Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Easybrew-30 problemen  (gelezen 474 keer)

Offline Appels

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Easybrew-30 problemen
« Gepost op: 12-10-2018 11:20 u »
Hoi ,
Tot nu toe heb ik 6 keer moeiteloos met de Easybrew-30 gebrouwen.
Ik doe er geen rare dingen mee en volg de handleiding. Bij de laatste twee brouwsels valt het systeem opeens uit als ik lager dan 2500 W gebruik.
Dus als ik rond de 1800 W instel valt het hele aparaat uit na een minuut of 3, computer en pomp. Daarna moet ik 2 minuten wachten en kan ik hem gewoon weer aanzetten.
De pomp is het probleem niet.
Na 6 keer hem opnieuw aan te hebben gezet , met/zonder pomp, ander stopcontact, andere wattages, kon ik door op 2500 W.

Kent iemand anders dit probleem??? Het lijkt alsof er misschien kortsluiting ontstaat.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BertusBeensteen

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: Easybrew-30 problemen
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2018 12:28 u »
Ik heb zelf geen Easybrew, maar:
Aangezien 2500 W max is, en het probleem zich voordoet op een lager vermogen, zal het probleem waarschijnlijk in de regelaar zitten.
Ik vraag me af of je dit zelf kan verhelpen, dus ik zou contact opnemen met de leverancier.

Offline JoepH

• Vol lid
  • Maasland Thuisbrouwers Genootschap
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2018 13:46 u »
Kan ook een sensor zijn die onder op de ketel zit. Hoe dan ook een garantie geval zou ik zo zeggen.
Vervangende ketel vragen want je brouwfeest moet wel doorgaan natuurlijk.

Offline Hay

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2018 15:50 u »
Of een beveiliging die uitspringt.
Het is niet zo dat het peil van je wort onder de maishkorf te laag is?
Of dat het erg aangekoekt is op de bodem waar het element zit.

Offline Dirtbag

• Super lid
  • Syntax error!
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2018 16:05 u »
Bij mij viel de Easybrew 50 uit toen ik buiten aan het brouwen was bij 35 Celsius tijdens het koken. Bij mij was dit een beveiliging ivm oververhitting. Symptomen klinken exact hetzelfde hoewel ik niet weet of de pomp bij mij ook uit viel.

Ik zou hem eens testen met water en dan contact op nemen met je verkoper voor garantie.

db

Tags: