Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wifi digital hydrometer  (gelezen 2642 keer)

Offline Joop van den Hoek

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Ik ben een hoptimist....
Wifi digital hydrometer
« Gepost op: 02-12-2018 16:49 u »
Hallo hobbybrouwers,

Ik ben op zoek naar een goede wifi digital hydrometer.
Probeer alle voor en tegens in kaart te brengen, om mijn +/- € 150,- zo verstandig mogelijk te spenderen.

https://www.brewperfect.com/product/brew-perfect-wifi-digital-hydrometer/
https://www.northernbrewer.com/products/beerbug
https://www.plaato.io/
https://www.stookwinkel.nl/product/tilt-hydrometer-app-ios-android/?fbclid=IwAR34n6LVFEZm7nZbtTotkD5rPH8RGWaUspONGHJiQABTmuNESd4BbpsL9h0

Wie o wie heeft er ervaring mee?

Groet, Joop

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Trapkast

• Vol lid
  • Tripel Trappel Tripel Trapkast....
Re: Wifi digital hydrometer
« Reactie #1 Gepost op: 02-12-2018 17:00 u »
Wellicht ook interessant om eens te kijken naar een iSpindel, meet tegelijk ook de temperatuur van je vergisting. :brouwen:

Offline Triplezzz

• Boven 10 berichten
  • *
  • Triplezzz.nl
« Reactie #2 Gepost op: 02-12-2018 17:09 u »
Ik gebruik ook de Ispindel.
En ik ben er zeer tevreden over.
In dit topic wordt er uitgebreid over gesproken.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,33743.msg512781.html#msg512781

Offline Wildor

• Senior lid
  • Thuisbrouwerij ‘t Ernhems Nat
« Reactie #3 Gepost op: 02-12-2018 17:59 u »
De Tilt meet ook de temperatuur.
Met de huidige v2 van de Tilt zijn volgens mij wat verbeteringen doorgevoerd betreffende de batterijduur. Voordeel t.o.v. Plaato is m.i. de hoogte. Met Tilt in het vat kun je nog steeds met een eenvoudig waterslot uit de voeten.

Ben zelf ook nog aan het twijfelen, want zo’n bouwpakket zie ik niet zitten. Dus ik volg met interesse.

William

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #4 Gepost op: 02-12-2018 18:24 u »
De Tilt heeft geen Wifi maar Bluetooth. Mijn ervaring met een namaak Tilt met Bluetooth was dat het bereik erg beperkt was. De iSpindel is groter maar heeft wel Wifi met een veel groter bereik en die gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid. Nadeel is misschien dat het een bouwpakket is maar er zijn wel manieren om die kant en klaar te verkrijgen. En nee, niet bij mij.

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 02-12-2018 22:00 u »
De Tilt meet ook de temperatuur.
Met de huidige v2 van de Tilt zijn volgens mij wat verbeteringen doorgevoerd betreffende de batterijduur. Voordeel t.o.v. Plaato is m.i. de hoogte. Met Tilt in het vat kun je nog steeds met een eenvoudig waterslot uit de voeten.

Ben zelf ook nog aan het twijfelen, want zo’n bouwpakket zie ik niet zitten. Dus ik volg met interesse.

William

Zelf zie ik zo'n bouwpakket ook geheel niet zitten. :-\ :-[

Offline Wildor

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: 02-12-2018 22:18 u »
Zelf zie ik zo'n bouwpakket ook geheel niet zitten. :-\ :-[

Gat? —> Markt!
Handige klussers hier?  ???

William

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #7 Gepost op: 02-12-2018 22:30 u »
Kijk eens op het Stookforum: https://www.stookforum.nl/thread/het-ispindel-open-source-hydrometer-meter-topic/2/
Ene Sj44k maakt ze voor slechts € 30. Die van mij komt daar ook vandaan.
Een bouwpakket kost het dubbele: https://www.3d-mechatronics.de/de/ispindel_10956391065/

Offline Wildor

• Senior lid
« Reactie #8 Gepost op: 02-12-2018 23:51 u »
Heb de beste man gevraagd of hij ze nog maakt, ben benieuwd!

Bedankt Pieter!

William

Offline Broeky

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #9 Gepost op: 03-12-2018 00:01 u »
Dat wilde ik ook net doen want voor die prijs ben ik ook zeker wel geïnteresseerd in zo'n Ispindel. Zou je kunnen laten weten of er nog mogelijkheden zijn? (dan krijgt die beste man niet van iedereen een mail met dezelfde vraag) Ik hoor goede ervaringen over de Ispindel. Moeten de gemeten waardes nog omgerekend worden (zoals bijv. bij een refractometer)? Of houdt de meter al rekening met de vergisting?

Offline Wildor

• Senior lid
« Reactie #10 Gepost op: 03-12-2018 00:04 u »
Als hij reageert zal ik het laten weten. Eerst maar eens zien of ie ze nog maakt.

William

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 20-12-2018 00:03 u »
De Tilt heeft geen Wifi maar Bluetooth. Mijn ervaring met een namaak Tilt met Bluetooth was dat het bereik erg beperkt was. De iSpindel is groter maar heeft wel Wifi met een veel groter bereik en die gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid. Nadeel is misschien dat het een bouwpakket is maar er zijn wel manieren om die kant en klaar te verkrijgen. En nee, niet bij mij.

Ik heb de Tilt nu in mijn bezit, en mijn gistkast staat in de schuur, aan het einde van de tuin. Jullie kunnen het al raden: Niet voldoende bereik om in huis vanaf de warme bank de vergisting te volgen... TOT DAT!!! ik op het idee kwam om mijn oude smarttelefoon (zonder kaartje) in de schuur te leggen in de buurt van mijn gistvat. Brewfather er bij genomen, en nu kan ik zelfs in China mijn vergisting volgen op elke telefoon of computer!

Offline Mike101

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 20-12-2018 08:30 u »
Ik heb de Tilt nu in mijn bezit, en mijn gistkast staat in de schuur, aan het einde van de tuin. Jullie kunnen het al raden: Niet voldoende bereik om in huis vanaf de warme bank de vergisting te volgen... TOT DAT!!! ik op het idee kwam om mijn oude smarttelefoon (zonder kaartje) in de schuur te leggen in de buurt van mijn gistvat. Brewfather er bij genomen, en nu kan ik zelfs in China mijn vergisting volgen op elke telefoon of computer!

He Joop, hoe werkt dat precies?

Offline hobbyman

• Vol lid
« Reactie #13 Gepost op: 20-12-2018 12:26 u »
Ik heb ook een TILT V2 en die werkt perfect. Er zijn een aantal betaal sites waar je de waardes op kunt zien, maar ik gebruik google drive. Dit is optie 1 die de fabrikant op zijn site heeft staan. Dit werkt goed.
Mijn gistvat staat ook in de schuur. Ik heb een goedkope kleine tablet van aliexpress. Deze leest via de bluetooth de waarde van de tilt, en met de tilt app stuurt hij de gegevens naar mijn google drive via de wifi. Dus uitlezen kan overal. Al met al wel veel geld voor het meten van temperatuur en soortelijk gewicht.

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 20-12-2018 17:23 u »
He Joop, hoe werkt dat precies?

Heel simpel, iedereen heeft wel ergens nog een goedwerkende smartphone, of kent iemand met zo'n ding.
Daar zet je de Tilt-app op en het werkt.
Deze telefoon verzend het via je eigen wifi de ether in en zo kan je via Google sheets of andere handig programma's overal kijken.
Bij vragen verder ff bellen... Hahahaha

Offline Broeky

• Vol lid
« Reactie #15 Gepost op: 20-12-2018 18:22 u »
Als hij reageert zal ik het laten weten. Eerst maar eens zien of ie ze nog maakt.

William

Is hier inmiddels al wat meer over bekend?

Offline Wildor

• Senior lid
« Reactie #16 Gepost op: 20-12-2018 18:45 u »
Deze week bericht ontvangen dat zijn builds momenteel op een laag pitje staan. Mocht hij weer een lading willen bouwen dan krijg ik bericht.

Maar op dit moment is Scorpionrose bezig om iSpindels te gaan bouwen, zodra hij eea concreet heeft horen we dat natuurlijk op het forum.

William

Offline Scorpionrose

• Senior lid
« Reactie #17 Gepost op: 20-12-2018 21:56 u »
Deze week bericht ontvangen dat zijn builds momenteel op een laag pitje staan. Mocht hij weer een lading willen bouwen dan krijg ik bericht.

Maar op dit moment is Scorpionrose bezig om iSpindels te gaan bouwen, zodra hij eea concreet heeft horen we dat natuurlijk op het forum.

William

Dat bericht had ik dus ook van die jongen gekregen.
Dat hij het op een laag pitje heeft staan kan ik mij best voorstellen want voor die 30 euro waar hij ze voor aanbood is niet te doen als je alle onderdelen uitrekent en dan nog het 3d printen en calibreren.
Ik heb hier nu voor de eerste 10 stuks de 3d materialen geprint en voorzien van gewichten.
Heb tevens wat extra toegevoegd zodat de ispindel veilig word om te gebruiken aangezien ze gevoed worden door een lion accu en die moeten natuurlijk wel beveiligd worden tegen over/onderladen en tegen kortsluiting. Dus worden ze voorzien van een pcb protection board. Verder komt nu langzaam de materialen binnen vanuit de diverse landen waar de spullen besteld zijn.

Offline Wildor

• Senior lid
« Reactie #18 Gepost op: 20-12-2018 22:05 u »
Als het goed in elkaar zit met goede componenten en het kost de helft van een Tilt dan is het dubbel en dwars zijn geld waard.

Op de een of andere manier ben ik altijd bang dat het schroefdeksel van zo'n ding los komt en het ding ineens onderin het vat ligt en zwijgt :) maar zo te horen ben jij kundig genoeg om ze degelijk genoeg te bouwen.

Ik wacht rustig af :)

William

Offline Scorpionrose

• Senior lid
« Reactie #19 Gepost op: 20-12-2018 22:17 u »
Als het goed in elkaar zit met goede componenten en het kost de helft van een Tilt dan is het dubbel en dwars zijn geld waard.

Op de een of andere manier ben ik altijd bang dat het schroefdeksel van zo'n ding los komt en het ding ineens onderin het vat ligt en zwijgt :) maar zo te horen ben jij kundig genoeg om ze degelijk genoeg te bouwen.

Ik wacht rustig af :)

William

De Pet XXl waarin het zit worden meestal verkocht inclusief een logboekje, om het logboekje droog te houden.

Offline Vik75

• Senior lid
« Reactie #20 Gepost op: 21-12-2018 13:11 u »
Scorpionrose.

Ik hou me wel aanbevolen voor zo’n ispindel.
Laat me maar weten als je ze wil verkopen.

Grts

Vik.

Offline Broeky

• Vol lid
« Reactie #21 Gepost op: 21-12-2018 14:21 u »
Ook ik zou zeer geïnteresseerd zijn. Lijkt me een erg leuke en goede aanvulling op mijn hobbybrouwerij.  :D

Offline peter

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
« Reactie #22 Gepost op: 21-12-2018 14:54 u »
Scorpionrose.

Ik hou me ook wel aanbevolen voor zo’n ispindel.
Laat me maar weten als je er één te koop hebt.
Alvast bedankt.

Grts
Peter

Offline Irukandji

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #23 Gepost op: 21-12-2018 20:22 u »
Ik hou me ook aanbevolen

Offline Davester

• Vol lid
  • Bier van hier smaakt altijd beter
« Reactie #24 Gepost op: 21-12-2018 20:32 u »
Gaaf ding en knap dat je die zo in elkaar krijgt. Zelf maken zou niets voor mij zijn.  :-[ :biersmile: