Mijn draadloos oplaadbare Ispindels

Gestart door @, 16-12-2018 16:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

tdp

Citaat van: Scorpionrose op 08-03-2019  20:08 u

En dan is het wachten op het laatste onderdeeltje  :huilen: :huilen:

Het lijkt wel een oude buizen zender zo!

Scorpionrose

Toen ik ze zo in de kast zette dacht ik ook aan een oude buizen versterker.

tdp


@

Citaat van: Scorpionrose op 08-03-2019  20:08 u

Goed bezig! Leuk om er zo veel bij elkaar te zien ;-)

Scorpionrose

Ik zal deze week iedereen van wie ik een berichtje heb gehad even een berichtje sturen voor de volgende stap.

Scorpionrose

Voor een ieder die een ispindel gebruikt even een kleine waarschuwing/tip
Mocht je het geheel een keer uit je pet container halen en het er weer in plaatsen druk dan het geheel zover mogelijk in de pet container.
Als dit namelijk niet doet dan komt de binnenrand van de dop tegen de inhoud en raakt deze rand beschadigd met lekkage tot gevolg.
Heb dit vandaag gezien bij een ispindel die mij toegestuurd werd voor reparatie(niet door mij gebouwd)
Dit gebeurd enkel met de ispindels met de standaard 3d geprinte plaat die je kunt downloaden op de vele bekende 3d voorbeelden sites.
Zelf had ik dit probleem al voorzien en heb dan ook iets anders bedacht waarbij deze rand nooit in aanraken met de rand in de dop kan komen.

En een andere tip is draai er als je het niet vertrouwd een nieuw dop op.

Wildor

Alvast een van de volgende problemen aangepakt...

Ik heb mijn vergistingskast in mijn garage staan, en daar heb ik echt minimaal bereik van mijn WiFi.
Dus een iSpindel in mijn vergistigsvat zal niet kunnen communiceren. Als oplossing heb ik een Netgear WiFi extender aangeschaft. In mijn garage een punt gevonden waar het signaal sterk genoeg was. Aluminium kozijnen en veel te dik HR+++ glas met warmtewerende folie zijn funest voor je WiFi bereik.

Garage en tuin hebben nu een uitstekend WiFi signaal, dus zal de iSpindel straks ook prima kunnen communiceren.

William

Scorpionrose

Citaat van: Wildor op 03-04-2019  13:00 uAlvast een van de volgende problemen aangepakt...

Ik heb mijn vergistingskast in mijn garage staan, en daar heb ik echt minimaal bereik van mijn WiFi.
Dus een iSpindel in mijn vergistigsvat zal niet kunnen communiceren. Als oplossing heb ik een Netgear WiFi extender aangeschaft. In mijn garage een punt gevonden waar het signaal sterk genoeg was. Aluminium kozijnen en veel te dik HR+++ glas met warmtewerende folie zijn funest voor je WiFi bereik.

Garage en tuin hebben nu een uitstekend WiFi signaal, dus zal de iSpindel straks ook prima kunnen communiceren.

William

En met de extra antenne in de ispindel moet dat helemaal lukken.
Planning is dat ze Maandag de deur uit gaan.

Scorpionrose

Ben vandaag aan het testen geweest met de ispindel zonder antenne en met antenne.
De ruimte waar ik ze kalibreer is niet bepaald naast mijn Wifi box en dan zit er ook nog een steens muur tussen wat nou niet bepaald gunstig is.
Van de ispindel zonder antenne kwam geregeld een signaal niet door.
Van de ispindel met antenne kwam elk signaal netjes door.

Met antenne dus hier een veel betere verbinding. En ja ze zeggen alle beetjes helpen.

En over het programmeren/kalibreren/Wifi verbinding en uitlezen kun je nu info vinden op https://ispindel.nl/
Deze site word de komende tijd verder uitgebreid met filmpjes en alles wat met de ispindel te maken heeft.

hobbybob

Eerste echte vergisting met de Ispindel in Brewfather.
Het omhooggaande SG is van de suikergift na de eerste vergisting. Echt top.

Het beste bier brouw jezelf


Broeky

Ziet er echt leuk uit! Jammer genoeg moet ik nog even wachten met het eerste gebruik maar ik kijk er naar uit!  :D :D Hopelijk deze maand.

Scorpionrose

Citaat van: hobbybob op 02-05-2019  15:46 uEerste echte vergisting met de Ispindel in Brewfather.
Het omhooggaande SG is van de suikergift na de eerste vergisting. Echt top.

Het beste bier brouw jezelf

Wil ook aan het brouwen en de iSpindel in het vat gooien maar kom er helaas niet aan toe.
Maar stap 1 is gezet want ben net terug van het shoppen en heb weer 15 kg mout in huis

hobbybob

Citaat van: Scorpionrose op 02-05-2019  16:22 uWil ook aan het brouwen en de iSpindel in het vat gooien maar kom er helaas niet aan toe.
Maar stap 1 is gezet want ben net terug van het shoppen en heb weer 15 kg mout in huis
Hehe das het gemak van een Easybrew, gewoon een tripel gebrouwen onder de formule1 race afgelopen zondag.


Scorpionrose

Citaat van: hobbybob op 02-05-2019  17:04 uHehe das het gemak van een Easybrew, gewoon een tripel gebrouwen onder de formule1 race afgelopen zondag.
Heb morgen mijn omgebouwde bulldog klaar maar ben me aan het oriënteren op een nieuwe ketel.
Zit te denken aan de Braumeister plus 20 L

hobbybob

Klaar met vergisten, controle meting met refractometer klopt 100%

Het beste bier brouw jezelf


Scorpionrose

Citaat van: hobbybob op 03-05-2019  19:42 uKlaar met vergisten, controle meting met refractometer klopt 100%

Het beste bier brouw jezelf

Netjes dus.
Ik heb hem ook net in het gistvat gegooid. Een witbier
Het is een leuk speeltje. Eens kijken hoe deze het doet (is een prototype)

Scorpionrose

Kwam er vanmorgen achter dat het nog een groot voordeel heeft.
Ik keek even op ubidots en viel mij direct op dat er iets niet helemaal klopte.
De vergisting was bezig maar echter minimaal. Toen keek ik naar de temperatuur en kwam erachter dat ik totaal vergeten was de inkbird een paar graden hoger te zetten.
Normaal heb ik deze al een halve dag tevoren ingesteld maar gisteren dus totaal vergeten. Vanmorgen dus aangepast en hij gaat nu lekker. Vaak kijk ik er de eerste dag er niet naar maar met zo'n stukje elektronica in je vat en je toch vaak even achter je laptop zit of je telefoon in je hand hebt kijk je toch even wat ie doet.

Wildor

Vorige week een IPA vergist (MJ44) met de iSpindel.
Viel mij op dat wanneer de vergisting begint het SG even lijkt te stijgen, en daarna de vergisting begint.

Verder prima vergisting, goed kunnen volgen. De iSpindel met extra antenne werkt uitstekend, alle metingen keurig verstuurd.

Staat inmiddels een weekje koel, vanavond koudhoppen, en volgende week bottelen.

William

Scorpionrose

Dat zag ik hier ook in de gafiek dat het SG eerst stijgt en dan begint te dalen

Wildor

Citaat van: Scorpionrose op 04-05-2019  14:02 uDat zag ik hier ook in de gafiek dat het SG eerst stijgt en dan begint te dalen
Ik heb dat benoemd tot het moment dat het bier wordt 'geboren' [emoji854]

William

Scorpionrose

Citaat van: Wildor op 04-05-2019  14:16 uIk heb dat benoemd tot het moment dat het bier wordt 'geboren' [emoji854]

William

Die van mij is al aan het puberen ;D ;D


Vik75

Ispindel ontvangen.

Vanavond gaat hij het gistvat in.
Eens kijken hoe dat eruit ziet op ubidots.

Ik las ook ergens dat je hem kan koppelen aan tcontrol of heb je daar nog meer voor nodig.



Met een bierige groet vanaf mijn   mobieleke


Scorpionrose

Citaat van: Vik75 op 10-05-2019  15:13 uIspindel ontvangen.

Vanavond gaat hij het gistvat in.
Eens kijken hoe dat eruit ziet op ubidots.

Ik las ook ergens dat je hem kan koppelen aan tcontrol of heb je daar nog meer voor nodig.



Met een bierige groet vanaf mijn   mobieleke

Volgens mij moet het in Tcontrol mogelijk zijn
https://github.com/universam1/iSpindel/issues/7

hobbybob

Heb hem gekoppeld in Brewfather ook een prachtig stukje brouwsoftware.


Pim

Citaat van: Vik75 op 10-05-2019  15:13 uIspindel ontvangen.

Vanavond gaat hij het gistvat in.
Eens kijken hoe dat eruit ziet op ubidots.

Ik las ook ergens dat je hem kan koppelen aan tcontrol of heb je daar nog meer voor nodig.



Met een bierige groet vanaf mijn   mobieleke

iSpindel werkt inderdaad samen met Tcontrol. Een biermaatje heeft een iSpindel voor me gebouwd (bedankt Rob !) en die draait nu in een testopstelling met Tcontrol.

Alleen werkte het bij mij niet met de standaard menu-keuze voor Tcontrol vanuit iSpindel omdat de toegewezen IP-port door iSpindel (port 80) afwijkt van de port die Tcontrol daarvoor open heeft staan (port 4968).
Als het je niet lukt om dit zelf aan te passen, stuur me dan even een PB dan zal ik je proberen uit te leggen hoe je het kunt bijstellen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.