Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Boek De Praktijkbrouwer; heeft iemand dit te koop?  (gelezen 3206 keer)

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Land: be
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
Re: Gezocht: Boek De Praktijkbrouwer; heeft iemand dit te koop?
« Reactie #25 Gepost op: 01-12-2018 10:07 u »
Hoi, ik ben op zoek naar het boek "De Praktijkbrouwer". Graag hoor ik of iemand het wil verkopen.
Groet, Leon
Beste Leon,

Neem eens contact met https://www.vaw-geel.be
Daar hebben ze een zeer goed boek "Bieren zelf brouwen" heel begrijpelijk en eenvoudig geschreven door Jac Lambrechts, is bruikbaar voor zowel beginners als gevorderden.
Mochten ze het niet meer in voorraad hebben, onze gilde in St Job in't Goor heeft er nog. 

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Heisenberg

• Super lid
  • Land: us
« Reactie #26 Gepost op: 01-12-2018 10:19 u »
Beste Leon,

Daar hebben ze een zeer goed boek "Bieren zelf brouwen" heel begrijpelijk en eenvoudig geschreven door Jac Lambrechts, is bruikbaar voor zowel beginners als gevorderden.
Mochten ze het niet meer in voorraad hebben, onze gilde in St Job in't Goor heeft er nog.

Klopt, is een mooi boek. Ik heb het een tijdje geleden van een mede forumlid overgenomen met nog een paar andere boeken. Een aanrader, maar ook het boek van Jacques en Adrie vind ik aanraders.

Offline brouwerwaldonk

• Super lid
  • Water is lekker als het langs brouwerij is geweest
« Reactie #27 Gepost op: 01-12-2018 11:14 u »
Hier een beknopte toelichting over het boek.

Niet alleen bier drinken, maar ook bier brouwen is een eeuwenoude traditie in onze streken. Van in de verre oudheid tot nog in de 18de eeuw was het thuisbrouwen zeker geen zeldzame bedoening. Bier immers was eertijds een onderdeel van de voeding. Met de opkomst van de dorpsbrouwerij en later de industriële brouwerij is het thuisbrouwen in onbruik geraakt. Met een hernieuwde belangstelling voor streekbieren en een groeiende interesse voor de kleinschalige zelfvoorziening in de voeding kent dit oude huisambacht een nieuwe bloei. Het is daarenboven een vrijetijdsbesteding die ruimte laat voor heel was creativiteit.
Dit boek behandelt het bier brouwen voor de amateur met de nodige wetenschappelijke achtergrondinformatie. De geschiedenis van het bier, de grondstoffen, materialen, produkten en praktijk komen uitvoerig aan bod. Elk hoofdstuk eindigt met een opgave van praktische oefeningen. Wie ze goed uitvoert, zal stap voor stap van gerst tot bier met de ambachtelijke brouwtechniek vertrouwd geraken. Hij brouwt dan na korte tijd abdijbier, kersenbier, kruidenbier of zijn eigen huisbier. Dit is een enig handboek zowel voor de beginnende als voor de meer ervaren amateurbrouwer. Voor wie beroepshalve of zo maar uit interesse meer over bier wil weten is dit de aangewezen lectuur.
Leraren met vakken microbiologie, bio-industrieën, microbiologie en algemene voeding zullen in dit boek menig wetenschappelijk gegeven en talrijke uitvoerbare praktische proeven vinden. Zij kunnen ze goed gebruiken bij de samenstelling van hun lessen en labo- oefeningen. Een boek om een glas schuimend gerstenat op te heffen en prosit te zeggen.
Oorsprong: VAW-winkel (€ 6)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #28 Gepost op: 01-12-2018 21:04 u »
Klopt. Vanaf bericht 18 gaat het dus niet meer over het onderwerp zelf.

Ik denk vanaf reactie #11...  ;D

Vanaf die reactie gaat het niet meer over het boek maar over auteursrechten en het mogen kopiëren van een boek dat niet meer verkrijgbaar is.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #29 Gepost op: 02-12-2018 00:57 u »

Vanaf die reactie gaat het niet meer over het boek maar over auteursrechten en het mogen kopiëren van een boek dat niet meer verkrijgbaar is.
Ik denk dat ik in reactie #16 toch een goed alternatief advies heb gegeven. ;)

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
« Reactie #30 Gepost op: 02-12-2018 01:42 u »
Heren, heren...
We gaan hier toch niet de sfeer laten bederven zonder mij in de discussie erbij?

Online hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #31 Gepost op: 02-12-2018 07:12 u »

Dus dan toch nog steeds over het nalopen van manieren om aan het boek of althans de inhoud te komen toch? dus nog steeds on topic lijkt mij.

Offline buurman1

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is een zeer informatieve plek
« Reactie #32 Gepost op: 02-12-2018 15:43 u »
Beste Leon,

Aah dank voor de tip. Dan ga ik proberen dit boek te kopen!
Besteld bij Jubbega!

Offline buurman1

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 03-12-2018 16:15 u »

Dat klopt allemaal. Ik heb allerlei alternatieve suggesties gekregen en één daarvan ook besteld.

Blijft nog wel de vraag: hoe is het boek "De Praktijkbrouwer" alsnog en legaal te bemachtigen? Het staat nergens in (Openbare) bibliotheken, de uitgever geeft niet thuis, enz. ... 

Offline wiliam

• Vol lid
  • Bio waar mogelijk.
« Reactie #34 Gepost op: 03-12-2018 17:19 u »

Als je bij reactie 12 de boekhandel onder de prijs klikt, gaan we toch off topic op #13  :degroeten:

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #35 Gepost op: 03-12-2018 19:45 u »
Dat klopt allemaal. Ik heb allerlei alternatieve suggesties gekregen en één daarvan ook besteld.

Blijft nog wel de vraag: hoe is het boek "De Praktijkbrouwer" alsnog en legaal te bemachtigen? Het staat nergens in (Openbare) bibliotheken, de uitgever geeft niet thuis, enz. ...
Lenen van HansHalberstadt?  ;)

Offline Serge VL

• Super lid
« Reactie #36 Gepost op: 03-12-2018 20:01 u »

Inschrijven op de wenslijst van een tweedehands website bijvoorbeeld https://www.booksinbelgium.be/nl/p/wenslijstje

Heeft 2 ISBN nummers.
ISBN-10: 9038209983
ISBN-13: 9789038209982

Offline buurman1

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #37 Gepost op: 16-12-2018 15:07 u »
Ik heb intussen een aanbod van de uitgever over een nieuwe oplage! Daarvoor start ik een nieuw onderwerp.
Als je het boek ook wilt hebben, kijk dan daar.

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=38243.new#new

Groet, Leon

Tags: