Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Weizen recept  (gelezen 473 keer)

Offline TwentseNijverheid

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Weizen recept
« Gepost op: 12-11-2018 08:24 u »
-

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hans_nwk

• Super lid
  • Land: nl
Re: Weizen recept
« Reactie #1 Gepost op: 12-11-2018 09:04 u »
Als je veel banaan wil kun je de Hermann methode gebruiken om veel glucose in je wort te krijgen (en de gist maakt daardoor veel banaan).
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34571.msg523139.html#msg523139.

Bij mijn laatste weizen heb ik einde kook wat glucose in de ketel geschept, dat gaf ook een heel bananig resultaat.
Geen uitgebreide testen gedaan en vergelijking met/zondr toevoeging glucose maar dat gaf meer banaan dan mijn andere weizens.

Paulaner gist: Heb je deze al opgekweekt?
Opgekweekte Schneider gist werkt goed bij mij maar ik weet niet of de Paulaner op te kweken valt en de originele gist is. Heb je ergens gevonden dat dit kan?

Groet,
Hans

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 12-11-2018 23:18 u »
Als je veel banaan wil kun je de Hermann methode gebruiken om veel glucose in je wort te krijgen (en de gist maakt daardoor veel banaan).
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,34571.msg523139.html#msg523139.

Bij mijn laatste weizen heb ik einde kook wat glucose in de ketel geschept, dat gaf ook een heel bananig resultaat.
Geen uitgebreide testen gedaan en vergelijking met/zonder toevoeging glucose maar dat gaf meer banaan dan mijn andere weizens.

De Hermann methode is een heel gedoe om meer glucose in je brouwsel te krijgen. Als Nederlandse en Belgische brouwers zitten wij niet vast aan het Reinheitsgebot. We kunnen zoals je schrijft gewoon glucose toevoegen. Dat scheelt heel veel tijd...

Offline TimW

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 02-12-2018 09:40 u »

Geen uitgebreide testen gedaan en vergelijking met/zondr toevoeging glucose maar dat gaf meer banaan dan mijn andere weizens.

Hoeveel glucose voeg je dan toe?

Tags: