Even voorstellen: Anne

Gestart door Vlam, 12-12-2018 19:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlam

Hallo Allemaal,

Na inmiddels een jaartje fanatiek "lurken" op het forum, wilde ik me toch een keertje voorstellen.

Ik ben Anne en brouw samen met een goede vriend nu ongeveer een jaartje bier in het mooie Den Haag. Ons allereerste brouwsel was een gigantische mislukking, maar sindsdien hebben we de boel aardig onder controle en weten we een lekker biertje te brouwen.

We brouwen moutbrouwsels, batches van 10-12 liter met een omgebouwde Igloo-koelbox als maischton en koken gewoon in een pan op het vuur. Aangezien we bij mij thuis brouwen (een appartement op 3 hoog zonder lift) is onze grootste uitdaging (en als ik eerlijk ben ook plezier!) om de boel met zo min mogelijk grote spullen toch zo goed mogelijk te krijgen.

We zijn allebei beta's, dus ook de wetenschap áchter het brouwen vinden we erg leuk en ik lees graag mee met de experimenten die forumleden uitvoeren.

Grootste verbeterstap die we binnenkort hopen te gaan maken is het gecontroleerd vergisten. We zijn nog aan het bedenken hoe we dat ruimtetechnisch het efficientst kunnen aanpakken, dus als er tips zijn (naast het neerzetten van een koelkast), hoor ik dat graag!


remolen

Welkom Anne!

Veel brouwplezier.

Ik ken ook iemand in Den Haag die brouwt niet toevallig je brouwmaatje?

Hij heeft ook bijen net als ik.

groet Rene

Vlam

Nee, mijn brouwmaatje heeft helaas geen bijen!

Wel gaaf, gebruik je die honing ook in je brouwsels?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.