Texelse Kloon

Gestart door MarcelF, 05-11-2018 21:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcelF

Hallo medebrouwers, voor mijn volgende project ben ik op zoek naar het recept van Noorderwiend of Stormbock van de Texelse Bierbrouwerij. Wie kan mij op weg helpen...
Marcel

Jacques

Citaat van: MarcelF op 05-11-2018  21:46 uHallo medebrouwers, voor mijn volgende project ben ik op zoek naar het recept van Noorderwiend of Stormbock van de Texelse Bierbrouwerij. Wie kan mij op weg helpen...
Marcel

Heb je al geïnformeerd bij de brouwerij? Sommige brouwerijen maken geen geheim van hun recepten.
Is ook niet nodig. Omdat we met andere apparatuur werken is het eindresultaat altijd afwijkend.

Mark GA

Was een van de forumleden niet een brouwer bij de Texelse?

Gerb

Ik heb al eens een mail gestuurd aan de Texelse maar ze geven geen informatie.

joenedu

Dat zijn inderdaad lekkere bieren... helemaal in deze tijd. Ik hou dit topic ook in de gaten, zou tof zijn om zoiets te kunnen klonen.

MikeG

Citaat van: Gerb op 07-11-2018  22:41 uIk heb al eens een mail gestuurd aan de Texelse maar ze geven geen informatie.

"Even" langs de brouwerij gaan als je op Texel bent. Ze zijn erg trots op datgene wat ze daar brouwen en praten er graag met je over. Ook de ingrediënten worden besproken. Ik hoorde een paar jaar geleden gewoon vertellen welke gisten ze gebruikten.

hansHalberstadt

Citaat van: MikeG op 08-11-2018  14:31 uIk hoorde een paar jaar geleden gewoon vertellen welke gisten ze gebruikten.
Brewferm top?

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: hansHalberstadt op 08-11-2018  18:41 uBrewferm top?
Die meende ik ook te herkennen qua smaak. Dat werd min of meer bevestigd door de toenmalige interimbrouwer vorig jaar zomer. Voor alle bieren.

Johan_vL

Nico derks, heeft al eens tips gegeven omtrent Tesselse skuumkoppen.

Als ik het goed heb onthouden:
± 45% pale ale mout
± 22% tarwemout
± 16% caramunich II
± 11% kristalsuiker (suikerbieten)
± 4,5% Vienna
Styrian Goldings op 60 en 15 min.
Gist: Top Brewferm

Maar corrigeer me als ik het mis heb ... (dit is mijn interpretatie van de gecommuniceerde tips destijds)
 :brouwen:

Snelbier

Is al een wat ouder topic, maar voor de volledigheid bij deze de 'juiste' (??) info:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,36506.0.html 
Daar genoemde verhoudingen en hop werkt voor mij prima.

Shiver87

Heeft iemand ooit dit draadje nog gebruikt om tot een succesvolle Stormbock (kloon?) te komen? Ben wel benieuwd!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.