Algemeen > Mededelingen/discussie over het forum

Foto’s plaatsen op dit forum via imageshack of andere imagehosters

(1/4) > >>

MO:
Zorg er voor dat de afbeelding qua bestandsgrootte beperkt blijft tot maximaal 200 Kb. Verander zo nodig de afbeelding qua bestandsgrootte met een programma als IrfanView of een ander daarvoor geschikt programma.
Doe dit voordat je de foto upload naar deze site of plaatst bij een imagehoster!

Vooral de leden met een minder snelle internetverbinding zullen je dankbaar zijn als je de foto verkleind. Daarnaast nemen de foto's minder ruimte in op de site en dat is ook wel prettig.

Er zijn twee manieren waarop je een afbeelding op dit forum kunt laten zien.
De eerste methode bestaat uit het uploaden van een foto naar deze site. Daarvoor moet je klikken op de regel " • Voeg een foto toe aan je post" die je boven het venster waarin je een nieuw bericht typt kunt vinden. Volg vervolgens de aanwijzingen op die je te zien krijgt.

De andere methode is hieronder beschreven.

Foto’s die nog niet ergens geplaatst zijn op het internet kun je op het forum laten zien via een hoster van afbeeldingen. Als je foto al ergens op internet staat, kun je een link opnemen in je bericht. Zie hiervoor het bericht hieronder.

Een foto plaatsen via imagehoster werkt als volgt:

Post je plaatje bij de hoster
1. Ga naar bijvoorbeeld http://www.mijnalbum.nl/
2. Upload je plaatje
3. Kopieer het internetadres van de foto door deze eerst te selecteren en daarna te kopiëren met <ctrl> C

Post je plaatje in je bericht
1. Plaats een bericht
2. Plak de link van de webhoster met <ctrl> V

Zie het bericht hierna hoe je er voor kunt zorgen dat de foto meteen te zien is op het forum in plaats van enkel een link.

hansHalberstadt:
Is er ook zo'n simpele service met soortgelijke procedure zonder noodzaak voor registratie etc voor het uploaden van filmpjes. Ik wil een filmpje van mijn koolzuurcompressor uploaden voor op het forum.
HansH

Oscar:
Het blijft lastig... nog maar eens een werkwijze uitleggen:

Ga naar Tinypic.com of nl.tinypic.com (of een andere image hoster):

Klik op bladeren en selecteer het bestand (plaatje) dat je wilt uploaden en klik op openen :

Klik nu op Uploaden

Selecteer de gewenste link

En klik (Na rechtermuisknop klik) op Kopiereren (of CTRL+C)

Plak deze link in een nieuw bericht van dit forum dmv CTRL+V en selecteer deze link en klik op het Image icoontje:

Zie hier het resultaat....

Het plaatje zal nu in het bericht zichtbaar zijn...
---------------------------

Zo veel duidelijker kan ik het niet uitleggen. Als je dit niet snapt ben je niet meer te redden en zijn pc's niets voor jou.  ;D ;D

Rujoh:
Het beste resultaat met foto's verkleinen is voor mij de uitgeklede versie van ()photoshopelements. Ik heb versie 5, en momenteel ligt versie 9 in de winkel.
Natuurlijk hoef je geen photoshopprogramma gebruiken, maar het is ook een beetje mijn hobby. ;)
Een goed alternatief is de eerder genoemde irvanfiew, maar ook GIMP (Nederlandstalig) kan ook.

Een risico wat je loopt als je een externe link plaatst, bijvoorbeeld naar de genoemde mijnalbum is, wanneer de link niet meer werkt (bijvoorbeeld als je langere tijd niet inlogd op mijnalbum) dat de afbeelding niet op het forum is te zien, je ziet dan een vierkant(je) met een rode X

Als je transparant rond je foto wilt hebben, zoals mijn avatar, moet je inderdaad een duurdere programma hebben, bijvoorbeeld photoshop.
Opslaan als png-bestand.

Succes.

Jacques:

--- Citaat van: Raymond293 op 28-08-2011  20:03 u ---Ik heb vroeger een dedicated image hosting site gemaakt voor een ander forum. Super eenvoudig en dummy proof. Als er behoefte aan is kan ik dat ook voor hier opzetten.

--- Einde van citaat ---

Kost dit geen schijfruimte bij de hoster? Om schijfruimte uit te sparen is gekozen voor externe imagehosters. Die zijn er genoeg... Sommige zijn beter dan andere. MijnAlbum is op zich prima maar een album moet bij een gratis account wel regelmatig bekeken worden. Zelf heb ik al jaren lang een betaald account bij Photobucket.com. Dat bevalt prima.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie