Fermentasaurus koelen

Gestart door Alien on Acid, 13-12-2018 13:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alien on Acid

Citaat van: CeesM op 03-02-2019  21:59 uMocht je interesse hebben in een absorbtiekoelbox, dan heb ik er nog eentje staan die je voor een paar zelfgebrouwen biertjes bij me af kan halen.
Kijk! Dat vind ik een heel goed idee, bedankt!
Zal je een pb sturen voor afmetingen, vermogen etc. Kijken hoe ik m weg kan zetten.

CeesM

Citaat van: jerovan op 03-02-2019  23:42 uIk brouw in de winter en de koeling is alleen nodig om de temp stijging (2-3  graden)  t.g.v het gistingsproces te compenseren  .
In de winter is de temperatuur in mijn keuken 15 ÂșC. Dan hoef ik niet de koeling maar enkel de verwarming te gebruiken.
De omgevingstemperatuur koelt het gistend wort vanzelf.

jerovan

Citaat van: tdp op 04-02-2019  16:43 uOxidatie.
Jongbier zit in CO2 omgeving tijdens vergisting dus oxidatie (O2) zou geen rol moeten spelen.

tdp

Citaat van: jerovan op 06-02-2019  03:09 uJongbier zit in CO2 omgeving tijdens vergisting dus oxidatie (O2) zou geen rol moeten spelen.

Ben benieuwd, al zou ik zelf mijn jongbier om 2 redenen niet rondpompen door een aluminium behuizing; Gevaar op oxidatie en het gekozen materiaal. Je pompt bier door een aluminium koelblok wat gebruikt wordt voor het koelen van PC's. Kan me niet voorstellen dat dit voedselveilig is.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.