Algemeen > Mededelingen/discussie over het forum

Foto’s plaatsen op dit forum via imageshack of andere imagehosters

<< < (2/4) > >>

Raymond293:
Kost wel schijfruimte uiteraard, maar de prijzen per mb zijn de laatste jaren sterk verminderd. En mijn ervaring is dat de omvang van de ge-uploade bestanden qua ruimte nogal meevalt. Het enige waar je op moet letten is het dataverkeer en je pakketgrootte.
Als je een maximum aangeeft van de foto's die ge-upload mogen worden heb je een sterk middel om de groei van je dataverkeer te beperken.

Persoonlijk vind ik een mijnalbum en photobucket oplossing zonde van een kwalitatief forum als deze. Als je in de archieven kijkt voor informatie (en dat gebeurt regelmatig) kom je onwijs veel verbroken links tegen van foto's die verwijderd zijn, terwijl de inhoud van de threads nog wel actueel zijn.

Jacques:

--- Citaat van: Raymond293 op 28-08-2011  20:41 u ---Kost wel schijfruimte uiteraard, maar de prijzen per mb zijn de laatste jaren sterk verminderd. En mijn ervaring is dat de omvang van de ge-uploade bestanden qua ruimte nogal meevalt. Het enige waar je op moet letten is het dataverkeer en je pakketgrootte.
Als je een maximum aangeeft van de foto's die ge-upload mogen worden heb je een sterk middel om de groei van je dataverkeer te beperken.

--- Einde van citaat ---

In het verleden kon men foto's naar deze site uploaden. Dat liep helemaal uit de hand. De vrije schijfruimte verdween als sneeuw voor de zon.
Vandaar dat deze oplossing is gekozen.

Die gebroken links zijn wel jammer. Maar dat is ook een kwestie van de juiste hoster kiezen als lid van dit forum of elk jaar een paar tientjes betalen aan een hoster. Je kunt dan ook je eigen vakantiefoto's langer online bewaren. Overigens worden heb ik Photobucket.com meerdere accounts en bij het gratis account dat ik heb voor mijn privé albums blijven de foto's keurig netjes beschikbaar.

Maar als jij een super goedkope hoster weet dan hoor ik dat graag per PM

Jacques:
Dankzij de inspanningen van Raymond293 kunnen we sinds vandaag foto's op een andere manier uploaden.

Boven het venster waarin je een nieuw bericht plaatst zie je nu de volgende regel:
" • Voeg een foto toe aan je post"

Als je op deze tekst klik wordt er een venster geopend dat als volgt er uit ziet:

Selecteer de foto op jouw computer en klik op de knop "Upload".

Je krijgt vervolgens een nieuw venster dat er als volgt uitziet:

Klik op de tekst onder de regel "Kopieer deze code om in je post te zetten:
Dat kan met de muis maar veel simpeler is het ergens in de regel te klikken en op Ctrl+c te drukken.

Ga naar het bericht dat je aan het maken bent en plak daar de code, dat kan weer met de muis of door op Ctrl+v te drukken.

Het grote voordeel van deze methode is dat de foto's gehost worden door de site zelf, of beter gezegd op de wiki-site. De foto's blijven dus staan en kunnen niet weggehaald worden door een imagehoster die zijn beleid wijzigt.

Hoewel er vrij grote foto's kunnen worden geupload (tot 2 Mb) wil ik jullie toch vragen om de omvang van de foto's beperkt te houden. Ten eerste zie je de foto's wat sneller op het forum, ten tweede kost het mindere ruimte op de wiki-site en ten derde wordt er minder data getransporteerd en ook dat is gunstiger.

Een handig programma of de omvang van foto's te wijzigen is IrfanView, dat gratis te downloaden is.

Lorejas:
Hulde!  :groots:

(Even testen hoor)

Raymond293:
En het automatisch resizen werkt ook prima :)

Misschien wel een goed idee om de optie van imageshack te verwijderen ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie