https://ispindel.nl/index.php/product/antenne-4-db-ispindel/
Bij iSpindel.nl heb ik de iSpindel besteld met deze antenne er al in.
Het zal niet moeilijk zijn om deze toe te voegen aan de bestaande iSpindel, maar houd er rekening mee dat als je gewicht toevoegt, je de iSpindel opnieuw zal moeten kalibreren.
William
Indien je een externe antenne wilt aansluiten dan moet er een "zero-ohm-resistor" (ofwel: een draadbrug) worden verzet van de pcb-antenne naar de externe aansluiting. Die weerstand is precies 1mm groot! Dus: bezint eer ge begint. Het is beslist geen eenvoudig klusje. Zie de iSpindel bouwinstructie voor details. Er is ook een Youtube video
die het haarfijn uitlegt
Ik heb het zelf geprobeerd. Weerstandje is dermate klein dat je er echt niks mee kunt

. Zelfs met een puntpincet is dat weerstandje niet zo te pakken dat je nog ruimte hebt om te solderen

Ter vervanging heb ik een draadje gesoldeerd. Het resultaat was overigens slecht want de externe antenne (diverse geprobeerd) gaf een slechtere wifi-verbinding dan de pcb-antenne. En dus heb ik het weer teruggedraaid, weer met een draadbrugje.
De iSpindel ligt nu in een RVS gistvat en ik heb een prima verbinding. Tcontrol krijgt keurig de meldingen binnen. Mijn wifi-accesspoint zit overigens wel vlakbij.