Sucrose minimaal 99,5% staat er bij de siroop.
40% sucrose, 30% fructose en 30% glucose staat er bij de kandijsuiker.
In de opdracht van Brand staat kandijsuiker. Het toevoegen van siroop kan de kleur sterk beïnvloeden. Tevens is de smaak van de 1900 EBC siroop door de geconcentreerde hoeveelheid 'verontreinigingen' veel heftiger.
Ik begrijp dat het gebruik van siroop bepaalde voordelen kan hebben en dat kandijsuiker weinig smaak en kleur geeft, maar als er nu staat dat je kandijSUIKER mag toevoegen is het mijn keuze om het risico niet te nemen.
Edit:
Ik zie dat het Nederlandse merk bruine kandij als basis suikerbieten suiker heeft en licht van kleur is en de originele Belgische van Candico altijd met rietsuiker is gemaakt en veel donkerder van kleur is.
Bij de productie van Kandij kristalliseert een deel niet en daar wordt cassonade van gemaakt en stroop. Dan kan het dus ook dat er geen gebruik wordt gemaakt van de gekristalliseerde echte kandij om deze te vervaardigen.
Het blijft dus verwarrend

Zeker als deze zin er bij staat:"Opgeloste kandijsuiker. Ideaal om aan wijnen of bieren toe te voegen. Verkregen uit de residuele stroop van de donkere kandij."
Ook interessant:
https://sbi4beer.com/suikers/belgosuc/brouwerij-specialiteiten/kandijsuiker-mietten-donker.html