Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: CO2 drukregelaar, geschikt?  (gelezen 718 keer)

Offline Yoran

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
CO2 drukregelaar, geschikt?
« Gepost op: 22-11-2018 15:15 u »
Langzaam aan komen alle verschillende onderdelen voor het keggen hier thuis binnen. Kan ik eindelijk een start gaan maken met het tappen van een thuis gebrouwen biertje. Een familielid heeft nu toevallig ook nog een drukregelaar over. Natuurlijk heb ik hier nog geen verstand van. Vandaar de vraag: kan ik deze drukregelaar gebruiken of kan ik er toch beter nieuwe aanschaffen? Nog nooit een foto toegevoegd overigens. Hopelijk werkt het:
.

Mocht dit inderdaad een drukregelaar zijn welke ik nodig heb. Wat moet ik nog meer aanschaffen? Is dit voldoende? https://www.braumarkt.com/onze-producten/bierbrouwen/bier-bottelen-bier-tappen/bier-tappen-CO2/diversen-CO2/CO2-aansluitset-incl-koppelingen.html? O ja, het betreft de 9,45 liter soda kegs.

Mijn dank is groot!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Ziglar

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: CO2 drukregelaar, geschikt?
« Reactie #1 Gepost op: 22-11-2018 15:37 u »
Ziet er uit als een normale drukregelaar die je kan gebruiken.
Deze schroef je op het CO2 vat en de slang gaat naar je gemixte koppelstuk.
Let wel even op dat alles bestemd is voor druk, je gaat er toch 1,2~1,5 bar overdruk op zetten.

Offline HansvV

• Vol lid
  • Vis ook eens vr het net
« Reactie #2 Gepost op: 22-11-2018 16:53 u »

Wat moet ik nog meer aanschaffen? Is dit voldoende? https://www.braumarkt.com/onze-producten/bierbrouwen/bier-bottelen-bier-tappen/bier-tappen-CO2/diversen-CO2/CO2-aansluitset-incl-koppelingen.html? O ja, het betreft de 9,45 liter soda kegs.

Mijn dank is groot!

Wat betreft die drukregelaar: zal het wel doen, maar check wel of de rubber ring bij de aansluiting op de koolzuurfles niet is verdroogd/verhard als de betreffende regelaar al lang ongebruikt ergens heeft gelegen. De afsluiting bij de koppeling aan de fles geschiedt doordat door de flesdruk die ring in zijn zetting wordt geperst, zodat er geen gas kan lekken. Anders even controleren op dezelfde manier als met een gaskraantje: met wat zeepsop.
Of je de genoemde aansluitset of een andere koopt: de 9,46l keg heeft een druk-, geen schroefaansluiting. En je hebt dus een slang met (tap-) kraantje nodig om het bier weer uit de keg te krijgen. In principe zit dat in die set.

Offline haicoterbeek

• -
  • Super lid
  • Brouwerij Ram
CO2 drukregelaar, geschikt?
« Reactie #3 Gepost op: 22-11-2018 20:34 u »

Ik heb het idee dat de schroefdraad aan de kraan van jouw reduceer niet geschikt is.

En als je er toch een moet bestellen kies dan een dubbele. Waardoor je twee fusten aan het reduceer kunt koppelen.

Offline Yoran

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 23-11-2018 22:17 u »
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er zo zeker uit ga komen!

Tags: