Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Meteen na suiker toevoegen koud gezet?
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
We gaan het zien... ik heb vanmorgen de keg opnieuw gevuld met nieuwe fles. Nieuwe slagroompatroon ook, maar nog geen druk er op gezet. Om te testen of de druk vanzelf komt. Staat nu wel in de koeling dus weet niet of dat carbonisatie tegengaat dan?
Slagroompatroon? Gebruik je geen CO2 patronen?
Zijn gewoon die zilveren kogels die je op parkeerplaatsen ook vindt. Bestellen via slagroompatronen.nl
Zilveren is N2O, goukleurig is C2O.Ik denk dat je best C2O gebruikt voor je bier.
Zal zo kijken, bijna thuis
15 psi
Als het goed is over een dag of 2 lekker bier.
15 psi is net iets meer dan 1 bar.Je moet het bier inderdaad in de koelkast zetten. Koud bier neemt carboniseert beter.Het is altijd goed als je met voedsel werk om voor veilig te gaan. Maar CO2 is CO2. Hier kan m.i. geen verschil in zitten, toch?ik hou jullie op de hoogte.