Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Te koop Arsegan 30L Elektronische brouwketel met toebehoren. Slechts 2x gebruikt  (gelezen 1503 keer)

Offline de.campus.brouwerij

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • De Campus brouwerij - Maastricht
    • Instagram
https://link.marktplaats.nl/m1334206482

SLECHTS 2X GEBRUIKT!

Maar twee keer gebruikt voor educatief doeleinde, dus goed onderhouden en zeer hygiënisch verpakt voor de tweede gebruiker!

Wanneer men de gehele brouwset koopt, is er een goedkopere totaalprijs

In deze set zit:
- Arsegan Brouwemmer 25 Liter compleet (€ 10,-) --> als lagertank
- Gistingsvat 31 L wit-groen waterslot (€ 18,-) --> als gisttank
- Filterkuip met RVS mattmil filterheks / spiraal (€ 40,-)
- Arsegan Moutpakket Belgian Saison (€ 23,-)
- Arsegan Moutpakket Lentebock (€ 23,-)
- 100 zwarte kroonkurken (gratis erbij)

Totaal € 234,- maar als heel de set meegaat kunt u hem komen ophalen voor € 200,- goedkoper krijgt u het niet voor deze kwaliteit!

Ophalen in Maastricht, of in overleg kunnen wij bezorgen
Groetjes!
--------------
Een betaalbare RVS / INOX Brouwketel.
RVS ketel = robuust, hygiënisch en perfect te onderhouden
Met volledig RVS / INOX 1/2" aftapkraan
Krachtig verwarmingselement van 2000 Watt
Traploos instelbare thermostaat 30 - 100°C (10°C marge)*
Ruime inhoud: 27 liter = voldoende om een brouw van 20 liter te maken
LET OP: de instelling van de thermostaat heeft een marge van 5°C. Dat betekend dat de ketel op maximale verwarming een temperatuur haalt van 105°C die kan zakken tot 95°C waarna de thermostaat weer inschakeld en weer gaat verwarmen naar 105°C. Deze temperatuur is voldoende om een goed resultaat te behalen. Omdat het verwarmingselement onder de bodem is aangebracht d.m.v. puntlassen is het belangrijk om tijdens het maischen en koken van het wort extra goed te roeren.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Maran van Brakel

• Boven 10 berichten
  • *
  • Blond, rood of donker; ik lust alles.
Ik kom op 114 euro uit totaal, ik denk dat je nog wat mist in je beschrijving.

Sorry, ik zie net dat de Marktplaata advertentie voor de ketel zelf is, met de rest als extra's.

Offline Vlisbier

• Boven 10 berichten
  • *
  • In de hemel is geen bier daarom brouw het hier
Ook vrij prijzig kocht deze 2e hands set voor €190,-

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Het prikbord is geen plek voor discussies heb ik altijd begrepen hier op het forum...

Offline Vlisbier

• Boven 10 berichten
  • *
Het prikbord is geen plek voor discussies heb ik altijd begrepen hier op het forum ......
Klopt volgens mij ook.
Heb ik ook al mee gemaakt.

Ga ook geen discussie aan.

Offline Vlisbier

• Boven 10 berichten
  • *
Voor de liefhebber zeer leuke set.
Gewoon doen

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
Klopt volgens mij ook.
Heb ik ook al mee gemaakt.

Ga ook geen discussie aan.

Vlakke leercurve dan en naar mijn mening stel je de prijs ter discussie. Dus wel een discussie!

Ik vind het geen waardevolle bijdrage om aan te geven dat iets prijzig is als iemand iets aanbiedt.

Een eventuele koper maakt zelf wel uit of iets prijzig is en of hij het gevraagde bedrag wil betalen.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
Ben ik het niet mee eens. Zo’n set zal de interesse wekken van een beginnende (en misschien onwetende) brouwer. Als die dan de opmerking ziet dat het aan de prijzige kant is zal hij of zij behoed worden voor een te grote uitgave.
Als je zo’n stelling kunt onderbouwen (uitleggen waarom iets te duur is) zal je daarmee anderen dus kunnen helpen.
En wellicht overschat de verkoper zijn vraagprijs ook wel en zal die getriggered worden om de prijs te verlagen.
Dus wat mij betreft hoort een scherpe blik op aangeboden koopwaar zéker thuis op dit forum. Mits dit kan worden onderbouwd.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
Ga je ook op de markt voor een kraam staan roepen als je iets te duur vindt? Lijkt me niet, hier ook niet zo gepast. Een koper/verkoper bepaald zelf wel wat hij ergens voor wil geven/vragen.

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Maasgoud - powered by Green Anchors Crew
Ik dacht dat we hier met z’n allen hobbybrouwers zijn die elkaar proberen te helpen en waar het kan elkaar te behoeden voor miskopen.
Dat doen we met de commerciële winkels als Brouwmarkt ook, dus waarom niet met een particuliere aanbieder.
Overigens is het in andere prikbordtopics ook gedaan dus waarom hier een uitzondering voor maken?
Een voorbeeld: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,37233.0.html

Offline Vlisbier

• Boven 10 berichten
  • *
Ik heb deze opmerking geplaatst omdat er staat dat je hem nergens goedkoper kan vinden dan € 200,-

Blijkt dus wel mogelijk te zijn.

In mei had ik een stc 1000 te koop nieuw voor € 15,-, je wil niet weten waar ik voor uitgemaakt ben in pb.

Doe het dan gewoon hier netjes zodat iedereen het kan lezen.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
Ik dacht dat we hier met z’n allen hobbybrouwers zijn die elkaar proberen te helpen en waar het kan elkaar te behoeden voor miskopen.
Dat doen we met de commerciële winkels als Brouwmarkt ook, dus waarom niet met een particuliere aanbieder.
Overigens is het in andere prikbordtopics ook gedaan dus waarom hier een uitzondering voor maken?
Een voorbeeld: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,37233.0.html

In jouw eigen topic wordt er inderdaad op gereageerd, met als groot verschil dat jij mensen op een willekeurige marktplaats advertentie wijst die niets met het forum te maken heeft.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
Ik vind het geen waardevolle bijdrage om aan te geven dat iets prijzig is als iemand iets aanbiedt.

Een eventuele koper maakt zelf wel uit of iets prijzig is en of hij het gevraagde bedrag wil betalen.
Gaat misschien om koper die nog weinig ervaring heeft met brouwen dus ook misschien weinig ervaring met wat het mag kosten.
Dus als iemand denkt dat het echt veel te duur is mag je er best wat over zeggen, mits diegene dat dan wel kan ondebouwen door bv te refereren naar gangbare nieuwprijs. Het forum is er immers om elkaar te helpen. De koper kan het dan nog steeds kopen maar heeft slechts wat meer informatie gekregen. Niets mis mee toch mits onderbouwd? 

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Het prikbord is geen plek voor discussies heb ik altijd begrepen hier op het forum...

Klopt. Het is de plek waar materialen door leden aangeboden kunnen worden.

Iedereen kan zien wat er bij onze leveranciers te koop is en zelf zijn afweging maken of hij/zij bereid is hetgeen aangeboden wordt te kopen voor de vraagprijs. Via persoonlijke berichten kan onderhandeld worden over de prijs.

Tags: