19-01-2019 Forumtreffen Amsterdam

Gestart door Jacques, 26-10-2018 15:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Sander van Dijk op 21-12-2018  17:24 uIk gebruik deze aanbieding om naar Amsterdam met de trein te reizen. Hiermee kun je 1 dag voor € 19,- onbeperkt met de trein reizen en je kunt nog een koffie met iets erbij bij Doppio halen.


https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/uitjes/dagje-uit-aanbieding-doppio.html

Of dit voordeliger is dan meereizen ligt er aan hoever je van Amsterdam (Amstel) op de trein stapt.
Vanaf Tilburg bijvoorbeeld ben je op en neer met een kortingskaart € 21,20 kwijt. Vanaf Den Bosch is dat € 17,60. Iemand die daar op te trein stapt kan met mijn kortingskaart meereizen. Ik moet namelijk in Den Bosch overstappen.

Sander van Dijk

Citaat van: Sander van Dijk op 21-12-2018  17:24 u.. en je kunt nog een koffie met iets erbij bij Doppio halen.


Ik kom alleen niet in de buurt van een Doppio zag ik :)

Edwin brouwt

Voor de treiners: Amsterdam muiderpoortstation is dichterbij dan Amstel :)

Jacques

Citaat van: EdwinBrouwt op 22-12-2018  10:42 uVoor de treiners: Amsterdam Muiderpoortstation is dichterbij dan Amstel :)

Klopt. Echter komende vanuit Utrecht is het net zo handig om naar Amstel te treinen. Je kunt dan op buslijn 65 en stappen, richting KNSM Eiland. Die rijdt om de 10 minuten. Uitstappen bij halte Archimedesweg. Je hebt dan nog maar 200 meter te lopen.

Dit is sneller dan overstappen op Amsterdam Centraal en dan met de trein naar Amsterdam Muiderpoortstation. Je moet dan wat verder lopen (500 meter). Niet dat dit erg is...

Van buslijn 65 kun je ook gebruiken om van Poesiat & Kater naar Brouwerij Bruut te komen. Je stapt dan weer op bij bushalte Archimedesweg. Uitstappen bij bushalte Veelaan. Vervolgens kun je lopend aan Brouwerij Bruut. Dat is een wandeling over een afstand van ongeveer 1 km. Via een kleine omweg kun je langs de Zeeburgerkade lopen met een leuk uitzicht op de Entrepothaven. Dat is een stuk gezelliger dan wandelen over de Cruquiusweg.

Hans007

Is het mogelijk om nog in te schrijven?
Balkje inschrijven doet bij mij niets.
Misschien moet ik eerst nog een extra handeling doen, ik hoor het graag.

GrtS,
Hans

Jacques

Citaat van: Hans007 op 23-12-2018  10:17 uIs het mogelijk om nog in te schrijven?
Balkje inschrijven doet bij mij niets.
Misschien moet ik eerst nog een extra handeling doen, ik hoor het graag.

GrtS,
Hans

Ja hoor. Je kunt je nog inschrijven tot 15 januari om 18:00 uur.

De rechtstreekse link naar het inschrijfformulier is https://goo.gl/forms/GJUO6mu9kmSYiTuL2

Hans007

Super, hartelijk dank[emoji4]

Jacques

Heb je zin in een leuke dag samen met andere hobbybrouwers?
Vergeet dan niet om je aan te melden voor het forumtreffen zeker als je mee wilt lunchen. De keuken van Poesiat & Kater kan dan daarmee rekening houden.

Onze komst bij Brouwerij Bruut is aangemeld. Een van de brouwers van deze brouwerij zal ons hopelijk kunnen ontvangen om onze vragen te beantwoorden. Helemaal zeker is dat niet omdat er die dag ook ergens anders een brouwdemonstratie wordt gegeven. We zijn daar later op de dag waardoor er toch een redelijke kans is dat één van de brouwers ons te woord kan staan. Zo niet kunnen we de brouwerij zien via de glazen wand en genieten dan de uitstekende bieren die er gebrouwen worden.


Jacques

Het duurt niet zo lang meer totdat het Forumtreffen Amsterdam gehouden wordt.

Aanmelden kan nog steeds. De meesten die meegaan hebben aangeven van Poesiat & Kater te voet naar Brouwerij Brut te willen gaan.
Onderweg passeren we dan de productiebrouwerij van 't IJ. Hieronder een tweetal foto's die ik een tijdje geleden ter plaatse gemaakt heb.


Het lossen van mout.


De nooduitgang met daarachter administratieve ruimten.

dirk

Hallo Jacques,

Mijn weekendplanning is veranderd, waardoor ik mij moet afmelden.

Excuses voor de overlast.

Dirk

Jacques

Citaat van: dirk op 14-01-2019  11:03 uHallo Jacques,

Mijn weekendplanning is veranderd, waardoor ik mij moet afmelden.

Excuses voor de overlast.

Dirk

Jammer. Het is altijd leuk om een dag met anderen over de hobby te hebben.


Voor anderen die zich nog niet aangemeld hebben: het kan nog steeds. Aanstaande zaterdag zien we dan elkaar. Dat is heel anders dan communiceren via een toetsenbord...

CeesM

Ik heb me nog niet aangemeld. Helaas kan ik dat ook niet doen. Ik moet het weekend een winterbiertje brouwen voor een biermerk uit Limburg.

Hans007

Ik heb een dubbele inschrijving gemaakt en kom met mijn brouwmaat Piet

ray81

ik probeer nog een afspraak te verzetten, als dat lukt kom ik ook. Ga er wel vanuit eigenlijk.
Ik zal mezelf voor morgen 18.00 opgeven. :biersmile:

ray81

Citaat van: ray81 op 14-01-2019  20:47 uik probeer nog een afspraak te verzetten, als dat lukt kom ik ook. Ga er wel vanuit eigenlijk.
Ik zal mezelf voor morgen 18.00 opgeven. :biersmile:

Het is gelukt, tot zaterdag!

Jacques

Citaat van: ray81 op 15-01-2019  16:18 uHet is gelukt, tot zaterdag!

Fijn. We maken er met zijn allen een gezellig dag van!
Er is vooral veel ruimte om lekker met elkaar te kletsen onder het genot van een glas bier.

HansvV

Misschien staat het ergens, maar ik lees er waarschijnlijk overheen: hoe laat verzamelen in de Poesiat?

Jacques

Citaat van: HansvV op 17-01-2019  16:45 uMisschien staat het ergens, maar ik lees er waarschijnlijk overheen: hoe laat verzamelen in de Poesiat?

Zie het eerste bericht...  ;)

Citaat van: Jacques op 26-10-2018  15:52 uWe bezoeken de brouwerij van 11:30 tot 15:00 uur. Afgesloten is dat de brouwers aanwezig zijn om onze vragen te beantwoorden.

Je kunt natuurlijk wat eerder komen.

HansvV

Ja! Daar staat het. Gewoon omheen gelezen. Dank. Tot zaterdag (NB: eerder komen = nog meer bier drinken of hebben ze ook koffie?)

Jacques


HansvV

Vast een hele goede tent dan...

Jacques

Citaat van: HansvV op 17-01-2019  17:36 uVast een hele goede tent dan...

Morgen ontdek je het!

HansvV

Dan sta ik aansluitend wel een hele dag op de rest te wachten...

Jacques

Morgen treffen een aantal forumleden elkaar.

Ik had bedacht dat het leuk zou zijn als iedereen een paar flesjes zelfgebrouwen bier meeneemt om te ruilen.
Wat ook heel leuk zou zijn als je een klein hulpmiddel of een klein monster meeneemt van een grondstof die je pas gebruikt hebt en er wat over vertelt. Hoeft niet, maar als je het doet wordt het op prijs gesteld.

Sander van Dijk

Citaat van: Jacques op 18-01-2019  14:47 uMorgen treffen een aantal forumleden elkaar.

Ik had bedacht dat het leuk zou zijn als iedereen een paar flesjes zelfgebrouwen bier meeneemt om te ruilen.
Wat ook heel leuk zou zijn als je een klein hulpmiddel of een klein monster meeneemt van een grondstof die je pas gebruikt hebt en er wat over vertelt. Hoeft niet, maar als je het doet wordt het op prijs gesteld.


Leuk idee. Ik ga even kijken of het nog lukt om vanavond wat flesjes af te vullen uit een keg. Had ik al eerder willen doen, maar dat was me nog niet gelukt. Omdat ik tegenwoordig alles in een keg doe, heb ik bijna geen flesjes meer. En ik zal eens kijken wat ik mee kan nemen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.