Even voorstellen Erik Martijn

Gestart door EMP, 30-11-2018 13:35 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EMP

Hallo Brouwers,

Hier een beginnend brouwer.
Al jaren groot fan van speciaalbier! door dat collega's een keer een gehopt mout siroop pakket voor mijn verjaardag cadeau hebben gegeven (was volgens mij eigenbelang  :nut:) een beetje boel aangestoken met het brouwvirus.

Voor dit siroop pakketje al het nodige aangeschaft om het toe een succes te laten komen.

Nu over op het echte werk, graan brouwen. inmiddels al veel van jullie geleerd dus hopelijk wordt het een succes :)

Ik heb nog wat vraagjes die ik nog niet op het forum heb kunnen vinden dus die zal ik even in het juiste topic stellen.

Zondag brouwdag  dus ik zal wat foto's nemen als is er aan toekom

Als jullie vragen hebben stel ze gerust.

Groetjes Erik Martijn

Erny

Welkom Erik Martijn.
Succes met brouwen zondag. Goed plannen maakt allemaal een stuk makkelijker.
Maak een goed stappen plan met alles wat je gaat doen. Bijv. Wanneer maak ik wat schoon, wat moet er klaar staan en wanneer.  Dus niet alleen de stappen van het brouwen zelf plannen. Want dan wordt het zondag stressen.

Erny

EMP

Citaat van: Erny op 30-11-2018  13:51 uWelkom Erik Martijn.
Succes met brouwen zondag. Goed plannen maakt allemaal een stuk makkelijker.
Maak een goed stappen plan met alles wat je gaat doen. Bijv. Wanneer maak ik wat schoon, wat moet er klaar staan en wanneer.  Dus niet alleen de stappen van het brouwen zelf plannen. Want dan wordt het zondag stressen.

Erny
Hoi Erny,
Dank je wel voor de Tip!
Zeer waardevol :)

wiliam


Adbrouwt

Welkom EMP. Waar in het land brouwen jullie en met welke brouw benodigdheden

Erny


EMP

Citaat van: wiliam op 30-11-2018  16:47 uWelkom EMP

Hi Wiliam

Citaat van: Adbrouwt op 30-11-2018  17:26 uWelkom EMP. Waar in het land brouwen jullie en met welke brouw benodigdheden

Hi Ad, Ik brouw in Amersfoort, Ik heb een Brouwketel met een fileterheks van 50L een kookketel van 36L
spoelwater warm ik op in een weckketel, ik vang mijn wort direct op in mijn kookketel. Dit principe heeft vast een naam :)

Citaat van: Erny op 02-12-2018  20:37 uEn goed gegaan?
Meh... nog niet helemaal naar wens, maar voor alles een eerste keer haha.
zo even een topic open om mijn vragen te stellen.

EMP


j.heesters3

Welkom hier.

Ga ook eens kijken bij een brouwer in de buurt. Leer je veel van.

In ieder geval veel succes met het brouwen.

Broudoe uit Brabant

Jos

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.