Nou, na vandaag kan ik eindelijk ook meepraten over de bodemfilter. Door omstandigheden niet eerder meer kunnen brouwen.
In tegenstelling tot andere verhalen ben ik zwaar teleurgesteld. Ik had het filter vandaag pas in mijn Arsigan EB 30 geplaatst en zag dat als de bodemfilter zonder slang over de rand, ruim 3cm diameter te klein is om enigzins te klemmen/af te sluiten.
Ik heb er een slang op gedaan zoals anderen ook maar dat hielp bitter weinig. Het klemt totaal niet aan de rand van de ketel.
Hoopte dat het filter wel door het eigen gewicht zou blijven liggen, maar dat lijkt niet te zijn gelukt.
Na het koken, ik had de hopbellen er los ingegooid omdat ik dacht dat dat zou kunnen met dit filter, lag er meer onder dan op het filter.
Met de pomp de ketel leegtrekken was er niet bij, die was al verstopt geraakt tijdens het koelen.
Ik kan me er weinig bij voorstellen dat dit de bedoeling is?!
Zou de Deense versie misschien in de ketel een aanpassing hebben waar het filter onder blijft haken of zo?
Ook had ik het idee dat mijn temp sensor vreemd deed. Ik heb met een losse thermometer de temp gecheckt en die was in werkelijkheid 4/5 graden hoger dan het display van de ketel aangaf.
Nog iemand dit gecheckt?
Ik zal morgen proberen wat foto’s te posten. Misschien heb ik wel iets helemaal fout gedaan.
Dan hoor ik dat graag natuurlijk.