06-07-2019 ONK 2019 (!)

Gestart door Hank, 23-12-2018 14:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hank

Goedemiddag allen,

Het ONK2019 komt er aan!

Amateur bierbrouwvereniging 't WortWat uit Hoofddorp heeft de eer om in 2019 het Open Nederlands Kampioenschap Amateur Bierbrouwen (kort: ONK2019) te organiseren. Namens 't WortWat alvast de aankondiging hier als eerste voor de fans van het eerste uur op hobbybrouwen.nl.

De planning ziet er (onder voorbehoud!) als volgt uit:
* Website live en opening inschrijvingen deelnemers: uiterlijk 31 jan 2019 (je kunt vast beginnen met brouwen)
* Inzameling wedstrijdbieren vanaf de inleverlocaties: 23 apr of 4 mei
* ONK2019 event en prijsuitreiking: 6 juli

Een paar tipjes van de sluier nog tot slot:
* Voor het event hebben we al een paar hele mooie sponsoren en attracties weten vast te leggen. Dus zeker een bezoek waard! (ook al ben je geen winnaar of heb je zelfs niet deelgenomen)
* Abdij Koningshoeven (LaTrappe bieren) is de officiele sponsor van klasse E, het kloonbier. Hun jubilieum en 't WortWat jubileum worden samengevoegd. Het kloonbier wordt dus een LaTrappe. NB!: er is expliciet afgesproken met Koningshoeven dat deelnemers op eigen kracht het kloonbier gaan reproduceren en de brouwerij niet gebeld en gemaild wordt om het recept te achterhalen. De brouwmeesters van LaTrappe zullen het eindoordeel geven over het kloonbier. Zeer interessant om deze klasse te winnen dus!
* Voor de winnaars hebben we mooie prijzen en ervaringen in gedachten. Ook het lot kan mooie prijzen opleveren als je aanwezig bent op het event op 6 juli.

Meer details volgen. Houdt svp de website in de gaten (www.onk2019.nl). LET OP: pas januari live en zal worden aangekondigd op dit forum.
Contact voor het event: onk2019@twortwat.nl

We hopen dat iedereen net zo enthousiast wordt als wij! Prettige kerst en tot snel....

Namens 't WortWat,
Hank Lucas

*Edit: TDP: Datum in tekst en titel aangepast*
*Edit: Wolter: datum in tekst en titel opnieuw aangepast*

Gerb

Kun je aangeven waar het evenement plaats gaat vinden?

Hank

Waarschijnlijk Nieuw Vennep / Hoofddorp.


NelsonW

Hoi,
Hoeveel verschillende inzendingen zijn toegestaan per deelnemer?

Hank

Hi Nelson

Om iedereen een kans te geven zitten we te denken aan 4-5. Nog te besluiten door organisatie. We zullen de regels netjes op onk2019.nl zetten ook.

Mvg
Hank


orangeloo

Op Facebook wordt gesproken dat het ONK op 29 juni is.  :weetniet: Ben benieuwd welke dag het nu wordt?

Hank

Klopt. De datum van het event is verplaatst naar 29 juni. Waar zag je de Facebook post?

Chilobrachys


Barmosa

Citaat van: Hank op 13-01-2019  23:41 uKlopt. De datum van het event is verplaats naar 29 juni. Waar zag je de Facebook post?

Heeft dit ook nog invloed op de inleverdatums?

Hank

Citaat van: Barmosa op 14-01-2019  17:05 uHeeft dit ook nog invloed op de inleverdatums?
Feitelijk niet. BKG keurt midden mei. De uitslag blijft wat langer spannend. Dat is alles.

heijligers

Als ik de berichten moet geloven is de ONK uitreiking gecombineerd met een bierfestival incl. campingmogelijkheid. https://hoppigbierfestival.nl/camping/.
Dat klinkt op zich goed, want die brouwersmeetings op de camping waren altijd het leukste van het ONK, vooral door goede kwaliteit en variatie van hobbybieren die daar geproefd werden (vaak beter dan bij het ONK-festival). Deze camping heeft echter wel strenge regeltjes mbt tapjes/glaswerk en koelkasten..(zie https://hoppigbierfestival.nl/huisregels/).


Hank

Citaat van: heijligers op 14-01-2019  20:22 uAls ik de berichten moet geloven is de ONK uitreiking gecombineerd met een bierfestival incl. campingmogelijkheid. https://hoppigbierfestival.nl/camping/.
Dat klinkt op zich goed, want die brouwersmeetings op de camping waren altijd het leukste van het ONK, vooral door goede kwaliteit en variatie van hobbybieren die daar geproefd werden (vaak beter dan bij het ONK-festival). Deze camping heeft echter wel strenge regeltjes mbt tapjes/glaswerk en koelkasten..(zie https://hoppigbierfestival.nl/huisregels/).
Dat klopt. Daar werken we hard aan. Zeker waard om langs te komen natuurlijk!!

Zedd

Citaat van: Hank op 13-01-2019  23:41 uKlopt. De datum van het event is verplaats naar 29 juni.

Damn, wat zonde. Dan zit ik op Concert at Sea!

Biertje1985

Citaat van: heijligers op 14-01-2019  20:22 uAls ik de berichten moet geloven is de ONK uitreiking gecombineerd met een bierfestival incl. campingmogelijkheid. https://hoppigbierfestival.nl/camping/.
Dat klinkt op zich goed, want die brouwersmeetings op de camping waren altijd het leukste van het ONK, vooral door goede kwaliteit en variatie van hobbybieren die daar geproefd werden (vaak beter dan bij het ONK-festival). Deze camping heeft echter wel strenge regeltjes mbt tapjes/glaswerk en koelkasten..(zie https://hoppigbierfestival.nl/huisregels/).
Met zulke huisregels lijkt het meer op een noord-koreaans bierfestival :nut: :nut:
Zal denk ik maar een andere camping boeken.

Nee zonder gekheid lijkt mij een leuk festival het staat op de planning genoteerd.

Chilobrachys

Topictitel en beginpost misschien even aanpassen met de nieuwe datum?

tdp

Citaat van: Chilobrachys op 14-01-2019  23:44 uTopictitel en beginpost misschien even aanpassen met de nieuwe datum?

U vraagt, wij draaien :)

Chilobrachys

Citaat van: tdp op 15-01-2019  07:46 uU vraagt, wij draaien :)

Mag ik dan alsjeblieft Slayer met Hell Awaits?  :-* :-*

Haagse Wouter

Citaat van: Biertje1985 op 14-01-2019  22:35 uMet zulke huisregels lijkt het meer op een noord-koreaans bierfestival :nut: :nut:
Zal denk ik maar een andere camping boeken.

Zeker de regel van geen glas lijkt me problematisch. Dan mag je dus je festivalbier niet met elkaar delen daar  :nut:

TymonK

Citaat van: Haagse Wouter op 16-01-2019  15:57 uZeker de regel van geen glas lijkt me problematisch. Dan mag je dus je festivalbier niet met elkaar delen daar  :nut:
Gewoon een commercieel bierfestival met commerciële brouwers. En je mag toevallig ook kamperen. Daar past eigen bier meenemen niet bij, helaas...
Dus die laat ik maar aan me voorbij gaan.

ONK ga ik zeker weer aan meedoen en probeer ook langs te komen op 29 juni voor de uitslag!

Staple

Is er geen alternatieve camping in de buurt?

Sander van Dijk

Citaat van: Staple op 16-01-2019  17:21 uIs er geen alternatieve camping in de buurt?


Zie het topic Camping ONK 2019  ;)

Haagse Wouter

Direct maar even een notitie.
In het regelement staat dit:
20. Het gebruik van schuimkraag bevorderende middelen, body verhogende middelen, houdbaarheids-middelen, bierpreventieven en enzymen, anders dan welke van nature aanwezig zijn in het graan, is verboden.

Je mag dus geen brouwzouten, hop en gist gebruiken :D.

Tevens een serieuse vraag aan de organisatie:
3. Prijzen zullen niet worden nagezonden. Wanneer een deelnemer zijn of haar prijs niet in ontvangst neemt zal deze vervallen naar de opvolger. (de nr 1 prijs vervalt naar nr 2 in de klasse enz.). De wedstrijduitslag zal niet veranderen.

Vorig jaar waren er ook een paar prijzen die in name van een ander zijn aangenomen. Is dat wel toegestaan?

Hank

Wouter

Reglement op 20. is niet gewijzigd tov vorig jaar. Als je er toen hop hebt bijgedaan, dan mag dat nog steeds.

Reglement is wel gewijzigd voor prijsuitreiking. Onze visie is dat je, als je het idee hebt dat je serieus meedingt naar de prijzen en je stopt er veel moeite in om super brouwsels in te zenden, dat je ook graag naar een super event gaat en benieuwd bent of je gewonnen hebt. Je wilt je meten met andere amateurbrouwers toch?
We organiseren een zo gaaf mogelijk feest voor iedereen.

We sturen geen prijzen en oorkondes of bekers oid na. Je plek in de ONK lijst houd je als je er niet bent.

Mocht je er echt niet kunnen zijn (hoop niet dat je dat nu al weet), neem dan even contact op met de organisatie.

Let op!: we doen het feest op het hoppig festival. Om te voorkomen dat willekeurige bezoekers prijzen in ontvangst gaan nemen willen we graag dat je je legitimeert. Anders zou er willekeurig iemand zijn hand op kunnen steken als we de winnaars omroepen en niemand komt naar het podium.

Heb je hier wat aan zo?

Haagse Wouter

Dank voor de clarificatie Hank!

Voor mij is het geen probleem, ik ben er fysiek aanwezig en ga ook niet winnen  ;D.
Ik was vooral nieuwsgierig of de afwezigheidsregel ook gelde voor in plaats van prijs ontvangen.

Ferdisk8

inschrijven is mogelijk. Zojuist ingeschreven. Helaas klopten de etiketten niet met mijn ingeschreven bieren. Website werkt dus nog niet zoals het hoort.

Hank

Wat klopte niet aan de etiketten? Verkeerde klasse?

Chilobrachys

Is het mogelijk om nu alvast 3 bieren in te schrijven en later nog 2 of moet alles in 1x?

Hank

Je kunt meerdere keren inschrijven als je later nog een extra bier wilt insturen. Maximum is 5.

Bij vragen mail svp naar onk2019@twortwat.nl
We werken continue de FAQ op de site ook bij.

Houdt deze post ook weer zuiver :)

Hank

Citaat van: Hank op 26-01-2019  01:25 uJe kunt meerdere keren inschrijven als je later nog een extra bier wilt insturen. Maximum is 5.

Bij vragen mail svp naar onk2019@twortwat.nl
We werken continue de FAQ op de site ook bij.

Houdt deze post ook weer zuiver :)
Totaal maximum is 5 (niet per keer inschrijven).

Ferdisk8

Citaat van: Hank op 26-01-2019  00:43 uWat klopte niet aan de etiketten? Verkeerde klasse?

Bij mijn mail zaten etiketten van testen van het systeem. Heb een reactie dat het bekend is ik de juiste etiketten zal ik later alsnog krijgen.

Hank

Citaat van: Ferdisk8 op 26-01-2019  13:34 uBij mijn mail zaten etiketten van testen van het systeem. Heb een reactie dat het bekend is ik de juiste etiketten zal ik later alsnog krijgen.
Ok. Gisteravond is test naar productie overgezet. Denk dat je net even te vroeg was. We zoeken eea uit voor je.

Sjaak_Deventer


Martijn0172

Ik wil me ook inschrijven met 3 bieren. Helaas is 1 bier al gebotteld in een longneck, zal dus punten minder kosten. Dit is een Brett-tripel. Ik neem aan dat dit dan de vrije klasse is?

Edit: ik zie bij het invullen van de andere bieren dat je een variant kan kiezen, dus laat mijn vraag maar zitten :)

Hank


Citaat van: Martijn0172 op 26-01-2019  15:02 uHelaas is 1 bier al gebotteld in een longneck, zal dus punten minder kosten.

Beter om proberen over te hevelen naar BNR. We accepteren alleen BNR dit jaar ivm logistiek, sneuvelen en zoek raken van flessen etc etc.
We hebben dat ook uitgelegd op de onk2019.nl site. Kijk daar anders ook even. Bij vragen: onk2019@twortwat.nl

Martijn0172

Op de site staat dat het leid tot punten aftrek; https://www.onkbrouwen.nl/fles.vul.dop

Het is een Brett-tripel die al bijna een half jaar op fles zit, ik zal proberen over te hevelen maar ik ben bang dat dit zeer ten koste gaat van de kwaliteit....

De dop is trouwens wel goudkleurig

Hank

Citaat van: Martijn0172 op 26-01-2019  15:58 uOp de site staat dat het leid tot punten aftrek; https://www.onkbrouwen.nl/fles.vul.dop

Het is een Brett-tripel die al bijna een half jaar op fles zit, ik zal proberen over te hevelen maar ik ben bang dat dit zeer ten koste gaat van de kwaliteit....

De dop is trouwens wel goudkleurig
De site voor ONK 2019 is niet onkbrouwen. Daar staat het 'archief'. En inschrijving om technische redenen. Onk2019 is de ONK site voor 2019.

Goud en zilver zijn prima.

bultje76

Zojuist geprobeerd in te schrijven. Volgens mijn ING app & de mail van ONK is het gelukt, de website zegt echter:

CiteerLET OP!!! DE BETALING IS FOUT GEGAAN!
De inschrijving is niet geldig, probeer opnieuw

Wat is nu waar? Er is betaald (als in geld is van mijn rekening verdwenen...) .  :weetniet: :weetniet:

bultje76

Begrijp ik overigens goed dat ik zilveren of gouden doppen moet gebruiken, anders volgt uitsluiting? Ik heb alleen nog maar die blauwe 'anti zuurstof' doppen liggen, dat wordt weer bestellen dan. Beetje jammer.

Martijn0172

Citaat van: Hank op 26-01-2019  16:28 uDe site voor ONK 2019 is niet onkbrouwen. Daar staat het 'archief'. En inschrijving om technische redenen. Onk2019 is de ONK site voor 2019.

Goud en zilver zijn prima.

Op het gedeelte waar je je moet inschrijven voor ONK2019 kan je klikken op voorbeelden, dan kom je op bovenstaande link uit. Schept m.i. verwarring

https://www.onkbrouwen.nl/inschrijven

Hank

Citaat van: Martijn0172 op 26-01-2019  17:54 uOp het gedeelte waar je je moet inschrijven voor ONK2019 kan je klikken op voorbeelden, dan kom je op bovenstaande link uit. Schept m.i. verwarring

https://www.onkbrouwen.nl/inschrijven
Ok. Dank voor de tip. Ik ga ff eea veranderen dan ;)

Ferdisk8

Hallo Hank,
Ik heb twee vraagjes m.b.t. inschrijfpagina:
- als je meer brouwers invult en meerdere bieren invult, dan is de relatie per bier niet duidelijk. (Niet altijd met alle personen gebrouwen)
- waarom moet je aangeven met hoeveel personen je naar het evenement komt?

Jacques

Citaat van: bultje76 op 26-01-2019  17:11 uBegrijp ik overigens goed dat ik zilveren of gouden doppen moet gebruiken, anders volgt uitsluiting? Ik heb alleen nog maar die blauwe 'anti zuurstof' doppen liggen, dat wordt weer bestellen dan. Beetje jammer.

Zie hier mijn reactie...

Hank



Citaat van: Ferdisk8 op 27-01-2019  10:07 uHallo Hank,
Ik heb twee vraagjes m.b.t. inschrijfpagina:
- als je meer brouwers invult en meerdere bieren invult, dan is de relatie per bier niet duidelijk. (Niet altijd met alle personen gebrouwen)
- waarom moet je aangeven met hoeveel personen je naar het evenement komt?

Brouwers: klopt. We gaan er van uit dat je het bier samen met de brouwers gebrouwen hebt die je opgegeven hebt. Als je echt apart wilt en meerdere bieren hebt bijvoorbeeld: je kunt voor je eigen bieren apart nog een keer inschrijven? Zolang het totaal maar max 5 is.
Aantal bezoekers: GEEN idee eigenlijk. Zit er in van vorige jaren. Automatisch mee gegaan zeg maar. We proberen wel echt leuke dingen te organiseren. Dus hoe meer zielen... :)

Jaap W

Gisteren 2 biertjes ingeschreven. Misschien komt er nog 1 bij.
Direct na betaling een mailtje gehad met daarin de etiketten. Prima gegaan.  :petje-af:  :biersmile: :proost:

Trippelken

Een vraag mbt het inleveren: Kan/mag je de flesjes per post versturen of moeten deze zelf op een van de adressen afgeleverd worden?

Hank

Citaat van: Trippelken op 02-02-2019  10:55 uEen vraag mbt het inleveren: Kan/mag je de flesjes per post versturen of moeten deze zelf op een van de adressen afgeleverd worden?
Je kunt ze versturen lijkt me. Wel super goed inpakken dan. Zorg svp dat ze heel over komen?

Trippelken

Citaat van: Hank op 02-02-2019  10:57 uJe kunt ze versturen lijkt me. Wel super goed inpakken dan. Zorg svp dat ze heel over komen?

Ja dat komt wel goed, bestaan gelukkig heel wat hulpmiddelen voor  ;)

Braumarkt BV

Citaat van: Trippelken op 02-02-2019  10:55 uEen vraag mbt het inleveren: Kan/mag je de flesjes per post versturen of moeten deze zelf op een van de adressen afgeleverd worden?

Ze mogen ook naar ons verstuurd worden, wel heel goed verpakken en op de buitenkant van de doos vermelden dat het "ONL2019" betreft.

Hank

Citaat van: Braumarkt BV op 02-02-2019  11:25 uZe mogen ook naar ons verstuurd worden, wel heel goed verpakken en op de buitenkant van de doos vermelden dat het "ONL2019" betreft.
Friendly help is always around the corner! Top.

Sjaak_Deventer

Bericht op Facebook:

Beste brouwers, vanwege problemen met de evenementen vergunning is het hoppig Hoofddorp evenement en daarmee ook het ONK verplaatst naar zaterdag 6 juli 2019.

De website van hoppig Hoofddorp is op dit moment even off-line.  De organisatie van het ONK gaat niet over camping reserveringen. Hou daarvoor de website in de gaten.

De overige data, zoals de uiterste inleverdatum zijn niet veranderd.

Trippelken

Citaat van: Braumarkt BV op 02-02-2019  11:25 uZe mogen ook naar ons verstuurd worden, wel heel goed verpakken en op de buitenkant van de doos vermelden dat het "ONL2019" betreft.

Ok top! Is eens een levering in omgekeerde richting ;)

Jaap W

Ik heb op google maps even de locatie die ik ergens gelezen had opgezocht . Dat was toch een of ander landgoed aan de Hoofdweg 1041 in Nieuw Vennep?
Dat lijkt mij ergens buitenaf te zijn en volgens mij ook niet zo heel veel parkeergelegenheid, ten minste dat kon ik op street view niet ontdekken. Smal weggetje met aan de ene kant een kanaal en aan de andere kant landbouwgrond.  :weetniet: 
Misschien dat ik het verkeerde adres heb. Mogelijk dat de organisatie hier uitkomst kan bieden.  :biersmile:

Martijn0172

In het najaar stikt het van de gezinnetjes met kleine kinderen die appeltjes gaan plukken. Voldoende parkeer plek dus :-)


Jaap W

Het was niet de Olmenhorst, maar landgoed Klein Vennep aan de hoofdweg 1041 in Nieuw Vennep. :brouwen:

Jaap W

Ik vraag mij ook af of er tijdens het oogstseizoen op 1 dag een paar honderd mensen op 1 punt samen komen, die plukkers zullen denk ik meer verdeeld zijn over het gebied en niet op 1 punt zoals bij het ONK 2019 en ik denk dat er toch gauw een paar honderd mensen zullen komen. Dus mijn bedenking betreffende het parkeren blijft bestaan.  :weetniet:

Martijn0172

My bad, ging er vanuit dat het Olmenhorst was. Ik ben het met je eens dat parkeren wat lastig lijkt, mogelijk op het land? Affijn er zal vast en zeker rekening mee gehouden zijn

Hank

Er komt meer dan genoeg parkeerruimte. Het is park21 terrein.  Ook OV en camping zijn prima! Meer info via de hoppig bierfestival organisatie evt? Is er iets wat iemand specifiek wil weten?
(Voor we met zijn allen overal over gaan speculeren c.q. aannames gaan doen...)

Hank

Citaat van: Sjaak_Deventer op 02-02-2019  14:41 uBericht op Facebook:

Beste brouwers, vanwege problemen met de evenementen vergunning is het hoppig Hoofddorp evenement en daarmee ook het ONK verplaatst naar zaterdag 6 juli 2019.

De website van hoppig Hoofddorp is op dit moment even off-line.  De organisatie van het ONK gaat niet over camping reserveringen. Hou daarvoor de website in de gaten.

De overige data, zoals de uiterste inleverdatum zijn niet veranderd.
Alles blijft hetzelfde. Inleveren uiterlijk 24 april. Keuring in mei. Festival en prijsuitreiking 6 juli (ipv 29 juni)

Jaap W

Citaat van: Hank op 06-02-2019  15:44 uEr komt meer dan genoeg parkeerruimte. Het is park21 terrein.  Ook OV en camping zijn prima! Meer info via de hoppig bierfestival organisatie evt? Is er iets wat iemand specifiek wil weten?
(Voor we met zijn allen overal over gaan speculeren c.q. aannames gaan doen...)

Hank, dat over die parkeerplaatsen wilde ik even weten,  hartelijk dank  ^-^  :biersmile: :proost:

Zeepoog

Citaat van: Haagse Wouter op 23-01-2019  10:01 uIn het regelement staat dit:
20. Het gebruik van schuimkraag bevorderende middelen, body verhogende middelen, houdbaarheids-middelen, bierpreventieven en enzymen, anders dan welke van nature aanwezig zijn in het graan, is verboden.

Je mag dus geen brouwzouten, hop en gist gebruiken :D.

Grappig natuurlijk, maar wat mag er nu precies wel en wat niet?
- Iers mos?
- Brouwzouten?
- Gistvoeding?

Jacques

Citaat van: Zeepoog op 11-02-2019  19:46 u...maar wat mag er nu precies wel en wat niet?
- Iers mos?
- Brouwzouten?
- Gistvoeding?

Deze stoffen zijn geen schuimkraag bevorderende middelen, body verhogende middelen, houdbaarheids-middelen, bierpreventieven en enzymen.

Het lijstje riekt naar het Reinheitsgebot en is niet meer van deze tijd. Het is voor een lid van het BKG ook onmogelijk te controleren op deze zaken.
Vitamine C (een anti-oxidant) zou niet mogen, maar ook sulfiet niet. Er zijn gisten die van nature meer sulfiet aanmaken. Mogen de gisten ook niet?

Brouwzouten komen van nature voor in brouwwater en vallen buiten het Reinheitsgebot.

Hank

Citaat van: Hank op 23-12-2018  14:01 uGoedemiddag allen,

Het ONK2019 komt er aan!

Amateur bierbrouwvereniging 't WortWat uit Hoofddorp heeft de eer om in 2019 het Open Nederlands Kampioenschap Amateur Bierbrouwen (kort: ONK2019) te organiseren. Namens 't WortWat alvast de aankondiging hier als eerste voor de fans van het eerste uur op hobbybrouwen.nl.

De planning ziet er (onder voorbehoud!) als volgt uit:
* Website live en opening inschrijvingen deelnemers: uiterlijk 31 jan 2019 (je kunt vast beginnen met brouwen)
* Inzameling wedstrijdbieren vanaf de inleverlocaties: 23 apr of 4 mei
* ONK2019 event en prijsuitreiking: 6 juli

Een paar tipjes van de sluier nog tot slot:
* Voor het event hebben we al een paar hele mooie sponsoren en attracties weten vast te leggen. Dus zeker een bezoek waard! (ook al ben je geen winnaar of heb je zelfs niet deelgenomen)
* Abdij Koningshoeven (LaTrappe bieren) is de officiele sponsor van klasse E, het kloonbier. Hun jubilieum en 't WortWat jubileum worden samengevoegd. Het kloonbier wordt dus een LaTrappe. NB!: er is expliciet afgesproken met Koningshoeven dat deelnemers op eigen kracht het kloonbier gaan reproduceren en de brouwerij niet gebeld en gemaild wordt om het recept te achterhalen. De brouwmeesters van LaTrappe zullen het eindoordeel geven over het kloonbier. Zeer interessant om deze klasse te winnen dus!
* Voor de winnaars hebben we mooie prijzen en ervaringen in gedachten. Ook het lot kan mooie prijzen opleveren als je aanwezig bent op het event op 6 juli.

Meer details volgen. Houdt svp de website in de gaten (www.onk2019.nl). LET OP: pas januari live en zal worden aangekondigd op dit forum.
Contact voor het event: onk2019@twortwat.nl

We hopen dat iedereen net zo enthousiast wordt als wij! Prettige kerst en tot snel....

Namens 't WortWat,
Hank Lucas

*Edit: TDP: Datum in tekst en titel aangepast*
*Edit: Wolter: datum in tekst en titel opnieuw aangepast*

Het gaat hard met de inschrijvingen. We hebben minder dan 30 plekken over voor jouw wedstrijdbier. Als je mee wilt dingen naar brouwketels, dag brouwen met La Trappe en andere super prijzen, schrijf je dan snel in! Je kunt inleveren tot 24 april.

Denk er aan dat je 4 (!) bieren inlevert voor de kloonbierklasse (Isid'or). De brouwmeesters van La Trappe gaan namelijk de uiteindelijke winnaars bepalen (en mag je mee brouwen met ze).

We zien iedereen graag op het event 6 juli in Nieuw Vennep!  Er zijn mooie prijzen te winnen in de loterij (naar alle waarschijnlijkheid ook een elektrische brouwketel), mooie demo's en presentaties van Braumarkt, Minibrew, La Trappe en Grainfather / Mangrove Jack. er zijn bands en foodtrucks. Je kunt tot zondagavond door feesten als je wilt...

orangeloo

Nog 5 nachtjes slapen en dan weten we weer wie de nieuwe kampioen is.
Iedereen succes  :biersmile:

Jacques

Hoe gaat iedereen naar het ONK?

Ik stel deze vraag omdat het terrein waar het ONK wordt gehouden niet echt in de buurt is van het NS station Nieuw Vennep (2,5 km). Het is wel te doen maar toch wel een stevige wandeling.

Voor degenen die daarvoor belangstelling hebben. Ik ben van plan met de trein te gaan en ben in bezit van een kortingskaart. Hierdoor kunnen er maximaal 4 personen met mij mee reizen met een korting van 40%. Een eventuele taxi naar het terrein wordt dan ook betaalbaar.

Hank

Citaat van: Jacques op 01-07-2019  23:04 uHoe gaat iedereen naar het ONK?

Ik stel deze vraag omdat het terrein waar het ONK wordt gehouden niet echt in de buurt is van het NS station Nieuw Vennep (2,5 km). Het is wel te doen maar toch wel een stevige wandeling.

Voor degenen die daarvoor belangstelling hebben. Ik ben van plan met de trein te gaan en ben in bezit van een kortingskaart. Hierdoor kunnen er maximaal 4 personen met mij mee reizen met een korting van 40%. Een eventuele taxi naar het terrein wordt dan ook betaalbaar.
Mocht je de Grainfather winnen in de loterij na de prijsuitreiking dan is er nog plaats in de taxi om hem mee te nemen? ;)

Hank

Citaat van: Orangeloo op 01-07-2019  22:36 uNog 5 nachtjes slapen en dan weten we weer wie de nieuwe kampioen is.
Iedereen succes  :biersmile:
Inderdaad! Zaterdag 1800 weten we de winnaars. PS: we sturen prijzen niet op (Ook de Grainfather in de loterij of Braumarkt prijzen niet). Als je het idee hebt dat je tot de prijswinnaars kunt behoren en zin hebt in een leuk feestje: kom langs! We hebben het echte kloonbier ook op tap. Tot zaterdag!

Jacques

Citaat van: Hank op 01-07-2019  23:09 uMocht je de Grainfather winnen in de loterij na de prijsuitreiking dan is er nog plaats in de taxi om hem mee te nemen? ;)

Aan het ONK neem ik al zo'n 25 jaar niet meer deel. Ik ben daarmee gestopt toen ik lid werd van het BKG. Toch heb ik bijna alle ONK's die er geweest zijn meegemaakt. De uitzondering was vorig jaar. Ik was toen te druk met schrijven van een boek.

joerivang

Citaat van: Jacques op 02-07-2019  07:18 uAan het ONK neem ik al zo'n 25 jaar niet meer deel. Ik ben daarmee gestopt toen ik lid werd van het BKG. Toch heb ik bijna alle ONK's die er geweest zijn meegemaakt. De uitzondering was vorig jaar. Ik was toen te druk met schrijven van een boek.

Even off-topic als dit mag en puur uit eigen interesse, keur jij ook voor het ONK? Mogen bier keurmeesters mee doen aan het ONK als zij ook zelf brouwen?

Oscar

Citaat van: joerivang op 02-07-2019  08:51 uMogen bier keurmeesters mee doen aan het ONK als zij ook zelf brouwen?

Nee, dit om iedere vorm van verdenking van "vriendjes politiek" te vermijden... :)

Jacques

Citaat van: joerivang op 02-07-2019  08:51 uEven off-topic als dit mag en puur uit eigen interesse, keur jij ook voor het ONK? Mogen bier keurmeesters mee doen aan het ONK als zij ook zelf brouwen?

Oscar heeft het goede antwoord al gegeven. Vanaf het moment dat ik keurmeester werd ben ik gestopt met het deelnemen aan het ONK.

Martijn0172

Helaas kon ik niets anders dan ons jaarlijkse Efteling weekend met mijn gezin, plannen tijdens het ONK. Eigenlijk een beetje gek want ik ben hemelsbreed 1 km van het festival terrein opgegroeid. Volgens mij zijn de keuringsformulieren te downloaden na het ONK?

Hank

Citaat van: Martijn0172 op 03-07-2019  00:05 uHelaas kon ik niets anders dan ons jaarlijkse Efteling weekend met mijn gezin, plannen tijdens het ONK. Eigenlijk een beetje gek want ik ben hemelsbreed 1 km van het festival terrein opgegroeid. Volgens mij zijn de keuringsformulieren te downloaden na het ONK?
Klopt. Ik ga het aankondigen op het event.  En nog een mailing doen. Komt goed dus.

Veel plezier in Kaatsheuvel!

DLB

Ik ben benieuwd. Heb er zin in.
Wel een beetje moeilijk te bereiken inderdaad, maar dan kan ik op de terugweg mooi al die biercaloriëen er weer af lopen.

tdp

Ben ook van de partij, altijd gezellig. Kom zelf met de auto, is voor mij (ondanks het feit dat ik dan niet kan drinken) praktischer!

Jaap W

Met de auto is voor mij ook een stuk praktischer. Ik hoop dat je een beetje in de buurt daar kunt parkeren.  :weetniet: :nut: :proost: We gaan het meemaken.

orangeloo

Ik kom ook met de auto.... met welke weet ik nog niet  :D
Maar zit in een hotel op 1,5 km loopafstand.
Moet net lukken, mocht ik de brouwketel dit jaar weer winnen  ^-^

Hank

Citaat van: Orangeloo op 03-07-2019  18:21 uIk kom ook met de auto.... met welke weet ik nog niet  :D
Maar zit in een hotel op 1,5 km loopafstand.
Moet net lukken, mocht ik de brouwketel dit jaar weer winnen  ^-^
Top. Weer?

Hank

Citaat van: Jaap W op 03-07-2019  16:17 uMet de auto is voor mij ook een stuk praktischer. Ik hoop dat je een beetje in de buurt daar kunt parkeren.  :weetniet: :nut: :proost: We gaan het meemaken.
Hey festival heeft parkeerplaatsen geregeld. Met verkeersregelaars en al. Wat later op de dag moet je verder weg parkeren en hebben ze een pendelbus uit mijn hoofd...

Jacques

Citaat van: Hank op 03-07-2019  21:19 uHey festival heeft parkeerplaatsen geregeld. Met verkeersregelaars en al. Wat later op de dag moet je verder weg parkeren en hebben ze een pendelbus uit mijn hoofd...

Is een pendelbus vanuit NS station Nieuw Vennep of Hoofddorp een optie?

Hank

Citaat van: Jacques op 03-07-2019  21:23 uIs een pendelbus vanuit NS station Nieuw Vennep of Hoofddorp een optie?
Even googelen. Of ov92. Is voor iedereen anders. Hoofddorp en bus. Nieuw vennep en lopen of bus... beter om professionele informatie op het interwebs te raadplegen...

Hank

Citaat van: Jacques op 03-07-2019  21:23 uIs een pendelbus vanuit NS station Nieuw Vennep of Hoofddorp een optie?
Wij hebben geen pendelbus... als je dat bedoeld . Er zijn best wat ov mogelijkheden.

Jacques

Citaat van: Hank op 03-07-2019  21:28 uWij hebben geen pendelbus... als je dat bedoeld . Er zijn best wat ov mogelijkheden.

De busmogelijkheid zag ik niet bij gebruik van Google maps...

orangeloo

Citaat van: Hank op 03-07-2019  21:18 uTop. Weer?

Ja ja... lootje nummer 43 was vorig jaar het winnende lootje. En die had ik  :dansen: :elifant: :hoera:

Hank

Citaat van: Jacques op 03-07-2019  21:36 uDe busmogelijkheid zag ik niet bij gebruik van Google maps...
Staat allemaal netjes op 9292.nl ?
Als service heb ik even gekeken voor je.


Jacques

Citaat van: Jacques op 03-07-2019  21:36 uDe busmogelijkheid zag ik niet bij gebruik van Google maps...

Ik was je net voor. Even gekeken met 9292.
Een enkele reis gaat mij in totaal meer dan 3 uur duren. Dat wordt dus toch zelf rijden. Er is plek voor meerijders...

Hank

Citaat van: Hank op 03-07-2019  22:10 uStaat allemaal netjes op 9292.nl ?
Als service heb ik even gekeken voor je.


16 minuten lopen lijkt me te doen ook?

Jacques

Citaat van: Hank op 03-07-2019  22:10 u16 minuten lopen lijkt me te doen ook?

Dan moet je hard lopen. Via Google Maps heb ik gezien dat het 2,5 km is...
Daar zou je volgens Google 31 minuten over doen.

Hank

Citaat van: Jacques op 03-07-2019  22:13 uDan moet je hard lopen. Via Google Maps heb ik gezien dat het 2,5 km is...
Daar zou je volgens Google 31 minuten over doen.
Jacques: Google Maps is niet het antwoord op alles. Dat is 42.

Jacques

Citaat van: Hank op 03-07-2019  23:07 uJacques: Google Maps is niet het antwoord op alles. Dat is 42.

Ik denk dat je 92(92) bedoelt.

Eerlijk gezegd heb ik ervaren dat Google Maps als het aankomt op wandeltijden veel betrouwbaarder is dan 9292. Een afstand van 2.5 km leg je niet in 16 minuten af of je moet rennen. Met een beladen rugzak gaat dat hem niet worden...

Het maakt voor mij niet zo veel meer uit. Omdat ik met het openbaar vervoer enkele reis meer dan 100 minuten langer onderweg ben ga ik met de auto. Het is alleen jammer dat ik weinig bier kan drinken.

emiel1

Citaat van: Jacques op 04-07-2019  16:06 uIk denk dat je 92(92) bedoelt.

Eerlijk gezegd heb ik ervaren dat Google Maps als het aankomt op wandeltijden veel betrouwbaarder is dan 9292. Een afstand van 2.5 km leg je niet in 16 minuten af of je moet rennen. Met een beladen rugzak gaat dat hem niet worden...

Het maakt voor mij niet zo veel meer uit. Omdat ik met het openbaar vervoer enkele reis meer dan 100 minuten langer onderweg ben ga ik met de auto. Het is alleen jammer dat ik weinig bier kan drinken.

Ik denk wel dat ie 42 bedoelt ;)

En de reden dat 9292 16 minuten aangeeft is omdat Hank als adres alleen Hoofdweg heeft ingevoerd en niet Hoofdweg 1041. De hoofdweg is heel erg lang (zo'n 20 kilometer) en er is ook een stuk (rond nummer 1320) wat maar 1 km van het station af ligt. Dat heeft 9292 dus genomen en dat red je wel in een kwartier.

Jacques

Citaat van: emiel1 op 04-07-2019  16:39 uIk denk wel dat ie 42 bedoelt ;)

En de reden dat 9292 16 minuten aangeeft is omdat Hank als adres alleen Hoofdweg heeft ingevoerd en niet Hoofdweg 1041. De hoofdweg is heel erg lang (zo'n 20 kilometer) en er is ook een stuk (rond nummer 1320) wat maar 1 km van het station af ligt. Dat heeft 9292 dus genomen en dat red je wel in een kwartier.

Waarmee deze vraag is beantwoord...  :)

Jacques

Voor de 34e keer was ik bij het ONK. Bij alle ONK's voor hobbybrouwers ben ik namelijk aanwezig geweest met uitzondering van vorig jaar. Dat was natuurlijk een uitzondering vandaar dat ik gisteren er weer bij was.

't Wort Wat had alles tiptop geregeld. Er was sfeervolle levende muziek, meer dan genoeg bier om te proeven, leuke lezingen en stands. En heeel veel bekende gezichten. Het was leuk en ik heb genoten van de dag.
Jammer dat het wat minder mooi weer was, dat heb je als organisatie nooit in de hand. Maar ook hierin was voorzien in een groot overdekt terras. De capaciteit van de food trucks was aan de krappe kant. Het duurde even voordat je na de prijsuitreiking een hapje kon scoren. Dat lukte uiteindelijk wel. Er zijn ook ONK's geweest waarbij om 16:00 uur het eten al helemaal op was. Wat dat betreft was er niets te klagen.

Bedankt organisatie. Goed gedaan!


Alle winnaars van harte gefeliciteerd. Het delen van een prijswinnend recept wordt zeer op prijs gesteld. Je doet daar alle hobbybrouwers een groot plezier mee.




























Martijn0172

Ik heb het ONK gewonnen met mijn IPA.  Het was de eerste echte wedstrijd waar ik aan mee deed en mijn doel was vooral het verkrijgen van een keuringsformulier en aan de slag te gaan met de feedback. Deze uitslag had ik totaal niet verwacht, vooral omdat ik de tapversie beduidend beter vond dan de ingestuurde gebottelde versie  :biersmile:

Ik zal vanavond of morgen het recept posten

Jacques

Citaat van: Martijn0172 op 07-07-2019  15:30 uIk heb het ONK gewonnen met mijn IPA.  Het was de eerste echte wedstrijd waar ik aan mee deed en mijn doel was vooral het verkrijgen van een keuringsformulier en aan de slag te gaan met de feedback. Deze uitslag had ik totaal niet verwacht, vooral omdat ik de tapversie beduidend beter vond dan de ingestuurde gebottelde versie  :biersmile:

Ik zal vanavond of morgen het recept posten

Gefeliciteerd met het behalen van deze grote prijs.

Jammer dat je er niet was. Maar een vriend van jou heeft de honneurs waargenomen.
Dat deed hij goed, zo goed dat de voorzitter van 't Wort Wat een paar keer daar op wees...  :)


En fijn dat je het winnend recept gaat plaatsen op het forum. Dat wordt heel erg gewaardeerd,

Hank

Citaat van: Jacques op 07-07-2019  12:14 uVoor de 34e keer was ik bij het ONK. Bij alle ONK's voor hobbybrouwers ben ik namelijk aanwezig geweest met uitzondering van vorig jaar. Dat was natuurlijk een uitzondering vandaar dat ik gisteren er weer bij was.

't Wort Wat had alles tiptop geregeld. Er was sfeervolle levende muziek, meer dan genoeg bier om te proeven, leuke lezingen en stands. En heeel veel bekende gezichten. Het was leuk en ik heb genoten van de dag.
Jammer dat het wat minder mooi weer was, dat heb je als organisatie nooit in de hand. Maar ook hierin was voorzien in een groot overdekt terras. De capaciteit van de food trucks was aan de krappe kant. Het duurde even voordat je na de prijsuitreiking een hapje kon scoren. Dat lukte uiteindelijk wel. Er zijn ook ONK's geweest waarbij om 16:00 uur het eten al helemaal op was. Wat dat betreft was er niets te klagen.

Bedankt organisatie. Goed gedaan!


Alle winnaars van harte gefeliciteerd. Het delen van een prijswinnend recept wordt zeer op prijs gesteld. Je doet daar alle hobbybrouwers een groot plezier mee.




























Dank allen voor het bezoeken van het ONK. We hebben als team er zoveel mogrl8kk een mooi ONK en event van proberen te maken. We hopen, namens het ONK2019 team, dat dit gelukt is voor iedereen.

Wij vonden het super dat zoveel deelnemers aanwezig waren. We hebben voor zeker de helft bijgedragen aan de bezoekers aantallen gistermiddag. Wij hebben genoten. Hoop iedereen die er was ook. Tot volgend jaar in Amsterdam?

Tips en tricks,  suggesties welkom!

Jacques

Citaat van: Hank op 07-07-2019  19:32 uTot volgend jaar in Amsterdam?

Het moet gek gaan als ik er volgend jaar niet bij ben. Het ONK is de ontmoetingsplek voor alle hobbybrouwers in Nederland.

orangeloo

Alle winnaars NEN DIKKE PROFICIAT.

Zoals Jacques al zegt: Het moet gek gaan als ik er volgend jaar niet bij ben. Het ONK is de ontmoetingsplek voor alle hobbybrouwers in Nederland.

Ook dit jaar was weer een gezellige dag. Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat.

Martijn0172

Dank allemaal!. Ik was inderdaad niet aanwezig, als ik maar ook ergens een klein vermoeden zou hebben dat ik tot de kanshebbers zou behoren was ik aanwezig, nu was ik met mijn vrouw en kinderen in de Efteling.

Vandaag toch nog even naar Nieuw Vennep gegaan waar ik met mijn "understudy" af had gesproken en alles overhandigd kreeg.  Ik ben echt heel erg blij en vereerd met deze prijs!


Hank

Citaat van: Martijn0172 op 07-07-2019  22:14 uDank allemaal!. Ik was inderdaad niet aanwezig, als ik maar ook ergens een klein vermoeden zou hebben dat ik tot de kanshebbers zou behoren was ik aanwezig, nu was ik met mijn vrouw en kinderen in de Efteling.

Vandaag toch nog even naar Nieuw Vennep gegaan waar ik mijn "understudy" af had gesproken en alles overhandigd kreeg.  Ik ben echt heel erg blij en vereerd met deze prijs!


Top! We hebben elkaar gemist vandaag, maar top dat je Tom nog even hebt opgezocht op het event....

Gefeliciteerd nogmaals namens ONK2019..

En voor volgend jaar weet je 'beter'... allemaal naar de prijsuitreiking!! ;)

Hank

Citaat van: Jacques op 07-07-2019  20:29 uHet moet gek gaan als ik er volgend jaar niet bij ben. Het ONK is de ontmoetingsplek voor alle hobbybrouwers in Nederland.
[emoji106] top!

Hank

Citaat van: Orangeloo op 07-07-2019  20:55 uAlle winnaars NEN DIKKE PROFICIAT.

Zoals Jacques al zegt: Het moet gek gaan als ik er volgend jaar niet bij ben. Het ONK is de ontmoetingsplek voor alle hobbybrouwers in Nederland.

Ook dit jaar was weer een gezellige dag. Het kost wat moeite maar dan heb je ook wat.
Top! Tot volgend jaar...

Als je suggesties hebt om vaker iets te organiseren: graag!

tdp

Ook ik vond het een gezellige dag, veel bekenden gesproken, altijd leuk! Vond het goed georganiseerd, liep lekker vlot door met de prijsuitreiking! Was zeker de moeite waard om meer dan 2u enkele reis met de auto! Iedereen gefeliciteerd, en op naar volgend jaar!

Hank

Citaat van: tdp op 07-07-2019  22:41 uOok ik vond het een gezellige dag, veel bekenden gesproken, altijd leuk! Vond het goed georganiseerd, liep lekker vlot door met de prijsuitreiking! Was zeker de moeite waard om meer dan 2u enkele reis met de auto! Iedereen gefeliciteerd, en op naar volgend jaar!
Super! Tot volgend jaar! (Denk weer 2 uur, want Amsterdam)

tdp

Citaat van: Hank op 07-07-2019  22:53 uSuper! Tot volgend jaar! (Denk weer 2 uur, want Amsterdam)

Haha, heb het er graag voor over!

CommissarBas

Potverdorie. Helemaal over het hoofd gezien! Ik woon in Leiden dus dit is voor mij om de hoek.

Volgend jaar ga ik proberen om er ook bij te zijn. Misschien weet ik dan zelfs al een beetje waar ik over praat. ;-)

Martijn0172

Citaat van: Hank op 07-07-2019  22:30 uEn voor volgend jaar weet je 'beter'... allemaal naar de prijsuitreiking!! ;)

Dat laat ik vanaf nu niet meer aan mij voor bij gaan  ;)

snowmansion

Vraagje, als er meerdere mensen een gelijk aantal punten heeft wordt er dan een willekeurige positie toegekend (hoe hoog je op de uitslagenlijst komt te staan)?
Of wordt er een andere criterium gehanteerd?


Jacques

Citaat van: snowmansion op 08-07-2019  14:47 uVraagje, als er meerdere mensen een gelijk aantal punten heeft wordt er dan een willekeurige positie toegekend (hoe hoog je op de uitslagenlijst komt te staan)?
Of wordt er een andere criterium gehanteerd?

De bieren van de prijswinnaars worden onderling vergeleken.

Bij lagere rangschikking maakt het niet zo veel uit of je bijvoorbeeld 15e of 16e bent geworden.

snowmansion

Citaat van: Jacques op 08-07-2019  21:41 uDe bieren van de prijswinnaars worden onderling vergeleken.

Bij lagere rangschikking maakt het niet zo veel uit of je bijvoorbeeld 15e of 16e bent geworden.

Ah ok. Soms zie je bv 5 of meer mensen die allemaal nummer 5 of 8 of zo zijn geworden omdat ze allemaal hetzelfde punten aantal hebben. Dat de 1 dan eerder in de uitslagenlijst staat dan de ander heeft dus geen verdere betekenis vlg jou als ik je goed begrijp. Ik heb het dan niet over de prijswinmaars maar daar onder dus.

Jacques

Citaat van: snowmansion op 08-07-2019  22:39 uAh ok. Soms zie je bv 5 of meer mensen die allemaal nummer 5 of 8 of zo zijn geworden omdat ze allemaal hetzelfde punten aantal hebben. Dat de 1 dan eerder in de uitslagenlijst staat dan de ander heeft dus geen verdere betekenis vlg jou als ik je goed begrijp. Ik heb het dan niet over de prijswinnaars maar daar onder dus.

Het gaat dan om een gedeelde 5e plaats. En dat is een mooie prestatie voor zowel de 5e als 8e op de uitslagenlijst.

ramon86

Enorm gaaf en onverwacht om te winnen in de vrije klasse, tof om mee te maken. Het recept zal ik hier zeker delen, wordt vermoedelijk wel pas over twee weken.

Jaap W

Mooi evenement. Goed geregeld alles.  :groots:
Volgend jaar zeker weer een poging ondernemen om bij de eerste 3 te komen. Dit jaar 9e met 81 punten en 10e met 80 punten en 30e met 60 punten in de D klasse.  :biersmile: :proost:

Herman

Alle winnaars gefeliciteerd! Dit jaar is het me niet gelukt te keuren of deel te nemen, volgend jaar probeer ik weer van de partij te zijn in welke vorm dan ook (en dan bedoel ik niet vloeibaar :) )

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.