we met het idee te spelen en we nemen iedere keer lokale speciaalbiertjes voor elkaar mee als we elkaar bezoeken.
Komend jaar willen we echter gezamenlijk aan de gang om hoofdzakelijk tripels, witbier en donker winterbier te brouwen.
We gaan hiervoor binnenkort de apparatuur aanschaffen en kijken nu naar de BrewMonk/Easybrew50 die in februari een update krijgt.
Wij kijken er enorm naar uit om hier alle kneepjes van het brouwersvak te kunnen leren en zodoende voor vrienden en familie mooi bier te brouwen.
Tips en trucks zijn altijd welkom!!
Groeten DRRB

wiliam


Scorpionrose


Erny

Welkom beste Zwagers,
Uit eigen ervaring weet ik dat je hier veel kunt leren door het forum in de gaten te houden. Je hebt nog even te gaan tot februari. Ga tot die tijd eens aan de gang met een moutextract brouwpakket.
Je leert hier al een hoop van en is ook leuk om te doen.


Erny



DRRB

Dank voor je reactie, en een goed idee inderdaad.
Zojuist een Easybrew30 in de pre-order gezet bij Braumarkt.
Toch de 30 omdat we dan wat vaker kunnen testen (3 kratjes per run denken we) en we kunnen altijd nog opschalen indien nodig:)
Gelijk de startset premium plus erbij voor de 2 tonnen en basisspullen en nog wat ali-troep voor wat extra tempmetingen en zo.
Eind januari kunnen we dan aan de gang hopelijk.

Wat ik me gelijk afvroeg, ik ben van plan om bij de ingang en uitgang van de koeler ook tempsensoren aan te brengen om die in de gaten te houden en (omdat ik dat toch al van plan was) een regenton als mogelijke toevoer te gebruiken om het watergebruik iets waf te laten nemen.
Zijn er mensen die wellicht hun koelspiraal hebben gekoppeld aan een pompje en een 2e koeler ergens in een regenton bijvoorbeeld hebben als koelcircuitje?)
Is maar een idee maar wellicht is dit vaker gedaan.

Pimmels

Citaat van: DRRB op 02-01-2019  17:21 uDank voor je reactie, en een goed idee inderdaad.
Zojuist een Easybrew30 in de pre-order gezet bij Braumarkt.
Toch de 30 omdat we dan wat vaker kunnen testen (3 kratjes per run denken we) en we kunnen altijd nog opschalen indien nodig:)
Gelijk de startset premium plus erbij voor de 2 tonnen en basisspullen en nog wat ali-troep voor wat extra tempmetingen en zo.
Eind januari kunnen we dan aan de gang hopelijk.

Wat ik me gelijk afvroeg, ik ben van plan om bij de ingang en uitgang van de koeler ook tempsensoren aan te brengen om die in de gaten te houden en (omdat ik dat toch al van plan was) een regenton als mogelijke toevoer te gebruiken om het watergebruik iets waf te laten nemen.
Zijn er mensen die wellicht hun koelspiraal hebben gekoppeld aan een pompje en een 2e koeler ergens in een regenton bijvoorbeeld hebben als koelcircuitje?)
Is maar een idee maar wellicht is dit vaker gedaan.
Ja heb ik gedaan, koelspiraal direct gevoed met regen water middels een pompje.
Bij mijn solar pompje was het debiet niet hoog genoeg om goed te koelen.
Je heb blijkbaar minstens het debiet van de waterleiding nodig...
Nu gebruik ik een deel van het koelwater om schoon te maken en de rest gaat de regenton of de tuin in...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.