BrewBuddy 5.4 "Sassy Saison" voor Debian/Ubuntu Linux is gereed

Gestart door Zaphod_B, 21-12-2018 15:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zaphod_B

Met enige trots mag ik vandaag melden dat BrewBuddy (voorheen BrouwHulp) de eerste open source release kent. Deze is op dit moment alleen nog beschikbaar voor Ubuntu Linux 18.04 en hoger.

Deze versie is helemaal hetzelfde als de oude versie van Adrie, alleen zijn de geluiden eruit gehaald. Het lukte ons niet om dit werkend te krijgen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met veranderingen in sound libraries. We hebben ervoor gekozen om in ieder geval voorlopig de geluiden uit te schakelen. Verder is deze versie geheel hetzelfde als de oude, met wel 1 groot verschil: de dependencies van het installatiepakket zijn geupgrade waardoor deze release nu zonder toestanden te installeren is op de recentere versies van Ubuntu en andere Debian-gebaseerde distributies.
Maar... de allerbelangrijkste wijziging zit niet in het programma maar in de licentie! Deze is nu geheel open source.

De Windows versie komt hoop ik snel. Ik moet nog even gaan uitzoeken hoe ik precies een Windows installatiebestand in elkaar zet... We hebben al een werkende brewbuddy.exe.

Je vindt de release hier: https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/releases/tag/5.4-ubuntu

Bugs kun je hier melden: https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/issues
Wees bij het melden van bugs graag zo precies en uitgebreid mogelijk bij de omschrijving ervan. Vermeld ook altijd met welke versie je werkt, welk besturingsysteem etc etc.

Veel plezier met de nieuwe BrewBuddy voor Linux!

NB: deze nieuwe versie heeft de bijnaam 'Sassy Saison' gekregen.

Zaphod_B


Mthijs

Wat goed zeg!
Weet iemand of er ook aan een versie voor Mac wordt gewerkt?

Zaphod_B

Citaat van: Mthijs op 10-01-2019  14:17 uWat goed zeg!
Weet iemand of er ook aan een versie voor Mac wordt gewerkt?
Jazeker! Er is ook al een versie in de pijplijn, die moet ik nog gaan testen en dan kan die er uit. Komt er dus aan!
(beetje vertraging hier door verbouwing etc)

hans_nwk

Citaat van: Zaphod_B op 21-12-2018  15:49 uDe Windows versie komt hoop ik snel. Ik moet nog even gaan uitzoeken hoe ik precies een Windows installatiebestand in elkaar zet... We hebben al een werkende brewbuddy.exe.
Mooi werk!

Wat mij betreft liever een zip dan een installatiebestand zodat ik hem ook op werklaptop kan zetten...

Mthijs

Citaat van: Zaphod_B op 10-01-2019  14:54 uJazeker! Er is ook al een versie in de pijplijn, die moet ik nog gaan testen en dan kan die er uit. Komt er dus aan!
(beetje vertraging hier door verbouwing etc)

Geweldig!
Succes met je verbouwing. Zit er zelf ook middenin... yep, kost twee keer zoveel tijd dan je vooraf denkt....

Brouwert

Is er al zicht op een Windows port?

Ik ben tevreden met BrouwHulp maar omdat ik hier ga samen brouwen met anderen (Noren) kom ik er niet met een nederlandstalig programma.
Ik hoop dus dat BrewBuddy de opvolger kan worden, maar dan wel graag op windows (ik heb geen zin om al mijn computers te gaan dual-booten voor enkel Brew Buddy)

Oscar



Deze is leuk...


De maischtimer loopt... en de kooktimer ook..... :nut: :weetniet:   (Kan in BrouwVisie ook... :huilen: )

Niels B.

Citaat van: Oscar op 27-03-2019  23:22 u

Deze is leuk...


De maischtimer loopt... en de kooktimer ook..... :nut: :weetniet:   (Kan in BrouwVisie ook... :huilen: )

Dat is toch voor als je maischt en kookt tegelijk?

Oscar

Citaat van: Niels B. op 28-03-2019  07:22 uDat is toch voor als je maischt en kookt tegelijk?

Ja... ;D

Brouwert


@

Citaat van: Oscar op 27-03-2019  23:22 u(Kan in BrouwVisie ook... :huilen: )

Maar BrouwVisie draait niet native onder Linux en BrewBuddy/BrouwHulp wel  :groots:

@

Citaat van: Zaphod_B op 21-12-2018  15:49 uMet enige trots mag ik vandaag melden dat BrewBuddy (voorheen BrouwHulp) de eerste open source release kent. Deze is op dit moment alleen nog beschikbaar voor Ubuntu Linux 18.04 en hoger.

Ik heb er een aur package voor gemaakt zodat hij nu ook in Arch Linux te installeren is.

Thanatosti

Citaat van: Brouwert op 21-03-2019  11:11 uIs er al zicht op een Windows port?

Ik ben tevreden met BrouwHulp maar omdat ik hier ga samen brouwen met anderen (Noren) kom ik er niet met een nederlandstalig programma.
Ik hoop dus dat BrewBuddy de opvolger kan worden, maar dan wel graag op windows (ik heb geen zin om al mijn computers te gaan dual-booten voor enkel Brew Buddy)

Op zich is VMware Workstation Player en daarin dan een Ubuntu VM maken en draaien zo voor elkaar en bovendien gratis. Doe ik ook omdat mijn werklaptop zo dichtgespijkerd is dat BrouwHulp.exe niet meer gestart kan/mag worden.

Brouwert

Citaat van: Thanatosti op 24-04-2019  14:33 uOp zich is VMware Workstation Player en daarin dan een Ubuntu VM maken en draaien zo voor elkaar en bovendien gratis. Doe ik ook omdat mijn werklaptop zo dichtgespijkerd is dat BrouwHulp.exe niet meer gestart kan/mag worden.

Ongetwijfeld (vooral als je het vaker hebt gedaan) maar ik weet niet of ik nu zin heb om daar veel tijd in te investeren of die tijd dan maar gebruik om wijs te worden in een ander programma. We zullen zien. Waarschijnlijk ga ik toch over naar Beersmith waar ik meteen een boel extra functionalitiet tot mijn beschikking krijg.

Sjoedzj

Hoi!

Ik ben nieuw hier en wil graag aan de slag met Brew Buddy. Ik zou het alleen graag op een Ubuntu installatie op mijn raspberry pi willen draaien. Dit gaat alleen niet omdat de distributie een AMD64 architectuur vereist. Is er een manier om een distributie voor de ARM architectuur van de Raspberry Pi te maken?

CommissarBas

Check Ubuntu Mate eens. Die hebben een Pi release. Weet niet of BrewBuddy dat slikt, ik heb het niet getest. Verzin dit ter plekke. ;-)

dirk

Citaat van: Sjoedzj op 02-05-2019  16:02 uIs er een manier om een distributie voor de ARM architectuur van de Raspberry Pi te maken?

De code compileren naar ARM architectuur.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.