Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Fermentasaurus koelen  (gelezen 3198 keer)

Offline Alien on Acid

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Fermentasaurus koelen
« Reactie #25 Gepost op: 04-02-2019 19:14 u »
Mocht je interesse hebben in een absorbtiekoelbox, dan heb ik er nog eentje staan die je voor een paar zelfgebrouwen biertjes bij me af kan halen.
Kijk! Dat vind ik een heel goed idee, bedankt!
Zal je een pb sturen voor afmetingen, vermogen etc. Kijken hoe ik m weg kan zetten.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #26 Gepost op: 04-02-2019 20:18 u »
Ik brouw in de winter en de koeling is alleen nodig om de temp stijging (2-3  graden)  t.g.v het gistingsproces te compenseren  .
In de winter is de temperatuur in mijn keuken 15 C. Dan hoef ik niet de koeling maar enkel de verwarming te gebruiken.
De omgevingstemperatuur koelt het gistend wort vanzelf.

Offline jerovan

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 06-02-2019 03:09 u »
Oxidatie.
Jongbier zit in CO2 omgeving tijdens vergisting dus oxidatie (O2) zou geen rol moeten spelen.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #28 Gepost op: 06-02-2019 08:12 u »
Jongbier zit in CO2 omgeving tijdens vergisting dus oxidatie (O2) zou geen rol moeten spelen.

Ben benieuwd, al zou ik zelf mijn jongbier om 2 redenen niet rondpompen door een aluminium behuizing; Gevaar op oxidatie en het gekozen materiaal. Je pompt bier door een aluminium koelblok wat gebruikt wordt voor het koelen van PC's. Kan me niet voorstellen dat dit voedselveilig is.

Tags: