Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen maar! Delirium  (gelezen 670 keer)

Offline Delirium

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Is het al tijd voor bier?
Even voorstellen maar! Delirium
« Gepost op: 22-11-2018 08:19 u »
Beste Bierbrouwbroeders,

Nadat ik mijn passie voor het échte bier ergens in 2014 had opgelopen in Gent, ben ik me meer gaan verdiepen in het gouden goedje. Aangezien ik ook graag in de keuken sta, ben ik (zelf) bier brouwen gaan beschouwen ultieme vorm van koken gaan zien. Ik heb destijds al korstondig bierbrouwambities gehad. Die heb ik echter snel weer in de koelkast gezet, omdat ik het toen maar niet voor elkaar kreeg om de wortpakketjes om te zetten in drinkbare vloeistof. Hier gaf ik destijds de (te hoge of te lage) temperatuur in mijn schuurtje de schuld van.

Inmiddels ben ik verhuisd naar een ander deel van Leiden en besloot ik het wat beter aan te pakken. Omdat alleen een klimaatkast en brouwen met een pannetje nog niet tot het gewenste effect heeft geleid, heb ik sinds gister ook een easybrew all-in-one gekocht van Arsegan. Ik wacht nog op het eerste drinkbare biertje :(

Ik hoop hier veel te leren van jullie en binnenkort te genieten van mijn eerste échte brouwsel! Is er toevallig al een bierbrouwersclubje voor amateurs in Leiden? :)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
Re: Even voorstellen maar!
« Reactie #1 Gepost op: 22-11-2018 08:23 u »
Welkom Delirium. Al goed bezig zou ik zeggen. Hopelijk gaan er veel mooie bieren uitkomen. Niet al te ver van leiden zit de bierkaai. Hier kun je gezellig een avond bijwonen en onder het genot van een biertje al je vragen stellen.

Offline Appiehappie

• Junior lid
  • **
  • Huisbrouwerij de Leidsche Goot
« Reactie #2 Gepost op: 22-11-2018 17:36 u »
Helaas geen brouwvereniging in Leiden. Namens Huisbrouwerij de Leidsche Goot welkom op het grootste brouwersforum van Nederland :brouwen:.

Er is een brouwvereniging dichter bij Leiden. Ik ben zelf een aantal jaren lid geweest van de grootste brouwvereniging van Nederland. Ik bedoel "t' Wort Wat" in Hoofddorp.

https://www.twortwat.nl/

Uit deze brouwvereniging zijn veel (kleine) brouwerijen ontstaan. Zoals het Leidsch Bier https://www.leidschbier.nl/ van Jan Willem Fukkink.

Leuk om weer eens een Leidsche Brouwer op dit forum te zien. Succes met deze hobby :biersmile:.

Offline PaultjePils

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 22-11-2018 20:22 u »
Welkom Delirium. Ik heb met het beginnen van deze hobby ook eerst een paar obstakels gehad. Zo heb ik nooit een lekker biertje gekregen uit een extract pakken (eentje waar alleen water en gist bij moest). Vervolgens met graanbrouwen had ik in het begin laag rendement en veel onvergistbare suikers (door te hoge maisch temperatuur). Af en toe had ik de moed om het weer eens te proberen (denk aan eens per 3 maanden). Met liefde voor speciaalbier ben ik blijven doorzetten. Toen kwam er een succesvol brouwsel en heb ik het meteen keihard opgepakt.  Mijn eerste succesvolle biertje was een IPA, met goed veel hop krijg je veel smaak en compenseert het bittertje die zoetigheid die op zou kunnen komen van slechte maischen of vergisting. Ik wens je snel en drinkbaar zelf gebrouwen biertje toe! Succes

Offline wiliam

• Vol lid
  • Land: be
  • Bio waar mogelijk.
Re: Even voorstellen maar! Delirium
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2018 07:58 u »
Welkom Delirium

Tags: