Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Karmeliet  (gelezen 563 keer)

Offline DreamLikeMe

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
  • Ik ben gist!
Karmeliet
« Gepost op: 22-01-2021 03:52 u »
Was vandaag een stoofpot aan het maken wat goed gelukt is. Als tip wil ik bovenop de recepten van Youtube een flinke scheut gember siroop toe te voegen.
In bierrecepten zou dit wellicht ook goed kunnen uitpakken. Had mijn stoofpot met Tripel Karmeliet gemaakt.

Toen ik die fles opende was het meteen psss pssssss .. niks mee aan te vangen. Nu bij opruimen van de chaos merk ik op dat er in de fles Karmeliet een laagje staat. Echt bijna niks. Maar zou ik daar gist mee kunnen kweken? Ik had daar wat over gelezen. Zou me leuk lijken om uit dit flesje nog gist te krijgen. Ik heb geen idee maar ik ga het afsluiten en koud zetten. Zou wel echt gaaf zijn als het mogelijk is om gist te halen uit een leeggedronken flesje. In dit geval leeggegoten in een stoofpot. Er staat een bodem van een halve meter in het flesje. Normaal zou dat veel minder zijn maar door het schuim is dat gebleven. Ik ga dit afsluiten en koel zetten. Zou leuk zijn als ik hier gist uit kan halen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline biking rebel

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Karmeliet
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2021 08:04 u »
Gebruik de zoekfunctie en je zult het antwoord vinden.

Offline jacob b

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2021 11:00 u »
Er staat een bodem van een halve meter in het flesje. Normaal zou dat veel minder zijn maar door het schuim is dat gebleven. Ik ga dit afsluiten en koel zetten. Zou leuk zijn als ik hier gist uit kan halen.

Dat moet een serieuze fles geweest zijn...

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2021 23:28 u »
Gebruik de zoekfunctie en je zult het antwoord vinden.

Tip: zoek op "Karmeliet" (er is veel geschreven over dit bier) en op "gist opkweken".

Tags: