Mijn draadloos oplaadbare Ispindels

Gestart door @, 16-12-2018 16:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vik75

Ik ga het van de week ff proberen.

met een bierige groet vanaf mijn   mobieleke


Henielma

Tcontrol werkt inderdaad samen met de iSpindel. Het werkt bij mij ook gewoon met de voor Tcontrol benodigd poort 4968.
Deze interface heb ik destijds samen met universam opgegezet en getest. Zelf gebruik ik de iSpindel al twee jaar naar tevredenheid.

Vik75

Citaat van: Henielma op 11-05-2019  18:50 uTcontrol werkt inderdaad samen met de iSpindel. Het werkt bij mij ook gewoon met de voor Tcontrol benodigd poort 4968.
Deze interface heb ik destijds samen met universam opgegezet en getest. Zelf gebruik ik de iSpindel al twee jaar naar tevredenheid.
Ik heb me eens licht door gelezen wat allemaal mogelijk is met tcontrole. Maar ik heb toch niet een speciale ontvanger nodig. Alleen maar de software.???

met een bierige groet vanaf mijn   mobieleke


Pim


Pim

Citaat van: Henielma op 11-05-2019  18:50 uTcontrol werkt inderdaad samen met de iSpindel. Het werkt bij mij ook gewoon met de voor Tcontrol benodigd poort 4968.
Deze interface heb ik destijds samen met universam opgegezet en getest. Zelf gebruik ik de iSpindel al twee jaar naar tevredenheid.

De meest recente versie van iSpindel stuurt nu port 80 mee wanneer je Tcontrol als controller selecteert. Misschien wil je nog even checken met die jongens waarom ze dit aangepast hebben.

Henielma

Citaat van: Vik75 op 11-05-2019  19:04 uIk heb me eens licht door gelezen wat allemaal mogelijk is met tcontrole. Maar ik heb toch niet een speciale ontvanger nodig. Alleen maar de software.???

met een bierige groet vanaf mijn   mobieleke

Om verbinding te maken met de iSpindle heb ik verder alleen een Wifi access punt nodig die op 2.4 GHz werkt. In datzelfde netwerk moet ook de Tcontrol PC of laptop aanwezig zijn.

merle

Ik heb alle delen besteld en wacht nog op een paar leveringen.
Het enige waar ik nog naar op zoek ben is de slede waar alles op gemonteerd wordt.
Is er iemand die me deze kan bezorgen, samen met de laderstand?

Scorpionrose

Citaat van: merle op 15-05-2019  00:56 uIk heb alle delen besteld en wacht nog op een paar leveringen.
Het enige waar ik nog naar op zoek ben is de slede waar alles op gemonteerd wordt.
Is er iemand die me deze kan bezorgen, samen met de laderstand?

De onderdelen bestellen kan iedereen zoals je zelf wel gemerkt hebt. Maar de belangrijkste onderdelen daar moet je mee beginnen.

KarmeFrank

Ga verder met het bestellen van mijn onderdelen echter de wireless charger heeft best wel stevige verzendkosten en je kan ze alleen maar per stuk bestellen. Klopt dit, en is er misschien al een andere leverancier die waar je er 3 of 4 tegelijk kan bestellen?

Scorpionrose

Citaat van: KarmeFrank op 22-05-2019  13:46 uGa verder met het bestellen van mijn onderdelen echter de wireless charger heeft best wel stevige verzendkosten en je kan ze alleen maar per stuk bestellen. Klopt dit, en is er misschien al een andere leverancier die waar je er 3 of 4 tegelijk kan bestellen ?
En dan heb je nog verschillenden modellen en maten. Keuze genoeg.

KarmeFrank

Citaat van: Wildor op 04-05-2019  13:58 uVerder prima vergisting, goed kunnen volgen. De iSpindel met extra antenne werkt uitstekend, alle metingen keurig verstuurd.


Hoi Wildor (of iemand anders  ;D ) heb je een linkje naar die antenne?

Trapkast

Citaat van: Scorpionrose op 22-05-2019  14:25 uEn dan heb je nog verschillenden modellen en maten. Keuze genoeg.

Over modellen en maten gesproken, heb je toevallig ook een ontwerp van een 'enkele' lader?
(of een Fusion 360-bestand wat ik aan kan/mag passen?)

Wildor

Citaat van: KarmeFrank op 27-05-2019  09:37 uHoi Wildor (of iemand anders  ;D ) heb je een linkje naar die antenne?

https://ispindel.nl/index.php/product/antenne-4-db-ispindel/

Bij iSpindel.nl heb ik de iSpindel besteld met deze antenne er al in.
Het zal niet moeilijk zijn om deze toe te voegen aan de bestaande iSpindel, maar houd er rekening mee dat als je gewicht toevoegt, je de iSpindel opnieuw zal moeten kalibreren.

William

Staple

Ik heb geprobeerd de reed switch in de spindel te plaatsen en deze met de magneet te beïnvloeden, maar ik merk dat ik deze er praktisch tegenaan moet houden (ín de buis zelf) om het te laten werken. Wat doe ik hier verkeerd?  :weetniet:

Scorpionrose

Citaat van: Trapkast op 27-05-2019  09:47 uOver modellen en maten gesproken, heb je toevallig ook een ontwerp van een 'enkele' lader?
(of een Fusion 360-bestand wat ik aan kan/mag passen?)

Als je met een CAD programma kunt omgaan kun je snel genoeg een tekening maken

Scorpionrose

Citaat van: Staple op 28-05-2019  12:37 uIk heb geprobeerd de reed switch in de spindel te plaatsen en deze met de magneet te beïnvloeden, maar ik merk dat ik deze er praktisch tegenaan moet houden (ín de buis zelf) om het te laten werken. Wat doe ik hier verkeerd?  :weetniet:

Ten eerste de ene reed switch is de andere niet. Je kunt 10 dezelfde pakken en je zult merken dat ze alle 10 anders reageren.
Ten tweede de plaatsing van zowel reed swtich als magneet is ook bepalend voor de werking.
Dat is juist het leuke aan dit project. Het houd je bezig om het continu te verbeteren.

Staple

Waar stel je voor deze te plaatsen? Wat hanteer je zelf als vuistregel?

Scorpionrose

Citaat van: Staple op 28-05-2019  13:44 uWaar stel je voor deze te plaatsen? Wat hanteer je zelf als vuistregel?

Er is geen vuistregel voor. Dat is het leuke aan DIY projecten.
Als het niet werkt is het uithuilen en opnieuw beginnen. Bij mij werkte het de eerste keer ook niet zoals ik het wilde hebben. Er is hier een hoop de container in gegaan voordat ik het had zoals het nu is. Ontwikkelingskosten heb je bij elk DIY project.
Als het iemand enkel gaat om goedkoop even iets te maken dan word het vaak duurkoop.Bij DIY projecten moet je nooit naar de kosten kijken want die vallen vaak tegen. Ook bij zoiets als een ispindel. Je verpest net even onderdeel A. De print van onderdeel B is net niet zoals je het wilde hebben.

DIY kost geld maar houd je wel bezig en is leuk om te doen.

Pim

Citaat van: Wildor op 27-05-2019  10:25 uhttps://ispindel.nl/index.php/product/antenne-4-db-ispindel/

Bij iSpindel.nl heb ik de iSpindel besteld met deze antenne er al in.
Het zal niet moeilijk zijn om deze toe te voegen aan de bestaande iSpindel, maar houd er rekening mee dat als je gewicht toevoegt, je de iSpindel opnieuw zal moeten kalibreren.

William
Indien je een externe antenne wilt aansluiten dan moet er een "zero-ohm-resistor" (ofwel: een draadbrug) worden verzet van de pcb-antenne naar de externe aansluiting. Die weerstand is precies 1mm groot! Dus: bezint eer ge begint. Het is beslist geen eenvoudig klusje. Zie de iSpindel bouwinstructie voor details. Er is ook een Youtube video die het haarfijn uitlegt

Ik heb het zelf geprobeerd. Weerstandje is dermate klein dat je er echt niks mee kunt  :nut:. Zelfs met een puntpincet is dat weerstandje niet zo te pakken dat je nog ruimte hebt om te solderen  >:D

Ter vervanging heb ik een draadje gesoldeerd. Het resultaat was overigens slecht want de externe antenne (diverse geprobeerd) gaf een slechtere wifi-verbinding dan de pcb-antenne. En dus heb ik het weer teruggedraaid, weer met een draadbrugje.

De iSpindel ligt nu in een RVS gistvat en ik heb een prima verbinding. Tcontrol krijgt keurig de meldingen binnen. Mijn wifi-accesspoint zit overigens wel vlakbij.

Scorpionrose

Een draadbrug werkt inderdaad het makkelijks.
Ik heb een hetelucht soldeerbout en heb in het begin de weerstand hiermee gedaan.Daarna ben ik overgestapt op een draadbrug omdat dit makkelijker en sneller werkt en heb goede resultaten met een antenne.

Staple

Citaat van: Scorpionrose op 28-05-2019  13:56 uEr is geen vuistregel voor. Dat is het leuke aan DIY projecten.
Als het niet werkt is het uithuilen en opnieuw beginnen. Bij mij werkte het de eerste keer ook niet zoals ik het wilde hebben. Er is hier een hoop de container in gegaan voordat ik het had zoals het nu is. Ontwikkelingskosten heb je bij elk DIY project.
Als het iemand enkel gaat om goedkoop even iets te maken dan word het vaak duurkoop.Bij DIY projecten moet je nooit naar de kosten kijken want die vallen vaak tegen. Ook bij zoiets als een ispindel. Je verpest net even onderdeel A. De print van onderdeel B is net niet zoals je het wilde hebben.

DIY kost geld maar houd je wel bezig en is leuk om te doen.

Ik ben goed bekend met DIY projecten. Ik zal een aantal verschillende manieren proberen en je de vuistregel geven.

Scorpionrose

Citaat van: Staple op 28-05-2019  18:55 uIk ben goed bekend met DIY projecten. Ik zal een aantal verschillende manieren proberen en je de vuistregel geven.

Geen idee wat je me hiermee wilt vertellen maar je hoeft mij geen les te geven hoe ik een basis station moet maken en waar de reed switch moet komen of waar de magneet.
Maar misschien heeft een ander er nog iets aan ;)

merle

Ik zou graag een dubbel draadloos laadstation willen printen, Wie kan het ontwerp van het drie-dubbel laadstation aanpassen naar een dubbel laadstation?

KarmeFrank

Hoi @

De spullen voor de ispindel zijn met wat vertraging eindelijk allemaal binnen en ik zit nauwkeurig je assemblage instructies door te lezen maar heb nog een paar kleine vraagjes. Misschien is het voor alle anderen hier overduidelijk maar dit gaat mijn eerste DIY printplaat soldeer project worden  ::)

- Ik kan niet goed zien waar je de oranje/blauw/groen draad  voor de temp sensor vastgesoldeerd.
- welke van de 3 aansluitingen gebruik je van de reedswitch en kan je de ander verwijderen?

Citaat van: @ op 13-01-2019  14:13 uIk heb de input diode van de Wemos verwijderd en de LED van de GY521.
Rechts van de USB aansluiting op de Wemos zitten 2 onderdelen. De diode (zwarte blokje meteen naast de USB connector) heb ik verwijderd om te voorkomen dat de batterij ongecontroleerd geladen wordt als er een USB stekker in de Wemos gestopt wordt. Op de foto van de Wemos is te zien dat de diode er af is...

Die laatse twee dingen zijn best belangrijk. Sorry dat ik die over het hoofd heb gezien  :-[
@.

- ik heb een Wemos pro en jij toont de Wemos D1 mini Lite maar ik kan op de pro niet goed vinden waar die te verwijderen diode zit.

@

Citaat van: KarmeFrank op 05-07-2019  11:46 uHoi @

De spullen voor de ispindel zijn met wat vertraging eindelijk allemaal binnen en ik zit nauwkeurig je assemblage instructies door te lezen maar heb nog een paar kleine vraagjes. Misschien is het voor alle anderen hier overduidelijk maar dit gaat mijn eerste DIY printplaat soldeer project worden  ::)

Citeer- Ik kan niet goed zien waar je de oranje/blauw/groen draad  voor de temp sensor vastgesoldeerd.
Opde printplaat staat 'Q1' aangegeven. Een plek met 3 eilandjes. Daar zit de temp. sensor op.
Citeer- welke van de 3 aansluitingen gebruik je van de reedswitch en kan je de ander verwijderen?
Dat moet je even na meten. Het is een wisselschakelaar,als je meter aangeeft dat hij 'dicht' is als er een magneet in de buurt is en 'open' als die weg is dan heb je de juiste aansluitingen te pakken.De derde kun je dan afknippen.

Citeer- ik heb een Wemos pro en jij toont de Wemos D1 mini Lite maar ik kan op de pro niet goed vinden waar die te verwijderen diode zit
Is dit de Wemos die jij hebt?
Dan is dit denk ik de betreffende diode. Maar ik heb geen pro, dus weghalen is op eigen risico. ;D

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

@.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.