Fotoverslag gezamenlijke brouwdag 2018 bij De Roerstok te Tilburg

Gestart door Jacques, 24-11-2018 08:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Vandaag is er een gezamenlijke brouwdag bij De Roerstok in Tilburg.


Wil je eens zien hoe andere hobbybrouwers bezig zijn met hun hobby?
Vandaag kan dat bij De Roerstok in Tilburg.

Vanaf 11.00 uur kun je kijkje komen nemen. Waarschijnlijk zijn de meeste brouwers voor 15:00 uur klaar met brouwen.

Voor de bereikbaarheid van de locatie zie https://www.roerstok.nl/clubavond
De plek waar gebrouwen wordt is namelijk ook de plek waar de maandelijkse clubavonden zijn.


Hieronder een foto van vorig jaar.


Pieter1954

Het zou wel handig zijn als dergelijke berichten wat eerder geplaatst worden ipv op de dag zelf.

Heisenberg

Citaat van: Pieter1954 op 24-11-2018  09:50 uHet zou wel handig zijn als dergelijke berichten wat eerder geplaatst worden ipv op de dag zelf.
Inderdaad jammer. IK had graag een kijkje willen gaan nemen maar het begint al over 20 minuutjes... En is van hieruit een dik uur rijden.

pincopallino


Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 24-11-2018  09:50 uHet zou wel handig zijn als dergelijke berichten wat eerder geplaatst worden ipv op de dag zelf.

Volgend jaar bestaat De Roerstok 35 jaar en dan zal er meer ruchtbaarheid aan gegeven worden. Er zijn dan waarschijnlijk ook andere activiteiten voor bezoekers. Dit jaar was het wat kleiner van opzet. En puur voor belangstellenden in de buurt.



Ik heb veel mooie foto's kunnen maken. Aan de hand daarvan kun je een goede impressie krijgen.
Er werd gebrouwen met traditionele ketels en met brouwautomaten.






































































Voor alle foto's (dat zijn er heel veel...) zie
http://s11.photobucket.com/user/jacbier/20181124%20Gezamenlijk%20brouwen%20De%20Roerstok%202018/story

Mark GA

Ziet er supergezellig uit! Leuk. Dank je voor het delen.

snowdog2006

Precies dat! Leuk om te zien.

Trouwens die platenkoeler die omhoog staat, dat koelt beter? Ik leg hem altijd plat neer.

Jacques

Citaat van: snowdog2006 op 30-11-2018  14:04 uTrouwens die platenkoeler die omhoog staat, dat koelt beter? Ik leg hem altijd plat neer.

Door hem omhoog te zetten raak je alle lucht kwijt en koelt hij beter.

Zie onderstaand plaatje geplukt van Wikipedia hoe je de platenkoeler het beste aansluit en gebruikt.


hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 30-11-2018  20:24 uDoor hem omhoog te zetten raak je alle lucht kwijt en koelt hij beter.

Zie onderstaand plaatje geplukt van Wikipedia hoe je de platenkoeler het beste aansluit en gebruikt.


Ik heb gemerkt dat in het koelwater tijdens het opwarmen opgeloste lucht vrijkomt en die lucht verzamelt zich bovenin de koeler waardoor dat deel niet meer koelt. Ik keer de koeler daarom regelmatig om zodat die luchtbellen met het koelwater mee naar buiten gaan. Wat dat betreft kun je dus beter de koelwaterafvoer een de bovenkant houden denk ik. 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.