Hobbybrouwen > Tips

Weinig koolzuur in bier

(1/3) > >>

brouwerij de Stier:
Ik heb voor de komende tijd een kerstbier gebrouwen. Alles zag er goed uit maar toen ik afgelopen week een flesje opentrok hoorde ik een nauwelijks hoorbare sis en nagenoeg geen schuim op het bier. Ik heb toen op dit forum gekeken en las dat als je de flesjes opnieuw goed schudt en wegzet in een warme kamer het gist weer actief wordt. Een hele goede tip want 3 dagen na het schudden was er een goed hoorbare sis bij het openen en had ik een mooie schuimkraag met ook voldoende koolzuur in het bier. Ben nu wel benieuwd hoever het bier nog doorgist en of er nog meer koolzuur in komt.

Heisenberg:

--- Citaat van: brouwerij de Stier op 15-12-2018  21:24 u ---Ik heb voor de komende tijd een kerstbier gebrouwen. Alles zag er goed uit maar toen ik afgelopen week een flesje opentrok hoorde ik een nauwelijks hoorbare sis en nagenoeg geen schuim op het bier. Ik heb toen op dit forum gekeken en las dat als je de flesjes opnieuw goed schudt en wegzet in een warme kamer het gist weer actief wordt. Een hele goede tip want 3 dagen na het schudden was er een goed hoorbare sis bij het openen en had ik een mooie schuimkraag met ook voldoende koolzuur in het bier. Ben nu wel benieuwd hoever het bier nog doorgist en of er nog meer koolzuur in komt.

--- Einde van citaat ---
Het wordt er alleen maar beter op hoor!   :brouwen: :brouwen:

brouwerij de Stier:
Ben benieuwd, bewaar ze nu tot volgend jaar kerst

Jacques:

--- Citaat van: brouwerij de Stier op 15-12-2018  21:24 u ---Ik heb voor de komende tijd een kerstbier gebrouwen. Alles zag er goed uit maar toen ik afgelopen week een flesje opentrok hoorde ik een nauwelijks hoorbare sis en nagenoeg geen schuim op het bier. Ik heb toen op dit forum gekeken en las dat als je de flesjes opnieuw goed schudt en wegzet in een warme kamer het gist weer actief wordt. Een hele goede tip want 3 dagen na het schudden was er een goed hoorbare sis bij het openen en had ik een mooie schuimkraag met ook voldoende koolzuur in het bier. Ben nu wel benieuwd hoever het bier nog doorgist en of er nog meer koolzuur in komt.

--- Einde van citaat ---

Hoeveel bottelsuiker heb je gegeven?
En hoelang heeft het bier gestaan nadat de vergisting was afgelopen?

brouwerij de Stier:
Hallo Jacques, ik heb 6 gram suiker per liter gedaan en na de vergisting het bier gebotteld en dat staat nu alweer 6 weken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie