Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Is dit RVS vat incl verwarmingselement ook in NL te koop?  (gelezen 751 keer)

Offline El Duderino

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • www.biergildezevenaar.org
    • Biergilde de 7 Aeren / Zevenaar
Is dit RVS vat incl verwarmingselement ook in NL te koop?
« Gepost op: 12-10-2018 22:05 u »

Dit vergistingsvat incl verwarmingselement staat op Aliexpress. Op zich mooie prijs maar de verscheping is bijna net zo duur als het vat zelf. Weet iemand of deze ook in Nederland of Europa te koop is?

https://nl.aliexpress.com/item/homebrew-28L-Household-Stainless-Steel-Thermostatic-Wine-Fermenter-Constant-Temperature-Fermentation-Tank-moonshine-beer/32531476163.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.56ec2e0ejU82UO

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Is dit RVS vat incl verwarmingselement ook in NL te koop?
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2018 22:40 u »
Nog niet gezien hier.
Als je nog geen RVS gistvat hebt, kan je deze bij Ali bestellen. RVS gistvaten van 28 liter kosten hier meer dan die ca. 135,-- wat je bij Ali kwijt zou zijn. Heb je al een gistvat, dan kan je net zo goed een verwarmingsbelt om je vat doen. Kosten ca. 15,--.

Offline El Duderino

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13-10-2018 20:28 u »
Nog niet gezien hier.
Als je nog geen RVS gistvat hebt, kan je deze bij Ali bestellen. RVS gistvaten van 28 liter kosten hier meer dan die ca. 135,-- wat je bij Ali kwijt zou zijn. Heb je al een gistvat, dan kan je net zo goed een verwarmingsbelt om je vat doen. Kosten ca. 15,--.

Bedankt voor je reactie. De prijs incl verzending valt inderdaad nog wel mee. Ben alleen bang dat er ook nog een briefje van de douane aan komt te hangen. Een brewbelt heb ik al maar nog geen rvs vat. Dit leek mij op zich wel een mooie oplossing. Ook omdat hij in het wort zelf verwarmt en meet. Dat leek mij vrij exact. De temperatuur regelen met een brewbelt doe je toch buiten het vat, zal wat minder nauwkeurig zijn. Daarbij stond er ook vermeld dat dit element ook koelt. Hoe dat in zijn werk gaat zie ik niet staan.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2018 00:29 u »
Bedankt voor je reactie. De prijs incl verzending valt inderdaad nog wel mee. Ben alleen bang dat er ook nog een briefje van de douane aan komt te hangen. Een brewbelt heb ik al maar nog geen rvs vat. Dit leek mij op zich wel een mooie oplossing. Ook omdat hij in het wort zelf verwarmt en meet. Dat leek mij vrij exact. De temperatuur regelen met een brewbelt doe je toch buiten het vat, zal wat minder nauwkeurig zijn. Daarbij stond er ook vermeld dat dit element ook koelt. Hoe dat in zijn werk gaat zie ik niet staan.
Die 135,-- wat ik noem is dan incl. de BTW wat de douane gaat berekenen + handlingkosten van de vervoerder.
Dat element wat er op zit koelt aan de ene kant en verwarmt aan de andere kant. Als de omgevingstemperatuur hoger is dan de vergistingstemperatuur dan moet de koude kant naar onder gericht worden. Andersom om te verwarmen.

Offline Enos

• Vol lid
  • heerlijk eerlijk bier
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2018 18:10 u »
Is deze methode van verwarmen wel ideaal.
Zelf heb ik het idee dat de temperatuur rond het verwarmingselement te warm wordt, er is namelijk geen circulatie in het vat oftewel geen stroming rond het verwarmingselement.
Als ik het zo bekijk is het verwarmingselement gelijk aan die van een aquarium, en dan zie je ook dat rond het element geen vissen zwemmen als het element aan het verwarmen is, je zit dan ook de rond het element dat het water soort van trilt net als de lucht als die warmte opstijgt. Heb het idee dat dat ook gebeurt in het vergistingsvat. Maar dat is mijn idee.

Offline El Duderino

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2018 19:45 u »
Is deze methode van verwarmen wel ideaal.
Zelf heb ik het idee dat de temperatuur rond het verwarmingselement te warm wordt, er is namelijk geen circulatie in het vat oftewel geen stroming rond het verwarmingselement.
Als ik het zo bekijk is het verwarmingselement gelijk aan die van een aquarium, en dan zie je ook dat rond het element geen vissen zwemmen als het element aan het verwarmen is, je zit dan ook de rond het element dat het water soort van trilt net als de lucht als die warmte opstijgt. Heb het idee dat dat ook gebeurt in het vergistingsvat. Maar dat is mijn idee.

Volgens mij is er bij vergisting wel degelijk sprake van stroming of circulatie... Als je in glas of pet vergist kun je dat ook zien. Daarbij hebben we het ook niet over hele hoge temperaturen. Er zal inderdaad een miniem verschil zijn rond het element en aan de randen. Maar dat lijkt mij echt te verwaarlozen.

https://youtu.be/fDEKdr48bFM?t=240

Offline Johan_vL

• Vol lid
  • Van proberen kun je leren
« Reactie #6 Gepost op: 19-10-2018 11:42 u »
Is ook mijn ervaring dat als de vergisting bezig is, het jongbier behoorlijk beweegt. Je kan dan echt deeltjes op en neer en heen en weer zien gaan. Dat verwarmingselement, zal dan ook naar mijn idee prima werken. ik vind het wel een mooi product, maar verzendkosten zijn inderdaad wel hoog in vergelijking tot de kosten van het geheel. :brouwen:

Tags: