Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Birra Moretti Grani Antichi  (gelezen 613 keer)

Offline j.heesters3

• Senior lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Birra Moretti Grani Antichi
« Gepost op: 15-11-2018 13:25 u »
Hallo

Voor mijn verjaardag heb ik een fles Grani Antichi van het Italiaanse biermerk Birra Moretti gekregen. Nooit van gehoord en op hun eigen site staat het bier niet. Met wat googelen, kwam ik erachter dat er 3 soorten tarwe zijn gebruikt en een caramout. Welke is niet bekend. Blond bier met een alcohol gehalte van 8 %. Zijn er leden die dit al eens gedronken hebben. Alle info is welkom.

Broudoe Jos

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bierinjisp

• Vol lid
  • Hobbybrouwerij in oprichting
    • QBier.nl
Re: Birra Moretti Grani Antichi
« Reactie #1 Gepost op: 15-11-2018 14:01 u »
Nu is mijn Italiaans niet zo goed:

Innovare vuol dire anche riscoprire antiche tradizioni. Lo sanno bene i nostri Mastri Birrai, che hanno selezionato dopo un lungo percorso di ricerca tre varietà di grano coltivate all’inizio del secolo scorso: S. Pastore, Senatore Cappelli e Pandas. Dal loro mix è nata Birra Moretti Grani Antichi, una birra in grado di sorprendere grazie al suo bouquet avvolgente che prelude a un gusto equilibrato, arricchito dall’aggiunta di malto d’orzo caramello.

https://untappd.com/b/birra-moretti-grani-antichi/1641359

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #2 Gepost op: 15-11-2018 14:26 u »
Innoveren betekent ook het herontdekken van oude tradities. Onze Mastri Birrai weten dit goed, nadat ze, na lang onderzoek, drie variëteiten van tarwe hebben geselecteerd die in het begin van de vorige eeuw werden verbouwd: S. Pastore, Senatore Cappelli en Pandas. Uit hun mix is Birra Moretti Grani Antichi geboren, een bier dat in staat is te verrassen dankzij het omhullende boeket dat een opmaat is naar een uitgebalanceerde smaak, verrijkt met de toevoeging van karamelgerstmout.

Offline Thamerdal

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Zo kan 't ook
    • Thamersch
« Reactie #3 Gepost op: 15-11-2018 15:11 u »
Hallo

Voor mijn verjaardag heb ik een fles Grani Antichi van het Italiaanse biermerk Birra Moretti gekregen. Nooit van gehoord en op hun eigen site staat het bier niet. Met wat googelen, kwam ik erachter dat er 3 soorten tarwe zijn gebruikt en een caramout. Welke is niet bekend. Blond bier met een alcohol gehalte van 8 %. Zijn er leden die dit al eens gedronken hebben. Alle info is welkom.

Broudoe Jos
Ik heb er ook nog eentje staan, komt bij Gall vandaan.

https://untappd.com/b/birra-moretti-grani-antichi/1641359

Offline j.heesters3

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 15-11-2018 15:46 u »
Innoveren betekent ook het herontdekken van oude tradities. Onze Mastri Birrai weten dit goed, nadat ze, na lang onderzoek, drie variëteiten van tarwe hebben geselecteerd die in het begin van de vorige eeuw werden verbouwd: S. Pastore, Senatore Cappelli en Panda's. Uit hun mix is Birra Moretti Grani Antichi geboren, een bier dat in staat is te verrassen dankzij het omhullende boeket dat een opmaat is naar een uitgebalanceerde smaak, verrijkt met de toevoeging van karamelgerstmout.

Goed vertaald. Complimenten.  Misschien iemand die het echt geproefd heeft. Ben in ieder geval wel weer wat verder. Bedankt.

Jos

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #5 Gepost op: 15-11-2018 16:19 u »
Goed vertaald. Complimenten.  Misschien iemand die het echt geproefd heeft. Ben in ied er geval wel weer wat verder. Bedankt.

Jos

Ik ben vergeten er bij te schrijven dat dit verhaal je inderdaad niet echt verder brengt, dit gaf je in je 1e post ook al aan (3 soorten tarwe en caramout). Ik heb veel Birra Moretti bieren gedronken (mijn ouders gaan er regelmatig op vakantie en nemen dan altijd wel een paar soorten mee) maar deze ken ik nog niet, sorry.

Offline pincopallino

• Super lid
  • drink gezond
« Reactie #6 Gepost op: 16-11-2018 10:24 u »
Geen innovatie alleen marketing. Ik heb deze "antiek " bier niet geproefd maar wel informatie gevraagd bij Italiaanse insiders.

Offline PDGRRR

• Vol lid
  • Magis fortuna quam sapientia
« Reactie #7 Gepost op: 23-11-2018 19:50 u »
Ik heb net ‘n fles van deze opengetrokken, doet me een beetje denken aan ‘n Leffe. Zelfde zoetigheid, alleen íets moutiger.

Tags: