Brand Bierbrouw Wedstrijd 2019: Winterbier

Gestart door birdieb, 23-11-2018 23:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp

Citaat van: Fractus op 07-05-2019  15:44 uIk kan er helaas ook niet bij zijn, door werkzaamheden aan het spoor duurt een enkele reis voor mij ongeveer 4 uur. Zoveel tijd kan ik zaterdag niet vrijmaken (en eerlijk gezegd is 8 uur reistijd op een dag ook wel erg veel). Veel plezier voor degenen die er wel zijn, en het scheelt voor jullie weer een tegenstander (ik denk niet dat je kunt winnen als je niet aanwezig bent).

Geniet ervan!

Dat is het voor mij ook, alleen dan zonder werkzaamheden al ;).

Zou overigens wel gek zijn dat je niet kunnen winnen wanneer je niet aanwezig kunt zijn, dan zou een minder goed bier dus winnen.

snowmansion

Maar dat zou inhouden dat de winnaar theoretisch wel op de hoogte is?

Neem aan dat er aardig wat pers/media aandacht oid is en als de winnaar dan niet aanwezig is.. beetje vreemd wellicht.

BrouwMark

Als ik me niet vergis was er vorig jaar ook een finalist niet aanwezig (Fermon?)

snowmansion

Citaat van: BrouwMark op 07-05-2019  16:50 uAls ik me niet vergis was er vorig jaar ook een finalist niet aanwezig (Fermon?)

Hoe weet je of je bij de top 10 zat? Zag nl dat jij @Brouwmark ook 40 punten had vorig jaar, maar niet in de finale zat.

beermenke

Ik denk dat de 10 hoogste punten in de finale komen. Als er dus bv 6 van boven de 40 punten en 5 van 40 punten zullen die van 40 gezamenlijk geproefd worden en blijven er 5 ipv 6 over in de finale
Ik weet t niet maar ik verwacht dat dit de eerlijkste keuring zal zijn.
We zullen t zaterdag wel weer zien. Meedoen is al een beetje winnen

broeder

En ik...
heb er gewoon zin in.
Dus tot zaterdag,
groet broeder Willem :proost2:

Sander van Dijk

Citaat van: broeder op 07-05-2019  18:51 uEn ik...
heb er gewoon zin in.
Dus tot zaterdag,
groet broeder Willem :proost2:
Ik ook. Tot zaterdag.

3 uur en 18 min. enkele reis met de trein :)

BrouwMark

Citaat van: snowmansion op 07-05-2019  17:27 uHoe weet je of je bij de top 10 zat? Zag nl dat jij @Brouwmark ook 40 punten had vorig jaar, maar niet in de finale zat.

Ja klopt. Ik had blijkbaar wel genoeg punten, maar was niet 'uitverkoren'... Fermon werd volgens mij opgeroepen vorig jaar, maar was er niet.

orangeloo

Citaat van: broeder op 07-05-2019  18:51 uEn ik...
heb er gewoon zin in.
Dus tot zaterdag,
groet broeder Willem :proost2:

Ik ook...
mijn schoenen staan gepoetst en mijn bloes is gestreken.
Je weet maar nooit of je in de media komt  ;) :D ;D :o ^-^ :brouwen: :biersmile: :proost:

BrouwMark

Citaat van: Orangeloo op 07-05-2019  21:00 uIk ook...
mijn schoenen staan gepoetst en mijn bloes is gestreken.
Je weet maar nooit of je in de media komt  ;) :D ;D :o ^-^ :brouwen: :biersmile: :proost:

Ik ook mensen, veel zin in! Ik ben die mafkees met halflang rood haar die ergens achteraf zit te zeiken op de massa met mijn boezemvriend...  :) :) :proost:

Fermon

Citaat van: BrouwMark op 07-05-2019  19:26 uJa klopt. Ik had blijkbaar wel genoeg punten, maar was niet 'uitverkoren'... Fermon werd volgens mij opgeroepen vorig jaar, maar was er niet.

Klopt, ik had mij netjes afgemeld bij Brand.

Meesterbrouwers.nl

Wij blijven slapen in Valkenburg. Dan kunnen we nog een biertje avonds doen. Voor ons is het ook een halve wereldreis 👻

De HaAn

Dit jaar gekozen om een hotel te boeken in Gulpen zo dat ook mijn Wederhelft iets kan drinken,en dan na de finale wandelen we terug naar Gulpen waar we nog gezellig iets gaan eten en drinken :biersmile:

Sander van Dijk

Ik heb net al 8 ruilbiertjes in mijn tas gedaan om morgen mee te nemen.

Zijn er nog meer mensen die ruilbiertjes meenemen?

broeder

Citaat van: De HaAn op 08-05-2019  21:57 uDit jaar gekozen om een hotel te boeken in Gulpen zo dat ook mijn Wederhelft iets kan drinken,en dan na de finale wandelen we terug naar Gulpen waar we nog gezellig iets gaan eten en drinken :biersmile:

Metoo

Martijn0172

Citaat van: Sander van Dijk op 10-05-2019  22:04 uIk heb net al 8 ruilbiertjes in mijn tas gedaan om morgen mee te nemen.

Zijn er nog meer mensen die ruilbiertjes meenemen?

Goed idee, ik steek er ook een paar in mijn tas

Martijn0172

Citaat van: De HaAn op 08-05-2019  21:57 uDit jaar gekozen om een hotel te boeken in Gulpen zo dat ook mijn Wederhelft iets kan drinken,en dan na de finale wandelen we terug naar Gulpen waar we nog gezellig iets gaan eten en drinken :biersmile:
. Gulpener brouwlokaal is wel een aanrader!

Wildor

Alle deelnemers aan de wedstrijd veel succes gewenst morgen en geniet er van !

William

Jacques

De winnaar is Piet Reniers. Piet is lid van De Roerstok en daarmee de derde winnaar van deze wedstrijd die lid is van deze vereniging.

Afgelopen januari heb ik een presentatie gegeven bij De Roerstok waarbij ik ingegaan ben op de specificaties van het bier. Piet gaf aan dat hij gewonnen heeft dankzij de presentatie.

Vandaag heb ik de presentatie weer gegeven. Hij is te downloaden via www.hobbybrouwen.nl/brand. Het is zonder meer jammer dat bijna de helft van alle bieren niet gekeurd zijn omdat ze buiten de specificaties vielen. Er waren niet toegestane moutsoorten gebruikt zoals tarwe- en roggmout en kruiden die niet toegestaan waren. Ook waren er bieren die ver buiten de kleurspecificaties lagen. Dat is natuurlijk jammer en te voorkomen door goed te lezen...

Morgen zal ik op het einde van de dag foto's plaatsen van deze dag.

BrouwMark

Citaat van: Jacques op 11-05-2019  22:27 uOok waren er bieren die ver buiten de kleurspecificaties lagen. Dat is natuurlijk jammer en te voorkomen door goed te lezen...

Daar snap ik dus geen snars van. Mijn kleur gemikt op 63 EBC, de analyse zegt 193  :weetniet:

Carlo

Ben eigenlijk wel benieuw naar de top 10.
Kon er zelf helaas niet bij zijn ivm met trouwerij.
En keer wat anders dan brouwerij.

Groetjes Carlo

beermenke

Tot mijn eigen verbazing en met enige trots stond ik er tussen.
Zelf dacht ik dat ie te donker was en te laag in de alcohol. Is nagenoeg op en dat zegt danwel weer wat over de smaak. Komt in ieder geval weer in mijn programma.
Ik kijk al weer uit naar de volgende uitdaging
Piet, nogmaals hartelijk gefeliciteerd

Martijn0172

Het was een leuke dag. Goed geregeld door Brand!

Ook Mijn bier is niet gekeurd, ik kwam uiteindelijk zelf op een alcoholpercentage van 9,6%. Uit de analyse kwam een alcoholpercentage van 10,5%. En en uiteindelijk een SG van 1.003. buiten de specificaties dus.

Wel grappig dat in de top 3 geen een Belgische gist zat, een sasion, us05 en een scottish ale gist. Ikzelf had de MJ41 gebruikt.

Sander van Dijk

Citaat van: Carlo op 12-05-2019  08:24 uBen eigenlijk wel benieuw naar de tot 10.
Kon er zelf helaas niet bij zijn ivm met trouwerij .
En keer wat anders dan brouwerij .

Groetjes Carlo
Er was een top 9, waarom 9 en niet 10 weet ik ook niet :)

Henielma

Het was weer een leuke en goed georganiseerde dag met veel ruimte om rustig te praten met mede hobbybrouwers. Het was heel leuk om weer te mogen ervaren op het podium te staan maar verder ben ik niet gekomen

Piet gefeliciteerd met je overwinning.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.