Fermentasaurus II

Gestart door Appiehappie, 26-10-2018 00:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appiehappie

Ik ben vandaag de 1e foto's tegengekomen van de nieuwe Fermentasaurus. Het oude Fermentasaurus model is flink gerestyled. Grotere ingang, grotere gistopvangbeker, handgrepen aan de bovenkant. Kleinere (27 liter) of grotere (50 liter) inhoud. Je herkent het oude model bijna niet meer terug. Hieronder enkele foto's.








Meer afmetingen vindt je in deze pdf http://www.kegland.com.au/media/pdf/Fermentasaurus%202%20Uni%20Tank,%20Conical%20Pressurisable%20Fermenter.pdf

De 50 liter versie gaat in Australië 199 dollar (123 euro?) kosten en de 27 liter 129,95 dollar (51 euro?) kosten. Deze europrijzen zullen waarschijnlijk wel wat hoger liggen. De Fermentasaurus wordt in Australië gemaakt. Export naar de andere kant van de wereld kost een hoop geld. Maar het lijkt erop dat de nieuwe modellen goedkoper zullen zijn. Het is natuurlijk gewoon afwachten. Eind 2018 in Australië leverbaar. Nederland?

Ik hou het nog even op de oude Fermentasaurus, die ik al weer een jaartje gebruik.

Irukandji

De wisselkoers klopt niet. Dollar staat op dit moment 87 cent. Verder ziet het er wel snaak uit. Tot nu toe vergist ik in glas maar een overstap sluit ik toch niet uit 😀

jaapz

Citaat van: Irukandji op 26-10-2018  06:11 uDe wisselkoers klopt niet. Dollar staat op dit moment 87 cent. Verder ziet het er wel snaak uit. Tot nu toe vergist ik in glas maar een overstap sluit ik toch niet uit 😀

Gaat om Australische dollars (AUD) neem ik aan, niet US Dollars (USD), die eerste staat u op 0.62 EUR voor 1 AUD

Dan kloppen de omrekeningen in het eerste bericht nog steeds niet, ligt allebei wel wat hoger:
https://duckduckgo.com/?q=129.95+aud+in+eur&t=ffab&ia=currency
https://duckduckgo.com/?q=199+aud+in+eur&t=ffab&ia=currency

Was de Fermentasaurus niet dat vat met zoveel problemen? Of haal ik hem nu door elkaar met een andere...

Wat hangt daar trouwens voor bal in?

emiel1

Hij heeft ook voor allebei de bedragen een andere wisselkoers aangehouden zo te zien :)

Maar goed, ze zien er wel mooi uit. Helaas is de kleinste nog steeds te hoog voor een tafelmodel koelkast :(

emiel1

Citaat van: jaapz op 26-10-2018  12:09 uWat hangt daar trouwens voor bal in?
Zo te zien is dat om je bier van bovenaf aan te zuigen bij het tappen

haicoterbeek

Citaat van: emiel1 op 26-10-2018  12:22 uZo te zien is dat om je bier van bovenaf aan te zuigen bij het tappen
Die bal functioneert als vlotter (drijver) de afzuigslang drijft dus altijd op de vloeistof. De deksel die is afgebeeld is voor pressurized transfer (transporteren onder CO2 druk)
Door een geringe CO2 druk op het gistvat te zetten kun je de inhoud verplaatsen naar een keg of bottelemmer.

YannickK

Is er al meer duidelijkheid over de beschikbaarheid in Nederland/Europa van de Fermentasaurus II?
Op het grote internet kon ik helaas geen informatie vinden.. :'(

Puck

Citaat van: emiel1 op 26-10-2018  12:21 uHij heeft ook voor allebei de bedragen een andere wisselkoers aangehouden zo te zien :)

Maar goed, ze zien er wel mooi uit. Helaas is de kleinste nog steeds te hoog voor een tafelmodel koelkast :(

Als je de stand en waterslot niet meerekent. En je gebruikt een blow-off zou deze dan nog steeds niet passen in een tafelmodelkoelkast met een plankje waaruit een gat gezaagd is? Ik ga zeker kijken als de 27 liter op voorraad is.

Hier zijn de maten: http://www.kegland.com.au/media/pdf/Fermentasaurus%202%20Uni%20Tank,%20Conical%20Pressurisable%20Fermenter.pdf

En ik las ergens dat ze leverbaar worden in Februari 2019.

KarmeFrank

Citaat van: YannickK op 20-12-2018  11:11 uIs er al meer duidelijkheid over de beschikbaarheid in Nederland/Europa van de Fermentasaurus II?
Op het grote internet kon ik helaas geen informatie vinden.. :'(
Heb toevallig paar dagen geleden mailtje gestuurd naar de fabrikant (nog geen reactie gehad) en aan Brouwland. Die laatste ziet hem de eerstkomende tijd nog niet leverbaar worden.



Knobby

Ik vind het echt heel erg jammer dat ze voor de kleine variant naar 27 liter zijn gegaan. Ik zou anders waarschijnlijk zo een versie 2 gekocht hebben. Echter maak ik vaak batches van rond de 26 liter (1 keg en 1 krat) en dat red ik dus niet met de 27 L (de versie 1 is 36 L!) en de 50 liter kan ik waarschijnlijk niet kwijt.

Alien on Acid

Citaat van: Knobby op 20-12-2018  19:34 uIk vind het echt heel erg jammer dat ze voor de kleine variant naar 27 liter zijn gegaan. Ik zou anders waarschijnlijk zo een versie 2 gekocht hebben. Echter maak ik vaak batches van rond de 26 liter (1 keg en 1 krat) en dat red ik dus niet met de 27 L (de versie 1 is 36 L!) en de 50 liter kan ik waarschijnlijk niet kwijt.
Wellicht nog kijken of je de huidige versie aan kunt schaffen? Weliswaar niet de verbeteringen die versie 2 heeft, maar toch nog steeds een fijn vat!

Knobby

Citaat van: Alien on Acid op 20-12-2018  22:25 uWellicht nog kijken of je de huidige versie aan kunt schaffen? Weliswaar niet de verbeteringen die versie 2 heeft, maar toch nog steeds een fijn vat!
Die gebruik ik al een tijdje.

Alien on Acid

Citaat van: Knobby op 20-12-2018  22:42 uDie gebruik ik al een tijdje.
Ah, detaiis :p
Ben het wel met je eens, dat de afmetingen van de nieuwe Fermentasaurus niet optimaal is. Huidige afmeting is een mooie maat.

Irukandji

Als ze maar opschieten zit erop te wachten  ;D
Ik had laatst naar Australië gemaild maar ze dachten toen nog rond deze tijd. Denk dat het nu inderdaad 1e kwartaal 2019 wordt. En dan nog wachten wanneer ie in Nederland aankomt.

Irukandji

Helaas ze staan nu gepland voor deze zomer. Gaat nog even duren dus

BertusBeensteen

Helaas, ik had er graag 1 besteld. Dan moeten we het nog maar even met emmers en de hevel doen tot die tijd. De kleinere uitvoering lijkt me perfect voor de batches die ik maak, een fermentasaurus 1 is dan minder praktisch.

Geduld moeten we toch al hebben met onze brouwsels, dus dit overleven we ook vast wel.

Irukandji

Het is bekend. 30 juni komt de fermzilla uit.

KarmeFrank

Citaat van: Irukandji op 07-06-2019  22:23 uHet is bekend. 30 juni komt de fermzilla uit.
Eindelijk  :dansen: nu maar hopen dat Brouwmarkt/Brouwland met een aanbiedingsstunt komt net als vorige keer.

Chris Driessen

Weet iemand al iets over de fermzilla in Nederland?

Chris

KarmeFrank

Citaat van: Chris Driessen op 30-09-2019  11:48 uWeet iemand al iets over de fermzilla in Nederland?

Chris
Brouwland komt opeens met een ander model uit het assortiment. Aleen ik zie geen mogelijkheid tot verwijderen hoofdvergisting met een opvangbal ? https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/wijnbereiding/flessen-vaten-houten-tonnen/plastiek-vaten/gistingsvaten/d/fermentasaurus-snub-nose-startpakket

Robke1689

Kom ook de Fermzilla tegen als ik Google op Fermentasaurus 2. Zover ik kan zien (nog) niet verkrijgbaar in Nederland.

https://www.kegland.com.au/kegland-fermentasaurus-2-27l.html

Ben wel nieuwsgierig ben aan het twijfelen om een druppel vormig vergistingsvat aan te schaffen (Fermentasaurus of Fastferment)

Jacques

Citaat van: KarmeFrank op 01-10-2019  10:34 uAlleen ik zie geen mogelijkheid tot verwijderen hoofdvergisting met een opvangbal?

Die heb je ook niet nodig voor het verwijderen van gist...  :)

EBC

Citaat van: Jacques op 01-10-2019  22:54 uDie heb je ook niet nodig voor het verwijderen van gist...  :)

Een kraan zou toch wel handig zijn ...  ;)

Irukandji

Aangezien het al een tijdje speelt zal het nog wel de op zich laten wachten. De 50 liter versie is er ook nog niet. Je kan de kleine wel bestellen echter met 129 eu verzenden.

KarmeFrank

Citaat van: Jacques op 01-10-2019  22:54 uDie heb je ook niet nodig voor het verwijderen van gist...  :)
Maar is wel erg handig  ;D  Toevallig vorige week voor eerste keer met de fastferment gebrouwen en dat ging wel heel erg handig.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.