Vreemde vlokjes op brouwsel Arsegan Dubbel

Gestart door bjornz, 03-12-2018 12:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bjornz

Goedemiddag allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van het thuisbrouwen en heb een week geleden besloten eens een gokje te wagen om te kijken of deze hobby mij ook aanstaat. Ik heb een tweetal Arsegan brouwpakketjes besteld (een dubbel en tripel) en heb de stappen op de handleiding nauwgezet gevolgd. Ik heb gisteren het SG nagemeten en heb vastgesteld dat de tripel een stuk sneller vergist als de dubbel. Beiden zijn gestart op een SG van 1068, de tripel is nu 1012, terwijl de dubbel nog 1028 is. Op het oppervlak in de brouwemmer van de dubbel zie ik een hoeveelheid kleine, bruinige vlekjes. Het lijkt wel schimmel, maar het kan natuurlijk ook het gist zijn. Aangezien ik niet eerder heb gebrouwen vraag ik me af of dit zo hoort, of dat er iets mis is gegaan. De tripel is wat dat betreft veel helderder. Is het gewoon een kwestie van tijd, en komt dit voor wat betreft de dubbel nog goed? Ik heb hieronder een foto opgenomen van het brouwsel van de dubbel. Alvast hartelijk dank voor de reactie en mijn complimenten met het forum, wat een boel informatie en leuke discussies!


BrouwMark

Hoi Bjornz! Pas maar op, dat bier brouwen is erg verslavend...

Zo te zien is je dubbel nog lekker aan het gisten, niets aan de hand. Hoe lang staan je beide biertjes nu te gisten?

bjornz

Citaat van: BrouwMark op 03-12-2018  12:49 uHoi Bjornz! Pas maar op, dat bier brouwen is erg verslavend...

Zo te zien is je dubbel nog lekker aan het gisten, niets aan de hand. Hoe lang staan je beide biertjes nu te gisten?