Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Naor  (gelezen 416 keer)

Offline Naor

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Naor
« Gepost op: 20-12-2018 14:47 u »
Hoi allen,
Ik lees al een tijdje mee, maar had me nog nooit aangemeld.

ik zal me dus ook even voorstellen, ik ben Roan (aka Naor), 33 jaar oud en woonachtig met mijn vrouw in het mooie Groningen. Ik ben trotse papa van 2 zoontjes (van 3 en 1.5).
Brouwen doe ik nog maar net (heb wel afgelopen jaar een aantal medes gemaakt, maar ja dat is geen brouwen), maar ben wel een ontzettend kritische bierdrinker (beersnob).

Ik heb mezelf gelijk maar getrakteerd op een Easybrew30 op mijn verjaardag.
De eerste brouw was (uiteraard) compleet mislukt, veel te weinig maischwater, veel te dik beslag, overstromingen, roeren, mout door de overlooppijp, oxidatie.. Al met al zag mijn IPA er uit als koffie met veel koffiemelk (zie onderstaande foto) :/

Afgelopen week een 2e poging gedaan om een IPA te maken, dit ging al een stuk soepeler en het ziet er ook een stuk beter uit. Net voor het eind van het jaar staat er een dikke stout op de planning.

Ik hoop hier de komende tijd nog veel te kunnen leren.

Proost!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline j.heesters3

• Senior lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Even voorstellen: Naor
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2018 15:26 u »
Welkom hier.

Ga eens kijken bjj een brouwer in de buurt. Daar leer je veel van. Nuttige tips en zo. Ik hoop voor je dat je komende brouwsels lekker zullen zijn. Zal wel goed komen. In ieder geval  prettige feestdagen en een voorspoedig engezond 2019 gewenst met veel brouwplezier.

Broudoe

Jos

Offline Brouwerij Hulzebos

• Vol lid
  • Veldrijder en dwarse BIAB brouwer.
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2018 15:44 u »
Ga eens kijken bjj een brouwer in de buurt. Daar leer je veel van.
Of word lid van bierbrouwvereniging bij je in de buurt http://biergildegroningen.nl/.

Offline wiliam

• Vol lid
  • Land: be
  • Bio waar mogelijk.
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2018 20:50 u »
Welkom Roan (NOAR),
Met vallen en opstaan, ga je binnen afzienbare tijd een heerlijk bier brouwen,
en vanaf dan wordt het alleen maar beter.

Online joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #4 Gepost op: 21-12-2018 08:36 u »
Groningen, dichtbij! Veel brouwplezier!

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #5 Gepost op: 21-12-2018 12:00 u »
Welkom Noar.

Smaak en uiterlijk hoeft niet altijd overeen te komen. Soms smaakt een niet smakelijk uitziend heerlijk. Maar gewoon doorgaan en dan komen de smakelijke bieren vanzelf uit je vaatje.

Tags: