CO2 fles Candirect vullen regio Eindhoven?

Gestart door Mike101, 11-10-2018 08:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mike101

Weet iemand een adres waar je dit type flessen kan laten vullen?

Martijn0172

Geen concreet adres maar zoek eens op aquariaspeciaalzaken, zij hebben over het algemeen de mogelijkheid om flessen te vullen met (voedselveilig) CO2

Wildor

Dat kan inderdaad bij aquarium winkels. Als je de fles meeneemt om te laten vullen, doe deze dan de dag ervoor vast in de vriezer. Dan kan er namelijk meer in de fles.

Zo deed ik het met mij fles toen ik nog een aquarium had.

hansHalberstadt

Citaat van: Wildor op 11-10-2018  12:16 uDat kan inderdaad bij aquarium winkels. Als je de fles meeneemt om te laten vullen, doe deze dan de dag ervoor vast in de vriezer. Dan kan er namelijk meer in de fles.

Zo deed ik het met mij fles toen ik nog een aquarium had.
Wees dan wel bedacht op het maximale vulgewicht. Daar mag ook een vulstation nooit overheen gaan. Als je daar overheen gaat gaat het nog steeds prima totdat de temperatuur een keer naar 50 graden gaat bv omdat de fles een keer vergeten wordt en in de zon staat. Dan heb je een stalen bom met een druk van 300 atmosfeer. (Ok je hebt ook nog een maximaaldruk beveiliging die dan afgaat)

Heisenberg

Aquariumwinkel in Best. Klaar terwijl je wacht!

John

Elk formaat fles? Ook als die voorheen met niet-voedselveilige CO2 gevuld is geweest?

Heisenberg

Citaat van: John op 11-10-2018  15:13 uElk formaat fles? Ook als die voorheen met niet-voedselveilige CO2 gevuld is geweest?
Geen idee, maar ik denk dat wanneer deze niet over de keuringsdatum heen is dat ze die gewoon vullen. Anders even bellen.

van

Gaslascentrum in Tongeren daar vullen we hem ook.


DenMaarten

Citaat van: Heisenberg op 11-10-2018  13:34 uAquariumwinkel in Best. Klaar terwijl je wacht!
Klopt! Net daar geweest. 2 kg gevuld voor 20 euro.

John

Citaat van: van op 18-10-2018  21:39 uGaslascentrum in Tongeren daar vullen we hem ook

Hebben die ook voedselveilige CO2?

van

Citaat van: John op 19-10-2018  21:45 uHebben die ook voedselveilige CO2?

ik denk het niet, maar CO2 is voor mij CO2. We gebruiken het al jaren voor het aquarium en ze zijn heel gelukkig zo te zien!

Wildor

Voedselveilig zit hem in het leverproces. De CO2 wordt in gereinigde, gesteriliseerde flessen afgevuld. Het gas is meestal afkomstig uit dezelfde hoofdtanks.

Zolang je je eigen flessen laat vullen, dan is praktisch iedere CO2 prima. Er is gradatie voor CO2 aanwezig, deze kun je opvragen bij de leverancier. De meeste hebben redelijk schone CO2 in huis.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.