Vreemde bellen in fles

Gestart door PrinsPils, 21-10-2018 20:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PrinsPils

Enige tijd geleden heb ik de beslissing gemaakt om maar eens een poging te wagen met het hobbybrouwen :biersmile: Ik heb een startpakket gekocht bij Brouwmarkt waar ook het volgende extractpakketje bij zat: https://www.braumarkt.com/make-your-own-beer-ipa-bierkt-10l.html. Niet een 'volledig eigen brouwsel' dus maar wel leuk om mee te beginnen.

Na de hergisting in de fles en enige tijd rijpen zie ik in ongeveer de helft van de flesjes een soort belletjes die ik niet kan plaatsen. Het lijkt op een soort hardnekkige luchtbel die zowel zichtbaar is in het bier en niet in het bier als de fles schuin gehouden wordt. Op de onderstaande foto's is duidelijk te zien wat ik bedoel. De belletjes hebben allemaal dezelfde vorm alhoewel ze niet allemaal even groot zijn. Opvallend is ook dat ze allemaal 'horizontaal uitgelijnd' zijn. Door de fles te schudden gaat de bel niet weg. Ik heb alle materialen en flesjes evengoed schoongemaakt met een oxidatie schoonmaakmiddel.

Ik heb al aardig wat gezocht op dit forum en op internet maar helaas zonder resultaat. Daarom mijn vraag of iemand weet wat dit is, en of dit bier gewoon te drinken is?

Bij voorbaat dank! ;D




Chris71

Dat zit in het glas. Koop eens een goedkope vaas en dan zul je ook zulke luchtbellen zien.

BrouwMark

Haha, dat is een bel in het glas van de fles. Je kunt die fles beter niet nog eens gebruiken, het glas is daar verzwakt.

PrinsPils

Ah dat verklaart het. Niks aan de hand en fles naar de glasbak dus. Bedankt voor de reacties! :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.