Tips to showing you how to set the parameters on the Inkbird controllers

Gestart door Inkbird, 01-10-2018 06:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inkbird

Hi all,

This is Marina from Inkbird tech :degroeten: :degroeten:

I know many users have trouble when using the Inkbird temperature controllers, issues such as how to set the parameters, how to wire the cables. I post this thread to give you some support.

Here, I want to show examples for the hot sales models ITC-308/ ITC-310T/ ITC-306T/ ITC-1000/ ITC-2000/ IHC-200


Inkbird ITC-308 heating & cooling controller

Here's a user manual online, and we attached the manuals, 1 in German,  1 in French, 1 in English
https://pmod79883-pic31.websiteonline.cn/upload/2016_2dds.pdf

A video showing how to set the parameters.



ITC-308 is an on/off thermostat, just plug your heater(lamps)/(cooler)fans in the sockets,set the parameters, then it works.

TS: Temperature Set
HD: Heating Differential
CD: Cooling Differential

To set the parameters, here's an example,
TS=20,HD=2,CD=3
When measured temperature is higher or equal to 23°C(TS+CD), system enters refrigeration status;
When temperature decline to 20°C(TS), stop refrigeration;
When measured temperature is lower or equal to 18°C(TS-HD), system enters heating status;
When the temperature raised to 20°C(TS), stop heating.

Also, here's a video for your reference

For calibration, if temperature showing in the unit is higher than the correct temperature for 3 degree, you can set CA=-3. If it's lower than correct temperature for 3 degree, please set CA=3.



ITC-310T-B (12 stages timer heating & cooling controller)

Here's a user manual online
http://pmod79883.pic31.websiteonline.cn/upload/ITC-310T-Busermanual20170704.pdf

A video in German showing you how to set the parameters.


I will attached the setting diagram in German in my next post, it just allow to add 3 attachments here.

HD: Heating Differential
CD: Cooling Differential (User manual at Note 1)
AH: Alarm High Limit
AL: Alarm Low Limit  (User manual at Note 2)
PT: Compressor Delay (User manual at Note 3)
CA: Temperature Calibration (User manual at Note 4)
CF: Centigrade or Fahrenheit (User manual at Note 5)
TR: Time Setting
UT: Time Unit Setting (User manual at Note 6)
MD: Cycle Mode Setting
AT: Manual or Auto Setting (User manual at Note 7)


On ITC-310T, the timer function works based on the time not the temperature. That means it will turn to next timer in spite of the temperature has not reached temperature you set.

for example: you set 2 stages
stage 1:  25°c for 2 hours,
stage 2:  20°c for 5 hours. 
Once exceed 2 hours, it will skip to stage 2 no matter what the temperature is.


On ITC-310T-B, the timer works depends on the temperature not the time.

When you set TR = 0, it works same as ITC-308.

When you set TR = 1, it works the same as ITC-310T(the elder version, which was sold out for about 1 year).Timer works depends on the time not temperature.

When you set TR = 2, this is how the new functions work, the timer works depends on the temperature not the time. Check page 10 ~ 11 in the user manual.

Regards
Marina

Inkbird

Inkbird ITC-310T-B setting diagram in German attached, hope that they can help.


Mark GA

Fantastic! I'm sure a lot of users will find this very helpful.
When you purchase a device, it comes with a folded up manual which is just a tsunami of information. Besides, the lettering is very tiny, which makes it hard to read (let alone understand) sometimes.

This manual you just posted is all we needed to know. So thank you, on behalf of a lot of people I guess...

Ps) Why is the English manual not a pdf like the German and French? If reading on an iPhone, one needs special apps to read .xls files...

thezewery


Martijn0172


Inkbird

Citaat van: Mark GA op 01-10-2018  06:46 uFantastic! I'm sure a lot of users will find this very helpful.
When you purchase a device, it comes with a folded up manual which is just a tsunami of information. Besides, the lettering is very tiny, which makes it hard to read (let alone understand) sometimes.

This manual you just posted is all we needed to know. So thank you, on behalf of a lot of people I guess...

Ps) Why is the English manual not a pdf like the German and French? If reading on an iPhone, one needs special apps to read .xls files...



Sorry, I think I selected the wrong version. here's the PDF one.

Also, all Inkbird models with a user manual in English online, you can visit our website and download them with the below link
https://www.ink-bird.com/support-download.html



Inkbird

These 2 are English and German version for Inkbird ITC-306T, which is a heating controller with day & night timer function.

Inkbird

Inkbird ITC-1000 user manuals, we have it in English, German and Italian, I tried to upload for many times, but failed, the error stated that file is too large.  If you need them, please message me, maybe I can try again via message. Or via email.

You can reference to these videos or more from Youtube.





Patricia77

Mijn InkBird review / experiment

Op 16 oktober jl. won ik via het hobbybouwen.nl forum een Inkbird ITC-310T-B. Deze was vrij snel binnen, waarna ik een koelkast heb aangeschaft en omgebouwd tot vergistingskast, een plateau en een warmtebuis gemonteerd, de draden van de Inkbird er doorheen en ik kon hem in gebruik nemen. Dit was een mooie gelegenheid om het nut van een temperatuurcontroller te testen, door een experiment te doen met gecontroleerde (wort 1) en ongecontroleerde (wort 2) vergisting. Ik koos hiervoor een Kuit bier omdat dit biertype vrij licht van smaak is en elke afwijking tussen de 2 vaten goed waar te nemen is. De literatuur leert dat een bier dat hoger wordt vergist, meer vergistingsnevenproducten zou aanmaken dan wanneer op een lagere temperatuur wordt vergist.







De Inkbird heb ik tijdens het brouwen ingesteld op 17 graden met een marge van een halve graad beide kanten op. De Inkbird is vrouwvriendelijk, hahaha. Door de 'Set'-knop enige seconden ingedrukt te houden, wordt het programma geopend en kun je via de pijltjestoetsen de gewenste vergistingstemperatuur instellen. Nog een druk op de knop geeft de marges aan waarbinnen de temperatuur vastgehouden dient te worden. Weer enkele seconden op de 'Set'-knop drukken, activeert het programma. Dit model Inkbird geeft ook de mogelijkheid om 12 stappen, zowel in tijd als in temperatuur te kunnen inprogrammeren. Daar heb ik met dit experiment geen gebruik van gemaakt, dat ging voor dit experiment te ver.



Wort 1 heb ik teruggekoeld naar 17 graden alvorens de gist te enten. Wort 2 is bij een temperatuur van 23 graden geënt. De temperatuur in de vergistingskoelkast bleef mooi constant tijdens de vergisting. Voor de navergisting (na 5 dagen) heb ik de temperatuur verhoogd naar 18 graden. Dit heeft 2 weken navergist voordat ik ben gaan bottelen. Wort 2 heeft de vrije hand gehad en heeft dagelijks rond 21 graden gestaan, waarbij de vergistingstemperatuur wellicht nog enkele graden hoger is geweest tijdens de hoofdvergisting.





Ik heb voor de vergisting de gist uitgewogen zodat er naar verhouding evenveel gist aan het wort werd toegevoegd. Zoals verwacht, was de eind SG van beide bieren gelijk. Helderheid van het bier was ook hetzelfde. Op het oog dus een identiek biertje, tot ik na een paar weken na de hergisting op de fles, beide bieren ging proeven. Wort 1 ruikt licht hoppig, broodachtig en een subtiele fruitigheid. De smaak is licht moutig, licht hoppig, licht fruitig met een bitter en droge nasmaak. Persoonlijk een aangename kuit. Wort 2 rook echt anders. Minder in balans. Ik miste hier ook de lichte fruitigheid terwijl ik die juist door de esters meer had verwacht. De nasmaak was ook bitterder en droger dan wort 1. Persoonlijk vond ik wort 2 een onplezierige nasmaak (licht wrangig) hebben.

Het was een leuk experiment maar voor mij geen ongecontroleerde vergisting meer :-) De Inkbird is goed terecht gekomen, is sindsdien vaker gebruikt en ik heb er zelfs een 2de bijgekocht.

Mijn conclusie: Top ding, makkelijk in gebruik, een dergelijke temperatuurcontroller is zeker aan te raden voor een thuisbrouwer/thuisbrouwster als je evenwichtigere bieren wilt brouwen.

Ik wil graag hobbybrouwen.nl, Jacques Bertens en Marina van Inkbird bedanken voor deze geweldige winactie.

hans_nwk

Ik heb nu zelf ook een inkbird, ziet er goed uit, even mee gespeeld maar nog niet gebruikt.

Ik zou een parameter willen hebben die pendelen voorkomt.
Als er gekoeld wordt ijlt de temperatuur altijd nog even na en schiet dan wat door met als gevolg dat de verwarming aanschiet. Een parameter waarbij je in minuten een minimale tijd kunt instellen tussen koelen en verwarmen (en andersom) zou nuttig zijn.

Groet,
Hans

joenedu

Leuke review! En interessante manier van blow-off, die ga ik onthouden.

snowdog2006

Citaat van: joenedu op 30-11-2018  14:37 uLeuke review! En interessante manier van blow-off, die ga ik onthouden.

Zeker een luke review!

Een blow off gebruiken als waterslot omdat het qua hoogte niet past is ideaal. Doe ik ook vaak

joenedu

Citaat van: snowdog2006 op 30-11-2018  14:45 uZeker een luke review!

Een blow off gebruiken als waterslot omdat het qua hoogte niet past is ideaal. Doe ik ook vaak

Snap ik, maar ik heb nog nooit het kraantje bovenop het gistvat zien zitten  ^-^

hans_nwk

Citaat van: joenedu op 30-11-2018  14:59 uSnap ik, maar ik heb nog nooit het kraantje bovenop het gistvat zien zitten  ^-^
Dat heb ik zo ook altijd gedaan nadat ik vreselijk heb zitten pielen om een slang strak door de stop te krijgen.

Ik deed het niet vanwege ruimtegebrek in de gistkast maar vanwege ruimtegebrek in het vat en flink schuimende gist.

Ik heb ooit gehad dat er een knik in de slang zat waardoor de druk in het vat erg hoog opliep, gelukkig goed afgelopen.

Met de lange slang die op de foto staat zit je op randje knikken zo te zien, het kan handig zijn deze een beetje te geleiden of korter te maken.

Chris71

De slang stond niet op knikken, dat leek maar zo. Het maakte een mooie bocht naar achteren. Optisch bedrog ;-)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.