19-01-2019 Forumtreffen Amsterdam

Gestart door Jacques, 26-10-2018 15:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dirk

Citaat van: Jacques op 29-10-2018  22:36 uHet kan koud zijn, maar heel vaak is het dat ook niet...
Volgens het KNMI is de gemiddelde dagtemperatuur op 19 januari 3,3 ºC, minimum 0,6 ºC en maximum 5,9 ºC. Een beetje brouwer kan daar tegen. Dat geldt ook voor het openbaar vervoer.

Ik laat me daar niet door tegen houden hoor... Althans niet door de kou :)

CeesM

Citaat van: Jacques op 29-10-2018  22:36 uHet kan koud zijn, maar heel vaak is het dat ook niet...
Volgens het KNMI is de gemiddelde dagtemperatuur op 19 januari 3,3 ºC, minimum 0,6 ºC en maximum 5,9 ºC. Een beetje brouwer kan daar tegen. Dat geldt ook voor het openbaar vervoer.
Ach, dat scheelt weer een koeltas meesjouwen voor de proefbiertjes. Maar ik ben een brouwer die geen coldcrasch nodig heb. ;)

PaultjePils

Een thuiswedstrijd en dus lekker met de fiets, dit wil ik niet missen! Ik volg het topic voor als de inschrijfformulieren er zijn.

Adbrouwt

Ik heb hem geblokt in mijn agenda. Is er al een aanmeldformulier?

Jacques

Citaat van: Adbrouwt op 23-11-2018  08:10 uIk heb hem geblokt in mijn agenda. Is er al een aanmeldformulier?

Nog niet. Die maak ik als er afspraken zijn gemaakt met de 2e brouwerij. Dat zal ik binnenkort doen.

HansvV

Ik heb hier zeker ook interesse in Jacques. Lijkt me leerzaam en informatief, en een zaterdag ervoor vrijmaken is geen probleem verwacht ik. Kan ik gelijk mijn dochter bezoeken. Misschien wil ze wel mee. Zet mij maar op de lijst.
Groet, Hans

Jacques

Citaat van: HansvV op 26-11-2018  11:22 uIk heb hier zeker ook interesse in Jacques. Lijkt me leerzaam en informatief, en een zaterdag ervoor vrijmaken is geen probleem verwacht ik. Kan ik gelijk mijn dochter bezoeken. Misschien wil ze wel mee. Zet mij maar op de lijst.
Groet, Hans

Er is nog geen lijst. Er komt een online formulier waarmee je jezelf kunt aanmelden. Afgelopen weekend is het daar niet van gekomen. Met mijn vrouw vrijdag en zondag weg geweest om gezellige dingen te doen en zaterdag was ik de gehele dag bij het gezamenlijk brouwen van De Roerstok. Zie hier voor een uitgebreide fotoreportage.

HansvV

Prima, zie het formulier wel komen.

Jacques

Gisteren ben ik op verkenning geweest. Al eerder had medebeheerder Emiel er een kijkje gaan nemen.
De tweede brouwerij die we aandoen op 19 januari 2019 is Brouwcafé Bruut aan de Cruquiusweg 83 D in Amsterdam. Dat is in het oostelijke havengebied, een gebied dat volop in ontwikkeling is. Het is er rustig. Niet zo vreemd want het ligt ver van de toeristische bezienswaardigheden en je moet een stuk lopen vanaf de bushalte naar de brouwerij (zo'n 1000 meter). Als je over de Zeeburgerskade loopt dan heb je een leuke wandeling.
De bieren van Bruut zijn bijzonder goed. Zeer smakelijk en het is om die reden dan ook de moeite waard om dit brouwcafé te bezoeken.

We komen hier tussen 15:30 en 16:00 uur aan en blijven tot ongeveer 18:00 uur. Daarna kun je huiswaarts keren of nog een andere locatie bezoeken in Amsterdam. Er keuze genoeg in onze hoofdstad...



Enkel foto's die ik gisteren gemaakt heb.

Poesiat en Kater in kerstsfeer


Het komt zo bekend voor...


Een goede lunch (de lunch die wij hebben is wat uitgebreider)




Op weg naar Bruut was het slecht weer, maar het leverde wel mooie foto's op.








Volop keus


De brouwinstallatie




Brouwersstilleven


En een selfie

Jacques

Je aanmelden kan via


jpt

Sympathiek, maar er kleven wat mij betreft een hoop nadelen aan Poesiat en Kater. Het brouwen hebben ze daar (volgens de laatste meting in augustus), nog steeds niet in de vingers. Amateurniveau op z'n hoogst. 
Ze zijn daarnaast nog vrij prijzig ook. Aan afronden doen ze niet.
Tel daarbij loslopende kinderen en honden op, en je hebt een plaatje.

Uitwijkplekken zijn brouwerij 't IJ of Troost, of inderdaad Bruut. Allemaal op loopafstand.

Jacques

Citaat van: jpt op 09-12-2018  13:59 uSympathiek, maar er kleven wat mij betreft een hoop nadelen aan Poesiat en Kater. Het brouwen hebben ze daar (volgens de laatste meting in augustus), nog steeds niet in de vingers. Amateurniveau op z'n hoogst. 
Ze zijn daarnaast nog vrij prijzig ook. Aan afronden doen ze niet.
Tel daarbij loslopende kinderen en honden op, en je hebt een plaatje.

Uitwijkplekken zijn brouwerij 't IJ of Troost, of inderdaad Bruut. Allemaal op loopafstand.

Het is jammer dat je zo negatief doet over deze brouwerij.

Ik heb er prima bieren gedronken. Afgelopen vrijdag lekker geluncht. De sfeer vind ik er erg prettig. Anders dan jij voel ik mij hier thuis.

Overigens gaan we ook naar Bruut.  't IJ is leuk maar wel erg druk. Door de drukte minder geschikt als een locatie voor het forumtreffen. Troost Oost is per 1 december gesloten.


Dat het forumtreffen zou plaatsvinden bij Poesiat & Kater staat al een tijd vast. Er zijn met hen afspraken gemaakt. Daarom vind ik je (late) reactie wat minder geslaagd...

jpt

Citaat van: Jacques op 09-12-2018  14:34 uHet is jammer dat je zo negatief doet over deze brouwerij.

Ik heb er prima bieren gedronken. Afgelopen vrijdag lekker geluncht. De sfeer vind ik er erg prettig. Anders dan jij voel ik mij hier thuis.

Overigens gaan we ook naar Bruut.
Dat kun je jammer vinden, maar een compleet plaatje is wel zo prettig, denk ik. Zoete broodjes worden daar ook niet gebakken.
  Als je graag iets positiefs wilt lezen over Poesiat en Kater, het personeel is er erg sociaal.

Een fijne middag gewenst.

Jacques

Citaat van: jpt op 09-12-2018  14:41 uDat kun je jammer vinden, maar een compleet plaatje is wel zo prettig, denk ik.

Het kindvriendelijke heb ik gewaardeerd toen ik daar een maand of 2 geleden was met mijn vrouw. En aan een hond stoor ik mij ook niet aan.

Verder is het lastig om iedereen naar zijn zin te maken. Poeisat & Kater vind ik een leuke brouwerij waar niet zo veel forumleden buiten Amsterdam geweest zijn. Dat maakt deze brouwerij aantrekkelijk naast het feit dat zij ook de Vollenhoven Stout brouwen.

Ik ben niet de enige die het leuke brouwerij vind. Zie hier.

jpt

Citaat van: Jacques op 09-12-2018  14:50 uHet kindvriendelijke heb ik gewaardeerd toen ik daar een maand of 2 geleden was met mijn vrouw. En aan een hond stoor ik mij ook niet aan.

Verder is het lastig om iedereen naar zijn zin te maken. Poeisat & Kater vind ik een leuke brouwerij waar niet zo veel forumleden buiten Amsterdam geweest zijn. Dat maakt deze brouwerij aantrekkelijk naast het feit dat zij ook de Vollenhoven Stout brouwen.
Je motivatie begrijp ik. Ik twijfel niet aan je beoordelingsvermogen. Als je van buiten de stad komt, dan kan dit aantrekkelijk zijn.
 Ik woon er zelf om de hoek. Het nieuwtje is er inmiddels wel van af.   

jpt

Citaat van: Jacques op 09-12-2018  14:50 uIk ben niet de enige die het leuke brouwerij vind. Zie hier.
Sta je op de loonlijst of zo?  Wat mij betreft is het een 13 in een dozijn brouwerij, waar er al zo verschrikkelijk veel van zijn.
Als je iets unieks in de stad zoekt, probeer dan eens Walhalla, Butcher's tears, desnoods Mediamatic (veel samenwerking met Oedipus). Daar gebeuren dingen voor volwassenen, heb je geen Internetreview voor nodig  ;D

dirk

Fijn dat je de ins en outs van het Amsterdamse brouwerijen kent, maar waarom organiseer je zelf niet iets i.p.v. Jacques zijn forumtreffen af te kraken?


Puck

Citaat van: jpt op 09-12-2018  14:59 uJe motivatie begrijp ik. Ik twijfel niet aan je beoordelingsvermogen. Als je van buiten de stad komt, dan kan dit aantrekkelijk zijn.
 Ik woon er zelf om de hoek. Het nieuwtje is er inmiddels wel van af.

Voor jou wel misschien en inderdaad niet voor anderen. Denk eens sociaal! Het gaat toch vooral ook om kennismaking met leden van dit landelijke forum.


Citaat van: jpt op 09-12-2018  16:28 uSta je op de loonlijst of zo?  Wat mij betreft is het een 13 in een dozijn brouwerij, waar er al zo verschrikkelijk veel van zijn.
Als je iets unieks in de stad zoekt, probeer dan eens Walhalla, Butcher's tears, desnoods Mediamatic (veel samenwerking met Oedipus). Daar gebeuren dingen voor volwassenen, heb je geen Internetreview voor nodig  ;D

Wat is er zo anders dan de door jouw genoemde brouwerijen dan andere brouwerijen? Op de foto's zie ik het niet terug en qua bier ook niet. Ik vind de gekozen brouwerijen prima voor een forum-meeting. Je mag vinden wat je ervan vind maar bederf even niet het initiatief zeg. Organiseer dan zelf een biertoer en meld het op het forum. Ik denk dat er genoeg mensen meegaan. En als organisator kan je het toch nooit goed genoeg doen.

Jacques

Citaat van: jpt op 09-12-2018  16:28 uSta je op de loonlijst of zo?  Wat mij betreft is het een 13 in een dozijn brouwerij, waar er al zo verschrikkelijk veel van zijn.
Als je iets unieks in de stad zoekt, probeer dan eens Walhalla, Butcher's tears, desnoods Mediamatic (veel samenwerking met Oedipus). Daar gebeuren dingen voor volwassenen, heb je geen Internetreview voor nodig  ;D

Nee ik sta daar niet op de loonlijst. Toevallig sinds kort wel op een loonlijst van een 013 brouwerij  :)
Daar geef ik bij tijd en wijle rondleidingen en dergelijke.
Ik kan je aanraden om daar niet naar toe te gaan. Daar worden bieren gebrouwen die veel mensen lekker vinden. Doorsnee bieren die niet geschikt zijn voor echte mannen zoals jij die alleen van uniek houden...  :nut:   :biersmile:

emiel1

Citaat van: jpt op 09-12-2018  16:28 uSta je op de loonlijst of zo?
Eerst een leuk initiatief volledig afkraken en vervolgens zo reageren als er wat tegengas komt...

Ik vind zowel Poesiat en Kater als Bruut sfeervolle, gezellige locaties, waar ze lekker bier schenken. Ik heb er zin in!

Adbrouwt

Citaat van: emiel1 op 10-12-2018  09:39 uIk vind zowel Poesiat en Kater als Bruut sfeervolle, gezellige locaties, waar ze lekker bier schenken. Ik heb er zin in!
Wil nou eindelijk wel eens weten wie die emiel1 is.

Mark GA

Citaat van: Adbrouwt op 10-12-2018  11:22 uWil nou eindelijk wel eens weten wie die emiel1 is.
Hij zal je bevallen. Geef die gast een biertje.

emiel1

Citaat van: Mark GA op 10-12-2018  11:32 uHij zal je bevallen. Geef die gast een biertje.
Like!

emiel1

Citaat van: Adbrouwt op 10-12-2018  11:22 uWil nou eindelijk wel eens weten wie die emiel1 is.
Makkie, ik lijk in het echt bijna net zo veel op mijn avatar als jij :biersmile:

jpt

Citaat van: Jacques op 09-12-2018  21:32 uNee ik sta daar niet op de loonlijst. Toevallig sinds kort wel op een loonlijst van een 013 brouwerij  :)
Daar geef ik bij tijd en wijle rondleidingen en dergelijke.
Ik kan je aanraden om daar niet naar toe te gaan. Daar worden bieren gebrouwen die veel mensen lekker vinden. Doorsnee bieren die niet geschikt zijn voor echte mannen zoals jij die alleen van uniek houden...  :nut:   :biersmile:
Gefeliciteerd.  De kans dat ik in Tilburg kom, is vrij klein, maar je weet maar nooit.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.