Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Mijn draadloos oplaadbare Ispindels  (gelezen 12773 keer)

Offline KarmeFrank

• Vol lid
  • Land: nl
  • Brouwvereniging Rotterdam
    • brouwvereniging Rotterdam
Re: Mijn draadloos oplaadbare Ispindels
« Reactie #100 Gepost op: 22-09-2019 11:03 u »
Jacques,
De foto's zijn gemaild.

Grtz,
Ed.

En door mij geplaatst.  :)

Heren bedankt   :groots: Ik kan weer verder met knutselen  :biersmile:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline @

• Vol lid
« Reactie #101 Gepost op: 22-09-2019 19:54 u »
En door mij geplaatst.  :)

Klasse!

Offline KarmeFrank

• Vol lid
« Reactie #102 Gepost op: 24-09-2019 00:26 u »
Hoi Frank,

Dat is een andere Wemos dan ik heb gebruikt. Ik weet niet waar de diode op dat model zit, maar als je het type Wemos voor me hebt kan ik wel kijken of ik het kan vinden voor je.

@.

Kon je al wat met mijn informatie mbt het type Wemos ?

Offline KarmeFrank

• Vol lid
« Reactie #103 Gepost op: 25-09-2019 09:53 u »
Hoi Frank,

Dat is een andere Wemos dan ik heb gebruikt. Ik weet niet waar de diode op dat model zit, maar als je het type Wemos voor me hebt kan ik wel kijken of ik het kan vinden voor je.

@.
Hoi Ed,

ik heb de Wemos onder een vergrootglas bekeken en kon er op 2 plekken de codes lezen.

De rode pijl (die ik het meeste vind lijken op de diode die jij op jou Wemos verwijderd) staat SL op gedrukt en bij de gele pijl staat er S2RI op gedrukt. Kan je daar wat mee ?

Offline @

• Vol lid
« Reactie #104 Gepost op: 26-09-2019 17:16 u »
Hoi Ed,

ik heb de Wemos onder een vergrootglas bekeken en kon er op 2 plekken de codes lezen.

De rode pijl (die ik het meeste vind lijken op de diode die jij op jou Wemos verwijderd) staat SL op gedrukt en bij de gele pijl staat er S2RI op gedrukt. Kan je daar wat mee ?

De foto is niet scherp genoeg dat ik met inzoomen kan zien wat wat is, maar het component bij jouw gele pijl is het zeker niet! Ik denk dat het het component bij de rode pijl is, maar ik weet het niet zeker omdat ik dat type wemos zelf niet heb.
Je zou het kunnen nameten. Als de Wemos via USB gevoed wordt, en er staat 5V op de linkerkant van het component (vanaf de USB aansluiting bekeken) dan is het volgens mij de input diode.

Groeten,
@.

Offline Polleke

• Vol lid
    • Bier, wijn, en likeurgilde "Ambrasserie Hulst"
« Reactie #105 Gepost op: 26-09-2019 19:39 u »
Hierbij een foto van mijn Wemos die volgens mij hetzelfde is.
Helaas is het wat slechter te zien door de gyroscoop erboven.
Ik heb inderdaad de diode bij de rode pijl gesloopt.
Succes!

Offline KarmeFrank

• Vol lid
« Reactie #106 Gepost op: 26-09-2019 20:41 u »
Hierbij een foto van mijn Wemos die volgens mij hetzelfde is.
Helaas is het wat slechter te zien door de gyroscoop erboven.
Ik heb inderdaad de diode bij de rode pijl gesloopt.
Succes!

Dank je wel Polleke heb jij de Wemos genomen uit de eerste link van Ed? Zo ja dan hebben we dezelfde

Offline Polleke

• Vol lid
    • Bier, wijn, en likeurgilde "Ambrasserie Hulst"
« Reactie #107 Gepost op: 26-09-2019 20:44 u »
Ik heb verschillende wemossen rondslingeren maar denk dat ik voor dit project inderdaad de link gevolgd heb.
Bij mij staat er ook Rainsun op, ik weet niet of er daar nog verschillen inzitten.

Offline KarmeFrank

• Vol lid
« Reactie #108 Gepost op: 27-09-2019 08:49 u »
Ok heren .. Help?

Ik heb de draadloze iSpindel gebouwd maar bij reset knopje indrukken knippert het blauwe ledje een seconde of 2 en daarna verschijnt er een FaryLink netwerk waarmee niet te connecten valt. Dit probleem is summier op internet bekend en een oplossing is er niet. Weet iemand van jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Offline GekkeGwuido

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • There are no points for second place!
    • Brouwerij "Vanne Smied"
« Reactie #109 Gepost op: 27-09-2019 12:56 u »
Ok heren .. Help?

Ik heb de draadloze iSpindel gebouwd maar bij reset knopje indrukken knippert het blauwe ledje een seconde of 2 en daarna verschijnt er een FaryLink netwerk waarmee niet te connecten valt. Dit probleem is summier op internet bekend en een oplossing is er niet. Weet iemand van jullie wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Heb je de firmware flash al gedaan?
Hij zendt nu zijn standaard geprogrammeerde SSID uit.
Misschien dat dit je kan helpen?
https://dl.dropbox.com/s/rxnhrbdpkd8tsqf/DIY_Spindel_Anleitung_En.pdf (via https://3d-mechatronics.de/en/ispindel-set_963.html)

Offline KarmeFrank

• Vol lid
« Reactie #110 Gepost op: 27-09-2019 13:37 u »

Dank je wel voor je reactie en ja dat heb ik geprobeerd, alleen hij probeert te flashen maar gaat niet verder  :-\

De log komt niet verder dan
Note:Detect serial port changed.
Note:Auto MAP serial port.Port-->COM5

Note:Serial port connected.
Note:Begin find ESP8266.

En ik zie telkens licht grijs om en om verschijnen
connect.world()
require("wifi")
require("gpio")

Verder niets geen lopende balk en geen MAC adres  :weetniet:

Offline GekkeGwuido

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • There are no points for second place!
    • Brouwerij "Vanne Smied"
« Reactie #111 Gepost op: 27-09-2019 16:25 u »
Dank je wel voor je reactie en ja dat heb ik geprobeerd, alleen hij probeert te flashen maar gaat niet verder  :-\

De log komt niet verder dan
Note:Detect serial port changed.
Note:Auto MAP serial port.Port-->COM5

Note:Serial port connected.
Note:Begin find ESP8266.

En ik zie telkens licht grijs om en om verschijnen
connect.world()
require("wifi")
require("gpio")

Verder niets geen lopende balk en geen MAC adres  :weetniet:

Probeer eens met een oudere versie van de iSpindel release
Ik had ook problemen met release 6.0.6 en 6.0.1, de 5.8.6 (https://github.com/universam1/iSpindel/releases/tag/5.8.6) doet het wel voor mij

Offline KarmeFrank

• Vol lid
« Reactie #112 Gepost op: 28-09-2019 12:53 u »
Probeer eens met een oudere versie van de iSpindel release
Ik had ook problemen met release 6.0.6 en 6.0.1, de 5.8.6 (https://github.com/universam1/iSpindel/releases/tag/5.8.6) doet het wel voor mij

Bedankt maar nee werkt ook niet.
Dacht dus dat het misschien aan mijn soldeer knoeiwerk zou liggen (was mijn eerste keer elektronica solderen) en aangezien ik voor 4 setjes heb gekocht een tweede losse wemos genomen aan de usb gehangen en  :hoera: die flasht jij 5.8.6 versie gewoon netjes met Mac adres weergave.

Alleen klopt het dat met de iSpindel firmware erop de wifi extreem kort verschijnt zolang er geen overige onderdelen op zitten? Want de flash is gelukt maar er verschijnt op de losse Wemos en iSpindel wifi AP maar die is na een paar seconden ook weer uit!

Offline Biertje1985

• Super lid
  • Uit iedere brouw, komen weer nieuwe recepten.
« Reactie #113 Gepost op: 29-09-2019 00:04 u »
https://dl.dropbox.com/s/rxnhrbdpkd8tsqf/DIY_Spindel_Anleitung_En.pdf (via https://3d-mechatronics.de/en/ispindel-set_963.html)

Bij mij is de oplossing in de laatste versie, 3-5 keer snel achter elkaar op de Reset knop drukken, dan 3s wachten, stroom onderbreken
en daarna is de standaard Fairy... SSID gewijzigd in Ispindel, en werkt alles weer.
Zo kan je de Ispindel ook resetten, hij onthoud zelfs de oude SSID. Het is een soort config mode.

Offline Staple

• Vol lid
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #114 Gepost op: 30-09-2019 09:42 u »
Geen idee wat je me hiermee wilt vertellen maar je hoeft mij geen les te geven hoe ik een basis station moet maken en waar de reed switch moet komen of waar de magneet.
Maar misschien heeft een ander er nog iets aan ;)

Onlangs hier weer mee verder gegaan. De vuistregel waar ik op uit ben gekomen, is om de reed switch in een breadboardtje te steken. Dan de de continuÔteit meten terwijl je er met de magneet langs gaat. Je kan zo de oriŽntatie waarop hij het beste werkt, bepalen en dit markeren met een watervaste stift oid. Plaats deze dan naar de petling toe en je hebt een optimaal werkende reed switch. Vastmaken doe ik met superlijm. Overigens is de ene reed switch inderdaad de andere niet, dus vandaar dat er een "beste algemene oriŽntatie" mogelijk is.
Je zou het ook met een batterij, weerstand en ledje kunnen doen zodat je helemaal geen continuÔteit meer hoeft te meten.

Offline @

• Vol lid
« Reactie #115 Gepost op: 30-09-2019 19:51 u »

Alleen klopt het dat met de iSpindel firmware erop de wifi extreem kort verschijnt zolang er geen overige onderdelen op zitten? Want de flash is gelukt maar er verschijnt op de losse Wemos en iSpindel wifi AP maar die is na een paar seconden ook weer uit!

Ja dat kan. Dat WiFi AP van de Wemos zit in de bootloader en die wordt actief zodra er spanning op staat en daarna overschreven door de Ispindel software.
Het is een beetje afhankelijk van het type ESP en meer specifiek de snelheid daarvan of je hem wel of niet ziet.

Grt,
@

Tags: