Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewferm abdijbier  (gelezen 340 keer)

Offline KoiBier

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Brewferm abdijbier
« Gepost op: 09-10-2018 23:32 u »
Hallo allemaal,
Ik heb net na 3 weken mijn abdijbier gebotteld met 7 gram suiker per liter alleen smaakt hij nu nog erg bitter,
komt dit nog goed in de fles?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline PrinsHeerlijk

• Vol lid
  • Land: nl
    • Thuisbrouwerij Prins
Re: Brewferm abdijbier
« Reactie #1 Gepost op: 09-10-2018 23:39 u »
Die kans is groot. Bier met meer alcohol zoals Abdijbier (vermoed dat het gaat om een blikbier van Brewferm) heeft meer tijd nodig om op smaak te komen. Dit gaat over weken, zelfs enkele maanden.  :biersmile: Niet te druk om maken, de bitterheid die je nu proeft is waarschijnlijk nog gistbitterheid en trekt wel weg.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 10-10-2018 22:48 u »
Hallo allemaal,
Ik heb net na 3 weken mijn abdijbier gebotteld met 7 gram suiker per liter alleen smaakt hij nu nog erg bitter,
komt dit nog goed in de fles?

Ik raad je aan om een ander bierkit te gebruiken. De Brewferm abdijbier geeft inderdaad een wat harde smaak.
Probeer eens de Mangrove Jack's Traditional Dubbel bierkit.

Offline KoiBier

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 15-10-2018 15:48 u »
Dank je, ik ga nu zelf brouwen, ik heb bijna alles klaar
Ik wil graag een quadrupel brouwen want die zijn toch het lekkerst en dan vooral de 150 Watt  :biersmile:
Weet iemand toevallig een recept wat daar veel op lijkt?

Tags: