Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Volledige prof brouwerij te koop. 500 Liter  (gelezen 4149 keer)

Offline MikeG

• Senior lid
  • Land: nl
  • Oefening baart kunst :-)
    • Zonzeels Redding
Re: Volledige prof brouwerij te koop. 500 Liter
« Reactie #25 Gepost op: 20-11-2018 20:14 u »
Ja dat bottelen en bestickeren is wel een dingetje nog.

Gewoon met z'n allen op een rijtje staan en iedereen een flesje en een kroonkurk pakken en bottelen maar....

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline haicoterbeek

• Super lid
  • Brouwerij “Ram”
« Reactie #26 Gepost op: 20-11-2018 20:15 u »
Gewoon met z'n allen op een rijtje staan en iedereen een flesje en een kroonkurk pakken en bottelen maar....
Zou t dan toch wat worden?

Offline MikeG

• Senior lid
    • Zonzeels Redding
« Reactie #27 Gepost op: 20-11-2018 20:19 u »
Zou t dan toch wat worden?

We hebben ruim 8.000 leden op het forum... als we allemaal 3,5 euro inleggen dan komen we een heel eind ;) kan iedereen gewoon met pensioen en hoeft er niemand zijn/haar vakantiegeld in te leveren  :lol:

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #28 Gepost op: 20-11-2018 20:47 u »
Even serieus: als iemand dit op zou pakken en voor andere brouwers batches van 500L zou maken is dat toch een gat in de markt?
Er zijn (te)weinig brouwerijen waar je kleine partijen kunt laten brouwen en bottelen.

Offline MikeG

• Senior lid
    • Zonzeels Redding
« Reactie #29 Gepost op: 20-11-2018 21:25 u »
Even serieus: als iemand dit op zou pakken en voor andere brouwers batches van 500L zou maken is dat toch een gat in de markt?
Er zijn (te)weinig brouwerijen waar je kleine partijen kunt laten brouwen en bottelen.

Mee eens, alleen wordt er door de heren experts op het gebied van economische ontwikkelingen toch een negatieve toekomst perspectief geschetst voor huurbrouwerijen. Zijn ondertussen al boeken vol over geschreven dus is wel een risico als je ervan zou moeten leven. Ik weet dat vlak bij ons in Terheijden daar kan je 300L per keer brouwen of laten brouwen

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #30 Gepost op: 21-11-2018 21:05 u »
We hebben ruim 8.000 leden op het forum... als we allemaal 3,5 euro inleggen dan komen we een heel eind ;) kan iedereen gewoon met pensioen en hoeft er niemand zijn/haar vakantiegeld in te leveren  :lol:
en als we dan allemaal een keer met een groepje forumleden een vantevoren afgesproken recept gaan brouwen en een filmverslag van maken en met de opbrengst van het bier het forum sponsoren en het bier met bv 2 x de kostprijs verkopen aan de forumleden dan hebben we er allemaal wat aan. Dan moet er wel een officiele brouwerij van gemaakt worden, ruimte huren met de vergunningen erbij. 

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #31 Gepost op: 21-11-2018 22:36 u »
Waarschijnlijk te klein om er professioneel iets mee te kunnen verdienen?

500 liter installatie....2 brouwsels per dag 5 dagen per week is toch een productie van 5000 liter per week, dus 20.000 per maand...2400 HL per jaar... ik denk dat je daar wel geld mee kunt verdienen.... :brouwen:

Offline MikeG

• Senior lid
    • Zonzeels Redding
« Reactie #32 Gepost op: 22-11-2018 09:14 u »
500 liter installatie....2 brouwsels per dag 5 dagen per week is toch een productie van 5000 liter per week, dus 20.000 per maand...2400 HL per jaar... ik denk dat je daar wel geld mee kunt verdienen.... :brouwen:

Moet je wel aardig wat vergistingsvaten bij hebben staan.... Die zaten er volgens mij niet (genoeg) bij om zoveel liters te brouwen ;)

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #33 Gepost op: 22-11-2018 09:19 u »
Moet je wel aardig wat vergistingsvaten bij hebben staan.... Die zaten er volgens mij niet (genoeg) bij om zoveel liters te brouwen ;)
Oscar heeft de komende tijd toch nog niet genoeg om de zijne te vullen, komt goed!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #34 Gepost op: 22-11-2018 20:20 u »
Moet je wel aardig wat vergistingsvaten bij hebben staan....

uiteraard...maar die zijn zo gekocht natuurlijk....bottemline is dat je met deze installatie prima een brouwerij kunt neerzetten....en dan later met gisttanks kunt uitbreiden :-)

Offline Hai

• Super lid
  • Brouwerij Wijchense schóne en HOP'n AROUND
« Reactie #35 Gepost op: 23-11-2018 09:54 u »
je bent wel erg optimistisch, 2 keer per dag brouwen krijg ik niet voor elkaar.  Reken je ook verlies mee. met een 500l installatie krijg je een goede 400 liter van 7% in de fles, ook moet je de boel nog verkopen en opslaan, verder is de doorlooptijd van de tanks en het bottelen ook een remmende factor.
Ja met een hoop personeel, goede bottellijn, voldoende gisttanks en lagertanks en voldoende financiële middelen kom je een eind.
En vergis je niet er zullen vele tegenslagen de eerste jaren optreden.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #36 Gepost op: 23-11-2018 11:06 u »
klinkt mij toch erg inefficient qua (dure) arbeidstijd. In dezelfde tijd kun je ook 1000 liter brouwen of 10000 liter met grotere installatie. nu krijg je voor 1000 liter 2x de arbeidskosten en voor 10000 liter zelfs 20 x de arbeids kosten vergeleken met een 1000 of 10000 liter installatie.
of werk jij gratis.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #37 Gepost op: 23-11-2018 14:10 u »
Het gaat denk ik ook meer erom dat je zoiets hebt in een brouwkroeg?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #38 Gepost op: 23-11-2018 14:22 u »
Het gaat denk ik ook meer erom dat je zoiets hebt in een brouwkroeg?
Ja dan wordt het een ander business model.

Offline ledoomi

• Boven 10 berichten
  • *
  • Lekker beer
« Reactie #39 Gepost op: 27-11-2018 15:23 u »
(Gedeeltelijk) Verkocht!

Tags: