Brand Bierbrouw Wedstrijd 2019: Winterbier

Gestart door birdieb, 23-11-2018 23:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mark GA

Citaat van: Fermon op 11-12-2018  11:54 uDe kleur is ook mooi volgens mij.
Mooi kleurtje inderdaad

tdp

Vandaag ook maar eens mijn poging brouwen. Liep toch al langer met een bepaald recept in mijn hoofd rond, iets aangepast om te voldoen aan de voorwaarden van Brand. En mocht ik het niet winnen, heb ik mijn kerstbier voor volgend jaar alvast klaar :)

Drents Hopbier

Citaat van: tdp op 14-12-2018  10:09 uVandaag ook maar eens mijn poging brouwen. Liep toch al langer met een bepaald recept in mijn hoofd rond, iets aangepast om te voldoen aan de voorwaarden van Brand. En mocht ik het niet winnen, heb ik mijn kerstbier voor volgend jaar alvast klaar

Als je wel wint toch ook?

HHopbier

tdp

Citaat van: Drents Hopbier op 14-12-2018  11:04 uAls je wel wint toch ook?

HHopbier

Haha, inderdaad! :)

snowdog2006

Wat voor flessen worden er gebruikt bij Brand wedstrijd? Gewoon standaard BNR flessen die ze opsturen?

Nick H.

Citaat van: snowdog2006 op 14-12-2018  12:16 uWat voor flessen worden er gebruikt bij Brand wedstrijd? Gewoon standaard BNR flessen die ze opsturen?

De flessen van Brand zelf! Ze sturen je enkele weken na de inschrijving een krat met flessen en dopjes. Als je inschrijft, krijg je een bevestigingsmail waar dat in staat. Dus controleer even of je wel ingeschreven hebt... maar, je kunt het ook laten. Mijn winnaar is al klaar om te bottelen.  ;D

tdp

Het is echter ook geen probleem om het in BNR flessen aan te leveren hoor, flessen zijn ook een soort tegemoetkoming.

Mijn poging gaat nu het gistvat in, ben beniewd! :)


snowdog2006

Wow, ben jij in 3 uur klaar met brouwen?

tdp

Ben rond 9u begonnen met schroten en opwarmen van het water e.d. Liep wat tegen, maar 1u maischen, uur filteren/spoelen/opwarmen richting koken, uur koken, koelen half uurtje en half uurtje voorbereiding :).

Heb een toegewijde ruimte ervoor, dat scheelt erg veel verloren tijd met opzetten e.d.

emiel1

Citaat van: tdp op 14-12-2018  13:00 uHet is echter ook geen probleem om het in BNR flessen aan te leveren hoor, flessen zijn ook een soort tegemoetkoming.

Mijn poging gaat nu het gistvat in, ben beniewd! :)



Zit je nog onder de 1.076? Lijkt zo hoog.

tdp

Citaat van: emiel1 op 14-12-2018  13:09 uZit je nog onder de 1.076? Lijkt zo hoog,

Ja, 1.070/1.072. Foto iets van onderen gemaakt ;)

emiel1

Citaat van: tdp op 14-12-2018  13:10 uJa, 1.070/1.072. Foto iets van onderen gemaakt ;)

Ah ok :) Nou netjes!

Nick H.

Citaat van: snowdog2006 op 14-12-2018  12:16 uWat voor flessen worden er gebruikt bij Brand wedstrijd? Gewoon standaard BNR flessen die ze opsturen?

Wacht maar gewoon op het krat met flessen en doppen. Ze willen onherkenbare, anonieme verpakking!
Deze tekst is uit een bericht van vorig jaar.


Underdike

Vraagje:
Weet iemand welke mouten bij Brand in gebruik zijn?
Dan kan ik een beetje sturen naar waar zij gewend zijn om mee te brouwen...

Mark GA

@Underdike: De mouten lijken me niet relevant maar ik zou op safe spelen, niet te moeilijk verkrijgbaar.

<nieuwtje>
Zojuist even met Brand gebeld; mijn bijdrage zal namelijk gebotteld moeten worden deze week maar ik heb nog geen krat ontvangen.
Mevrouw van de afdeling marketing liet weten dat degene die de verzendingen in beheer heeft zich ziek gemeld heeft. Eigenlijk zou verzending deze week gebeuren.
Als je net als ik niet kan wachten met afvullen: je mag in andere flessen afvullen zolang je de juiste etiketten maar op de fles aanbrengt.
De krat en etiketten worden zsm verzonden.

Juindorper

Ik ga het er ook eens op wagen. Mijn bijdrage staat momenteel te koken. :brouwen:

Fermon

Citaat van: Mark GA op 27-12-2018 &nbsp;14:14 u@Underdike: De mouten lijken me niet relevant maar ik zou op safe spelen, niet te moeilijk verkrijgbaar.

<nieuwtje>
Zojuist even met Brand gebeld; mijn bijdrage zal namelijk gebotteld moeten worden deze week maar ik heb nog geen krat ontvangen.
Mevrouw van de afdeling marketing liet weten dat degene die de verzendingen in beheer heeft zich ziek gemeld heeft. Eigenlijk zou verzending deze week gebeuren.
Als je net als ik niet kan wachten met afvullen: je mag in andere flessen afvullen zolang je de juiste etiketten maar op de fles aanbrengt.
De krat en etiketten worden zsm verzonden.

Ik heb deze vraag vorig jaar ook gesteld ivm 2 gebrouwen batches. Het antwoord was toen dat het ook mocht in bnr flessen of brand flessen met je eigen kroonkurken.

Martijn0172

Dat is goed nieuws. Mijn eerste test batch proefde al erg lekker en kwam m.i. al in de buurt wat betreft de eisen die Brand stelde.

Fermon

Net mijn eerste poging gebotteld, veel te licht en te weinig kruiden, ik ruik en proef ze totaal niet. Jammer, binnenkort weer een nieuwe poging.

tdp

Mijn poging ook op fles gedaan vanochtend. Smaak is lastig om al te bepalen maar in de neus komen de gebruikte kruiden in ieder geval lekker door. Ben tevreden.

snowmansion

Citaat van: Mark GA op 27-12-2018 &nbsp;14:14 u@Underdike: De mouten lijken me niet relevant maar ik zou op safe spelen, niet te moeilijk verkrijgbaar.

<nieuwtje>
Zojuist even met Brand gebeld; mijn bijdrage zal namelijk gebotteld moeten worden deze week maar ik heb nog geen krat ontvangen.
Mevrouw van de afdeling marketing liet weten dat degene die de verzendingen in beheer heeft zich ziek gemeld heeft. Eigenlijk zou verzending deze week gebeuren.
Als je net als ik niet kan wachten met afvullen: je mag in andere flessen afvullen zolang je de juiste etiketten maar op de fles aanbrengt.
De krat en etiketten worden zsm verzonden.

Iemand al het krat binnen gekregen?

Gerben95


Nick H.

Ik vind het maar een onprofessionele club bij die marketing. En dat heb ik ze ook laten weten met deze tekst:
"Het krat is nu al twee weken later dan toegezegd. Daardoor kan ik niet bottelen volgens planning. Dat is niet erg fatsoenlijk voor een bedrijf zoals Heineken. Als leverancier is Heineken schijnbaar niet in staat om dezelfde service te bieden als ze van hun eigen leveranciers verlangen?"

 :bokser:

beermenke

Tip: koop een krat Brand, drink die leeg en bottelen maar.
Ik ben nu aan het koelen dus voordat ik ga bottelen verwacht ik de krat wel binnen.
Succes allemaal.

Sander van Dijk

Citaat van: Nick H. op 04-01-2019 &nbsp;15:29 uIk vind het maar een onprofessionele club bij die marketing. En dat heb ik ze ook laten weten met deze tekst:
"Het krat is nu al twee weken later dan toegezegd. Daardoor kan ik niet bottelen volgens planning. Dat is niet erg fatsoenlijk voor een bedrijf zoals Heineken. Als leverancier is Heineken schijnbaar niet in staat om dezelfde service te bieden als ze van hun eigen leveranciers verlangen?"

 :bokser:


Ze hebben al aangegeven, dat je je inzending in andere flessen en met andere doppen mag aanleveren. Dat ze die flessen en een krat aanleveren is gewoon een service. Ik neem toch aan dat je wel aan 12 lege flesjes en 12 kroonkurken kunt komen :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.