Vragen en tips m.b.t. eerste brouwdag

Gestart door EMP, 03-12-2018 20:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EMP

Citaat van: PieterStorm op 16-01-2019  07:44 uIk heb een Inkbird besteld en ben zoekende naar een geschikte koelkast. Voor zover ik hier op het forum lees is een temperatuur gereguleerde koelkast eigenlijk onontbeerlijk voor een hobbybrouwer.
Hi Pieter,

Ik heb een temperatuur gecontroleerde koelkast icm een STC1000
ik was mij er alleen niet van bewust dat dit process ook zo precies kwam na het bottelen qua temperatuur.

Wildor

Citaat van: EMP op 16-01-2019  07:33 u...
mocht het nu problematisch blijven, alle flessen openen en bottelgist toevoegen?

Je had al een klein sisje, gewoon warm laten staan. Na twee weken nogmaals eentje openen.
Het kan langer duren, maar zal vast goedkomen. Kun je tevens de smaakontwikkeling volgen.

William

Jacques

Citaat van: PieterStorm op 16-01-2019  07:44 uIk heb een Inkbird besteld en ben zoekende naar een geschikte koelkast. Voor zover ik hier op het forum lees is een temperatuur gereguleerde koelkast eigenlijk onontbeerlijk voor een hobbybrouwer.

Het is de beste investering die je kunt doen. Je brouwt hiermee een beter bier.
Veel beginnende brouwers kopen een dure brouwautomaat en denken dat het maischen belangrijk is. Wat ze nog niet weten is dat een goed verlopende vergisting veel meer invloed heeft op de kwaliteit van een bier.

EMP

Ja lieve mensen, het mooie van bierbrouwen is dat je je eigen gemaakte creatie (al dan niet gelukt) mag proeven.

Nou had ik gisteren weer de eer om mijn brouwsel te proeven, en ja hoor er ontstaat een schuimkraag en dus koolzuur  8)

Helemaal blij  :biersmile: :hoera: :leren:

En de smaak is ook werkelijk heerlijk!

EMP

Hier worden we toch blij van? (hopelijk zien jullie het plaatje)
van het weekend voorzien van een label en gisteren nog maar eens 1 ingeschonken en wat een top schuimkraag!

Bedankt voor alle feedback mensen!


Jacques

Het plaatje is voor mij niet te zien. Komt waarschijnlijk omdat ik de rechten niet heb om het te bekijken.

EMP

Citaat van: Jacques op 04-02-2019  21:11 uHet plaatje is voor mij niet te zien. Komt waarschijnlijk omdat ik de rechten niet heb om het te bekijken.
Oké google photo werkt echt verschrikkelijk.
Ik heb via het forum een plaatje geüpload dit werkt beter schat ik.

hobbybob


Jacques

Citaat van: hobbybob op 05-02-2019  20:03 u??? ? Ik zie het plaatje wel.

Doordat de link veranderd is zie ik het plaatje nu ook.

Ziet er goed uit!

EMP

Citaat van: hobbybob op 05-02-2019  20:03 u??? ? Ik zie het plaatje wel.
Zoals Jacques aangeeft is de link aangepast  :)

EMP

Citaat van: Jacques op 05-02-2019  21:56 uZiet er goed uit!
Dank Jacques!  :biersmile:

Erny

Citaat van: EMP op 04-02-2019  10:07 uHier worden we toch blij van? (hopelijk zien jullie het plaatje)
van het weekend voorzien van een label en gisteren nog maar eens 1 ingeschonken en wat een top schuimkraag!

Bedankt voor alle feedback mensen!


Ik ben even op mijn zij gaan liggen maar het biertje ziet er top uit.

EMP

Citaat van: Erny op 07-02-2019  16:12 uIk ben even op mijn zij gaan liggen maar het biertje ziet er top uit.
Gek bij mij staat hij rechtop haha
Dank je wel!

hansHalberstadt

Ziet er heel mooi uit mooi schuim. Eerste brouwsel geslaagd.

EMP

Citaat van: hansHalberstadt op 07-02-2019  19:10 uZiet er heel mooi uit mooi schuim. Eerste brouwsel geslaagd.
Dank je wel Hans!  8) :biersmile:

crazyjopje

8 min spoelen is wel heel erg snel... Een uur komt eerder...

hansHalberstadt

Citaat van: EMP op 05-02-2019  07:17 uOké google photo werkt echt verschrikkelijk.
Ik heb via het forum een plaatje geüpload dit werkt beter schat ik.
En er zijn nog meer redenen om dit soort tools te laten voor wat ze zijn:
https://nos.nl/artikel/2038549-wat-google-s-nieuwe-fotodienst-betekent-voor-je-privacy.html

EMP

Citaat van: hansHalberstadt op 17-02-2019  09:54 uEn er zijn nog meer redenen om dit soort tools te laten voor wat ze zijn:
https://nos.nl/artikel/2038549-wat-google-s-nieuwe-fotodienst-betekent-voor-je-privacy.html
:duimop:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.