Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: REVIEW filterbodem voor de EASYBREW/BREWMONK etc.  (gelezen 5265 keer)

Offline Gossi

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: REVIEW filterbodem voor de EASYBREW/BREWMONK etc.
« Reactie #50 Gepost op: 09-01-2019 21:01 u »
Zie je nou wel!!! Je emmer is zo lek als een mandje. Vaak lekt hij bij de siliconenstop waar je je waterslot insteekt. Je kunt dit verhelpen door er een rubberringetje onder te leggen.
Mocht dit niet helpen dan overwegen hem over te hevelen in een dicht vat. Succes!!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MarcelF

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #51 Gepost op: 09-01-2019 22:44 u »
Zie je nou wel!!! Je emmer is zo lek als een mandje. Vaak lekt hij bij de siliconenstop waar je je waterslot insteekt. Je kunt dit verhelpen door er een rubberringetje onder te leggen.
Mocht dit niet helpen dan overwegen hem over te hevelen in een dicht vat. Succes!!

Wat bedoel je precies met een rubberringentje onder leggen ?
Snap even niet goed hoe en waar.... :weetniet:

Offline knifeman

• Senior lid
  • Land: be
  • Brewing Vespa Garage
« Reactie #52 Gepost op: 04-02-2019 09:05 u »
Filterbodem gisteren geprobeerd ... eerste en laatste keer. Wat een gedoe en brol. Komt steeds omhoog door de kookbeweging... als je hem vast fixeert op de bodem brandt die aan. Komt er niet meer in.

Offline Dantel

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: ch
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2019 12:29 u »
Wij hebben dit weekend de volgende werkwijze geprobeerd:
Tijdens het maischen, filteren en spoelen het bodemfilter niet geplaatst.
Voor en tijdens het koken het bodemfilter (zonder siliconenslang) met de spiraalkoeler geplaatst. De koeler houdt het bodemfilter prima op z'n plek.
Na koken en koelen met de pomp naar het gistvat gepompt.
Alles prima verlopen, filter houdt de eiwitten, hop e.d. goed tegen.
Voorlopig is dit onze werkwijze.

Misschien nog een domme vraag: hoe krijg die filterbodem na het koken goed op de bodem van de brewmonk. (Ik heb net even droog getest) maar bij mij zit  dat kraantje  in de weg waardoor het  filter niet goed op de bodem komt. En dan zit er nog niet eens hete wort in.

Tags: