Mijn draadloos oplaadbare Ispindels

Gestart door @, 16-12-2018 16:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KarmeFrank

We zullen het waarschijnlijk wel gaan zien. Ik heb vorige week nieuwe van die simpelere wemos besteld. Mocht het daarmee wel lukken dan lag het aan mijn wemos of aan de batch. Zo niet dan aan mijn soldeercapaciteiten en dan zal ik wel een hulpgroep uitdoen of iemand (eventueel tegen betaling) me zou  willen helpen of assisteren.

Met brouwende groet KarmeFrank.


Enkie

Hi all,

I've had contact with GekkeGwuido, but he has no solution yet.

   Dank je wel voor je reactie en ja dat heb ik geprobeerd, alleen hij probeert te flashen maar gaat niet verder  :-\

   De log komt niet verder dan
   Note:Detect serial port changed.
   Note:Auto MAP serial port.Port-->COM5

   Note:Serial port connected.
   Note:Begin find ESP8266.

   En ik zie telkens licht grijs om en om verschijnen
   connect.world()
   require("wifi")
   require("gpio")

   Verder niets geen lopende balk en geen MAC adres  :weetniet:

Having the similair problems, nobody encountered these problems and have a solution?

Maybe no solution, but a guide where to search for solutions?

Thank you all.

Kr. Pieter-Paul

Scorpionrose

Citaat van: Enkie op 26-10-2020  13:57 uHi all,

I've had contact with GekkeGwuido, but he has no solution yet.

   Dank je wel voor je reactie en ja dat heb ik geprobeerd, alleen hij probeert te flashen maar gaat niet verder  :-\

   De log komt niet verder dan
   Note:Detect serial port changed.
   Note:Auto MAP serial port.Port-->COM5

   Note:Serial port connected.
   Note:Begin find ESP8266.

   En ik zie telkens licht grijs om en om verschijnen
   connect.world()
   require("wifi")
   require("gpio")

   Verder niets geen lopende balk en geen MAC adres  :weetniet:

Having the similair problems, nobody encountered these problems and have a solution?

Maybe no solution, but a guide where to search for solutions?

Thank you all.

Kr. Pieter-Paul

Als ik het zo lees is je wemos niet goed. Dit komt gelukkig niet vaak voor.

Enkie

Citaat van: Scorpionrose op 26-10-2020  15:08 uAls ik het zo lees is je wemos niet goed. Dit komt gelukkig niet vaak voor.

Ik heb een nieuwe Wemos D1 mini Pro ontvangen van degene waar ik het hele setje van had gekocht.
Voordat ik ben begonnen met loshalen van het oude en opnieuw solderen van het nieuwe bordje eerst geprobeerd te flashen, iets dat ik iedereen kan aanraden.

Resultaat, het is gelukt.
Wanneer hij eerst geflasht is, is er ook geen noodzaak meer om deze USB poort te gebruiken en kan hij met hot glue dicht gemaakt worden. (in theorie hoef je de diode er dan ook niet meer af te slopen). Aangezien nieuwere versies software er gewoon via Wifi opgezet kunnen worden. Je weet meteen of je bordje het doet, scheelt je een hoop uitzoeken en losmaak problemen.

Ik liep alleen tegen het probleem aan dat bij testen in water de Ispindel 19 graden tilt aangaf, ik heb dat met een tweetal boutjes en wat hot glue opgelost (3 mm onder de dop aangebracht).

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken.

Gr Pieter-Paul

Jan de Graaff

Citaat van: Enkie op 01-11-2020  19:09 uWanneer hij eerst geflasht is, is er ook geen noodzaak meer om deze USB poort te gebruiken en kan hij met hot glue dicht gemaakt worden. (in theorie hoef je de diode er dan ook niet meer af te slopen). Aangezien nieuwere versies software er gewoon via Wifi opgezet kunnen worden.
Even voor de zekerheid: Je moet toch nog steeds het kaartje 'resetten' door een paar keer dat knopje in te drukken om 'm zo in de WiFi AP modus te zetten, toch? Anders krijg je toch niet het 'ispindel' draadloos netwerk om te kiezen?

Ik kan alleen als ik via het device specifieke ispindel WiFi netwerk aan de ispindel verbonden ben draadloos flashen.

[edit] Oh, wacht. Je bedoelt dus niet de dop met hot glue dichtmaken maar de usb poort? Ik dacht de je bedoelde dat als je alles gedaan hebt en je ispindel draadloos opgeladen kan worden, je er niet meer in hoeft.
Ik had niet gemerkt dat ondertussen het onderwerp van dit draadje gewijzigd is; het ging eerst over draadloos oplaadbare ispindels..
Geen flauw idee waarom je een USB poort met hot glue dicht zou willen maken als je hem niet gebruikt...  :weetniet:

buckshot

Ik probeer ook een draadloos oplaadbare ispindel te maken.
Ik heb de schakelaar vervangen door een reed switch, maar deze werkt 95% van de tijd niet als ik er een magneet aan blijf houden.
Ik heb de reed switch al vervangen maar deze blijft ook dezelfde problemen geven.
Zo te zien zijn deze reed switchen geen betrouwbare oplossing.
Aan wat kan dit liggen en is er misschien nog een andere mogelijkheid om de ispindel uit te schakelen in afgesloten petling.

lier

Citaat van: buckshot op 16-11-2020  15:22 uIk probeer ook een draadloos oplaadbare ispindel te maken.
Ik heb de schakelaar vervangen door een reed switch, maar deze werkt 95% van de tijd niet als ik er een magneet aan blijf houden.
Ik heb de reed switch al vervangen maar deze blijft ook dezelfde problemen geven.
Zo te zien zijn deze reed switchen geen betrouwbare oplossing.
Aan wat kan dit liggen en is er misschien nog een andere mogelijkheid om de ispindel uit te schakelen in afgesloten petling.

Je hoeft een iSpindel niet uit te schakelen, die van mij staat al zeker 2,5 jaar aan :)

Jan de Graaff

Citaat van: lier op 16-11-2020  17:40 uJe hoeft een iSpindel niet uit te schakelen, die van mij staat al zeker 2,5 jaar aan :)
Nou, dat hangt helemaal af van de batterij die gebruikt is. Een beveiligde batterij is over het algemeen geen probleem. Het probleem zit 'm voornamelijk in de onbeveiligde Li-Ion batterijen. Die zijn goedkoper en wat krachtiger dan beveiligde batterijen, dus aanlokkelijk om te gebruiken.

Als je zo'n onbeveiligde Li-Ion batterij diep-ontlaadt (= veel te ver ontlaadt, < 2,5V), dan kan ie in brand vliegen als je 'm weer oplaadt of, in het ergste geval, ontploffen. Dat is wat ik ervan begrepen heb, tenminste.

André de Laat

Citaat van: JanDeGraaff op 16-11-2020 &nbsp;20:36 uNou, dat hangt helemaal af van de batterij die gebruikt is. Een beveiligde batterij is over het algemeen geen probleem. Het probleem zit 'm voornamelijk in de onbeveiligde Li-Ion batterijen. Die zijn goedkoper en wat krachtiger dan beveiligde batterijen, dus aanlokkelijk om te gebruiken.

Als je zo'n onbeveiligde Li-Ion batterij diep-ontlaadt (= veel te ver ontlaadt, < 2,5V), dan kan ie in brand vliegen als je 'm weer oplaadt of, in het ergste geval, ontploffen. Dat is wat ik ervan begrepen heb, tenminste.

Die batterijen zitten ook in e-sigs. Er is een tijdje geleden een ongeluk gebeurd omdat iemand zo´n batterij in zijn broekzak met sleutelbos had zitten. Niet erg slim natuurlijk maar de persoon was zwaar gewond. Ben benieuwd wat er gebeurt wanneer zo´n iSpindel gaat lekken.

buckshot

Ik gebruik een Panasonic brand beveiligde batterij, dus ik kan met deze mijn iSpindel aan laten staan?
Het was natuurlijk leuker geweest om een oplossing te vinden om hem uit te schakelen.
Bestaat er misschien zoiets als een waterproof switch die je in de dop kan inbouwen?
Ik vind er wel enkele, maar allemaal te groot.

Jan de Graaff

Citaat van: buckshot op 17-11-2020 &nbsp;07:38 uIk gebruik een Panasonic brand beveiligde batterij, dus ik kan met deze mijn iSpindel aan laten staan?
Alleen als de accu voorzien is van een beschermingscircuit waarmee de batterij beschermd wordt tegen overladen, te diep ontladen en kortsluiting.

Citaat van: buckshot op 17-11-2020 &nbsp;07:38 uHet was natuurlijk leuker geweest om een oplossing te vinden om hem uit te schakelen.
Bestaat er misschien zoiets als een waterproof switch die je in de dop kan inbouwen?
Ik vind er wel enkele, maar allemaal te groot.
Een reed-schakelaar. Dan hoef je alleen maar een magneet aan de buitenkant van de petling in de buurt te houden om hem uit te schakelen.

buckshot

Citaat van: JanDeGraaff op 17-11-2020 &nbsp;08:50 uAlleen als de accu voorzien is van een beschermingscircuit waarmee de batterij beschermd wordt tegen overladen, te diep ontladen en kortsluiting.
Een reed-schakelaar. Dan hoef je alleen maar een magneet aan de buitenkant van de petling in de buurt te houden om 'm uit te schakelen.
Ik gebruik deze batterij:
https://nl.aliexpress.com/item/32801339105.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dH7fKje

En i.v.m. de reed switch: dat was het probleem wat ik in de eerdere post aangaf ;)

Jan de Graaff

Citaat van: buckshot op 17-11-2020 &nbsp;09:03 uEn i.v.m. de reed switch: dat was het probleem wat ik in de eerdere post aangaf ;)
Gek dat je reed switch het niet doet. Is de magneet sterk genoeg? Als ie er niet dicht op zit (je moet de reed-switch zo dicht mogelijk bij de rand van de petling maken), dan moet de magneet wel sterk genoeg zijn om de kring te onderbreken..

buckshot

Citaat van: JanDeGraaff op 17-11-2020 &nbsp;21:32 uGek dat je reed switch het niet doet. Is de magneet sterk genoeg? Als ie er niet dicht op zit (je moet de reed-switch zo dicht mogelijk bij de rand van de petling maken), dan moet de magneet wel sterk genoeg zijn om de kring te onderbreken..
Ik heb een magneet waarmee je een smartphone kan bevestigen, dus sterk genoeg.
De reeds switch zit bijna tegen de dop van de petling en op de dop hang ik dan de magneet.
Ik probeer ook de magneet handmatig tegen de reed switch te houden, maar dan gaat die ook maar heel af en toe open.
Met een andere reeds switch heb ik het probleem ook, alhoewel deze iets minder foutenmarge heeft.

Jan de Graaff

Citaat van: buckshot op 18-11-2020 &nbsp;07:53 uIk heb een magneet waarmee je een smartphone kan bevestigen, dus sterk genoeg.
De reeds switch zit bijna tegen de dop van de petling en op de dop hang ik dan de magneet.
Ik probeer ook de magneet handmatig tegen de reed switch te houden, maar dan gaat die ook maar heel af en toe open.
Met een andere reeds switch heb ik het probleem ook, alhoewel deze iets minder foutenmarge heeft.
Dat klinkt dan toch als een slechte kwaliteit reedschakelaar... Het is niet zo dat dit standaard is voor reedschakelaars.

buckshot

Citaat van: JanDeGraaff op 18-11-2020 &nbsp;10:12 uDat klinkt dan toch als een slechte kwaliteit reedschakelaar... Het is niet zo dat dit standaard is voor reedschakelaars.
Ik heb deze reeds switches
https://nl.aliexpress.com/item/4000602370751.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlKYsQ
https://nl.aliexpress.com/item/4001070665806.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlKYsQ
zijn er misschien betere kwaliteit te verkrijgen?

Jan de Graaff

Citaat van: buckshot op 18-11-2020 &nbsp;11:37 uIk heb deze reeds switches
https://nl.aliexpress.com/item/4000602370751.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlKYsQ
https://nl.aliexpress.com/item/4001070665806.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dKlKYsQ
zijn er misschien betere kwaliteit te verkrijgen?
Ik ben geen kwaliteitsexpert op het gebied van reedcontacten ;-)
Maar, je zou kunnen proberen bij een Nederlandse handelaar/electronica winkel. Dan kun je uitleggen waar je het voor nodig hebt en kunnen zij jou ongetwijfeld verder helpen aan de juiste reedcontacten. Dat wordt met Ali wat lastig..
Ik weet ook niet of het aan jouw magneet kan liggen.
Het enige wat ik weet is dat goeie reedcontacten betrouwbaar genoeg zijn voor dit werk. Niet zoals jij beschrijft dat ze af en toe opengaan.. Ik zou zeker ook een andere magneet proberen.

Scorpionrose

Citaat van: JanDeGraaff op 18-11-2020 &nbsp;10:12 uDat klinkt dan toch als een slechte kwaliteit reedschakelaar... Het is niet zo dat dit standaard is voor reedschakelaars.

De kwaliteit is wel goed.
Alleen de switch op de juiste wijze gebruiken is voor velen een kunst.

buckshot

Citaat van: Scorpionrose op 28-11-2020 &nbsp;20:34 uDe kwaliteit is wel goed.
Alleen de switch op de juiste wijze gebruiken is voor velen een kunst.
En kan je ons deze kunst uitleggen? ;)

Scorpionrose

Citaat van: buckshot op 30-11-2020 &nbsp;13:01 uEn kan je ons deze kunst uitleggen? ;)

Ze zijn erg kwetsbaar om te installeren.
Als je er nog nooit mee gewerkt hebt dan kan ik inderdaad begrijpen dat ze het na het monteren slecht doen of helemaal niet doen.
Maar waarom een draadloos laden versie bouwen en niet een gewone.

Scorpionrose

Citaat van: KarmeFrank op 27-09-2019 &nbsp;08:49 uOk heren .. Help?

Ik heb de draadloze iSpindel gebouwd maar bij reset knopje indrukken knippert het blauwe ledje een seconde of 2 en daarna verschijnt er een FaryLink netwerk waarmee niet te connecten valt. Dit probleem is summier op internet bekend en een oplossing is er niet. Weet iemand van jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn?



Dit kun je inderdaad te zien krijgen. Je hebt waarschijnlijk de wemos geprogrammeerd.
Nu probeer je in te loggen in je iSpindel en dat krijg je farylink in je lijst ipv iSpindel.
De wemos even opnieuw programmeren en dan uitzetten en weer aanzetten.
Dan een 10 seconden wachten zodat de software alle hardware onderdelen kan vinden.
Daarna moet hij als het goed is als iSpindel in je Wifi lijst komen te staan

buckshot

Citaat van: Scorpionrose op 30-11-2020 &nbsp;17:43 uZe zijn erg kwetsbaar om te installeren.
Als je er nog nooit mee gewerkt hebt dan kan ik inderdaad begrijpen dat ze het na het monteren slecht doen of helemaal niet doen.
Maar waarom een draadloos laden versie bouwen en niet een gewone.

Zo kan ik hem dichtmaken en dit om hygienische en veiligheids (geen lekken) reden.

Scorpionrose

Citaat van: buckshot op 01-12-2020 &nbsp;09:59 uZo kan ik hem dichtmaken en dit om hygienische en veiligheids (geen lekken) reden.

Als een iSpindel gaat lekken dan is dat voor 99,99% een fout van de gebruiker.
De andere 00,01% is ook een fout van de gebruiker want dan probeert hij meestal onder druk te vergisten.

Wat nog heeft meest voorkomt met vocht in de iSpindel is als met na gebruik de dop eraf haalt.
De meeste gebruikers houden hem dan rechtop waardoor het vloeistof wat zich tussen het schroefdraad bevind van de dop in de ispndel valt en zo op de elektronica komt en je iSpindel om zeep helpt.
Altijd de iSpindel schuin met de dop naar beneden houden en dan de dop verwijderen. Hierna met een doek het  schroefdraad droog maken en de dop van binnen hetzelfde.

lier

Heey goede tip dat het onder druk vergisten niet gaat met een ispindel, ik zit namlijk te denken om daar eens mee te gaan experimenteren maar dan moet ik dus om een andere petling op zoek, eens kijken of hij in een duikkoker past.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.