Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Geweldige tip heb zo'n matje nodig. Knoppen doormiddel van een ponstang/gaatjestang? Gebruikte mijn opa als schoenmaker om in leer gaatjes te maken.
In plaats van een kofferriem zou je ook drukknopen in kunnen maken, of dat spul daar te dik voor? Een losse kofferriem raak je ook zo makkelijk kwijt.
Dat kwijt raken is zeker een geintje.
Vraag. Met het koken smelt dat matje dan niet ?? Met gevolg dat deze blijft plakken aan de ketel
Hoe werkt dat met een originele isolatiemantel?
De originele mantel is vervaardigt van neopreenstof. Dat is een laag neopreen van 2-3 mm met aan beide zijden een laag polyester stof.Het zelfde materiaal als waar ze duik- en surf pakken van maken. En die mantel trek je over de ketel heen op de manier zoals je een T-shirt aantrekt. Als je iemand kent die met een naaimachine om kan gaan, kan je het eenvoudig en vrij goedkoop laten maken.
Ik vind € 29.95 niet te duur.
Nee, ik eigenlijk ook niet. Maar ik heb het meer nodig voor mijn CCT, en die van SS Brewtech zijn een beetje overpriced.
Past je CCT niet in je vergistingskast dan?
Misschien een rare vraag maar waar heb je die voor nodig? En ja ik snap het principe, warmte vasthouden. Maar heeft iemand al uit gerekend wat het uiteindelijk aan stroom bespaard?Lijkt mij minimaal.
Het is meer dat je in de winter in een koud brouwhok zonder zo'n ding geen mooie rollende kook krijgt
Ja, je hebt een grote kans dat het aan je ketel blijft plakken. Daarom kan je beter kijken naar radiatorfolie met een aluminiumfolie aan de ene kant. Kan je dan 2x omwikkelen zodat je de folie aan de ketel- en buitenkant hebt. En vastplakken met aluminiumtape.
Je kunt er eventueel ook een oud dekbed of slaapzak omheen draaien, ben je ook klaar lijkt me. Of wellicht een degelijke handdoek?
Nee. Ik koel inwendig met een koelspiraal en verwarm uitwendig met een verwarmingssnoer.
Dat lijkt me weer zon klieder bende worden als je een keer iets knoeit. En ja dat gebeurd wel eens