Even voorstellen: Paul en Kai (Onnut)

Gestart door Onnut, 26-11-2018 00:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Onnut

Hoi allemaal,
Wij zijn Paul en Kai, woonachtig in zuid Limburg en liefhebbers van een goed glas bier,, begin dit jaar meegedaan aan de bierista bieropleiding, en ook meteen begonnen met zelf bier te brouwen, tegen de tijd dat we allebei ons examen succesvol afronden, waren onze 1e creaties klaar, een blond bier, met erg beperkte oplage.

Onlangs geïnvesteerd in een Brewmonk, hopelijk op dit forum ook mensen die met de Brewmonk brouwen, en ons een beetje in de goede richting kunnen helpen :)

Groetjes Paul en Kai

Heisenberg

Hallo Paul & Kai.

Welkom hier. Leuk, nog een paar Limburgers met een BrewMonk. Ik heb er ook 1. Ik woon in Midden-Limburg.

Onnut

Hey Heisenberg.
Bevalt de Brewmonk? Wij hebben hem 2 weken geleden voor de 1e keer gebruikt, maar was nog niet echt een succes, zijn erg zoekende naar een recept in combinatie met de Brewmonk, toch net iets anders allemaal dan de pakketten van brouwbroeders.

Adbrouwt

Allereerst welkom. Recept in combinatie met de Brewmonk. Kun je dat meer uitleggen wat je bedoelt. Volgens mij zou je ieder recept moeten kunnen brouwen toch?

Onnut

Klopt, maar omdat je bij een Brewmonk alles in 1 zit, qua maischen, spoelen , koken enz.
Weten we eigenlijk niet hoeveel liter we moeten maischen als er vervolgens ook gespoeld moet worden, wellicht is het allemaal voor de hand liggend haha, maar zijn nog onervaren op dit gebied. En doen we veel  handelingen zoals we denken dat ze moeten gaan, op de gok, wat natuurlijk het hele proces kan verpesten.

marc0871


Nick H.

Citaat van: Onnut op 26-11-2018  00:13 uHoi allemaal,
Wij zijn Paul en Kai, woonachtig in zuid Limburg en liefhebbers van een goed glas bier,, begin dit jaar meegedaan aan de bierista bieropleiding, en ook meteen begonnen met zelf bier te brouwen, tegen de tijd dat we allebei ons examen succesvol afronden , waren onze 1e creaties klaar, een blond bier, met erg beperkte oplage.

Onlangs geïnvesteerd in een Brewmonk, hopelijk op dit forum ook mensen die met de Brewmonk brouwen, en ons een beetje in de goede richting kunnen helpen :)

Groetjes Paul en Kai

Van harte welkom hier. Ik zit in Zuid-Limburg en gebruik tegenwoordig een Easybrew. Jullie moeten gewoon eens beginnen met een eenvoudig recept. En dan stap voor stap alles leren, te beginnen met goed schroten en maischen. Dan volgt de rest vanzelf. :brouwen:

MikeG

Welkom! Als je zoekt op de Easybrew kom je vast heel veel nuttige tips tegen. De Brewmonk is namelijk hetzelfde als de Easybrew.

Succes met de studie!

wiliam


Heisenberg

Citaat van: Onnut op 26-11-2018  12:39 uHey Heisenberg.
Bevalt de Brewmonk? Wij hebben hem 2 weken geleden voor de 1e keer gebruikt, maar was nog niet echt een succes, zijn erg zoekende naar een recept in combinatie met de Brewmonk, toch net iets anders allemaal dan de pakketten van brouwbroeders.
Ik heb verschillende keren met de BrewMonk gebrouwen. Een paar keer met een kant en klaar moutpakket. De laatste brouwsels gewoon een beetje geëxperimenteerd met SMaSH brouwsels. Simpel en eenvoudig en goede resultaten. Ideaal om je apparatuur te leren kennen. Zoek daar maar eens op. Hier bijvoorbeeld. Of hier...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.