Recept voor Zundert 10 en Zundert 8?

Gestart door Eric111, 16-11-2018 21:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric111

Hoi beste brouwbroeders,

Ik zoek recepten voor Zundert 10 en Zundert 8, beiden erg lekkere biertjes!  :nut:
Ben al aan het zoeken geweest maar kan er niets over vinden...  :weetniet:

Is er al iemand die heeft geprobeerd om deze bieren te klonen en zo ja wil je de recepten delen?
Zou top zijn!

Groeten, Eric

CeesM


ppuk

Ben ook erg benieuwd, ik vind het ook een heel erg lekker bier. Online is er op verschillende fora erg weining over te vinden. Dus eerst maar eens de IBU's, EBC's en gebruikte gist en hoppen zien uit te vogelen.

Op naar de supermarkt!

Jacques

Citaat van: ppuk op 08-12-2018  12:52 uBen ook erg benieuwd, ik vind het ook een heel erg lekker bier. Online is er op verschillende fora erg weining over te vinden. Dus eerst maar eens de IBU's, EBC's en gebruikte gist en hoppen zien uit te vogelen.

Op naar de supermarkt!

Zit nu aan de Zundert 10. In het bier zit duidelijk kruiden. Het etiket geeft dit ook aan maar niet wordt uit de doeken gedaan welke kruiden. Ik herken anijs en ik meen ook wat koriander te proeven samen met nog een kruidig smaakje dat ik nu niet kan benoemen.

Verder valt mij het hoge gehalte aan esters op in combinatie met relatief weinig restsuikers.
De kleur is donker terwijl je weinig donkere mouten proeft. Mogelijk zijn er donkere kandijsuikers gebruikt. Veel koolzuur...

Eric111

Ik ben nog steeds op zoek naar een recept om de Zundert 8 of 10 te kunnen brouwen.
Heeft er iemand inmiddels een poging gewaagd?

Groeten Eric

Oscar

Citaat van: Eric111 op 18-08-2021  18:50 uIk ben nog steeds op zoek naar een recept om de Zundert 8 of 10 te kunnen brouwen.

www.bierrecepten.nl/commercielebieren/zundert/

 :brouwen:

Eric111

Citaat van: Oscar op 18-08-2021  18:58 uwww.bierrecepten.nl/commercielebieren/zundert/

 :brouwen:

Helaas, de link wordt doorgesluisd naar een verkoopsite...

Oscar

Citaat van: Eric111 op 18-08-2021  20:21 uHelaas, de link wordt doorgesluisd naar een verkoopsite...

 ;D ;D ;D  Geniaal... :groots: :groots: :groots:

Josss

Komend jaar is de Zundert 8 uitverkoren in Klasse E.
Ik vind het wel een van de betere tripels.
Als ik een tripel maak moet die daar wel een beetje op lijken.

Jacques

Vorige week ben ik bij de brouwerij op bezoek geweest.
De rondleiding werd gegeven door Henri Reuchlin, de man die betrokken is geweest bij de ontwikkeling van de Zundert 8. Voor degenen die het niet weten: de aanduiding tripel staat nog niet zo lang op het etiket. De bedoeling was namelijk een uniek bier te brouwen dat zich niet in hokjes laat stoppen. Een belangrijk gegeven voor degenen die het bier willen klonen. Het bier is geen echte tripel! Dat kun je onder andere ook zien aan de kleur, die voor een tripel wel heel donker is.
Het idee was dat het bier de unieke status van Orval zou krijgen, dat is geen tripel, saison, blond of andere bierstijl. Omdat Orval zo lang bestaat, heeft men dit geaccepteerd.
Uiteindelijk is men in Zundert gezwicht voor de alsmaar gestelde vraag wat voor bier het is en heeft men er het etiket tripel erop geplakt.

Josss

Het vorige brouwsel had een Ipa moeten zijn, maar is meer een tripel geworden, veel te veel gistprofiel en te weinig hop. Maar wel lekker.

Ik vond het wel leuk dat ze het niet benoemden.
Maar ze zullen het niet van hobbybrouwers moeten hebben.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.